απόδοση Ζήσης Πανάγος
Αρχικά, οι συνολικές αποστολές σαμπάνιας, που περιλαμβάνουν την εγχώρια αγορά, αυξήθηκαν κατά 31,8% σε σύγκριση με το σύνολο των 245 εκατομμυρίων φιαλών για το 2020, το πρώτο έτος όπου οι πωλήσεις επλήγησαν από την πανδημία, αλλά αυξήθηκαν επίσης κατά 8,2% σε σχέση με τα 297,5 εκατομμύρια μπουκάλια που στάλθηκαν το 2019 και μόνο κλασματικά πίσω από τη δεύτερη καλύτερη προηγούμενη χρονιά του 2011, όταν πουλήθηκαν 322,9 εκατομμύρια φιάλες.
Αν και η λεπτομερής κατανομή ανά χώρα για τις αποστολές δεν είναι ακόμη διαθέσιμη, οι συνολικές εξαγωγές ήταν μπροστά 37,5% σε 179,9 εκατομμύρια φιάλες και 15,3% υψηλότερες, ισοδύναμο με επιπλέον 24 εκατομμύρια μπουκάλια, σε επίπεδο 155,96 εκ. φιαλών του 2019, που ήταν ρεκόρ έτος για εξαγωγές σαμπάνιας.
Η γαλλική εγχώρια αγορά ανέκαμψε κατά 25,3% έναντι των επιπέδων του 2020 στα 141,9 εκατομμύρια φιάλες, πολύ κοντά στο επίπεδο του 2019 (μόλις 0,4% μπροστά), αλλά η συνολική τάση της γαλλικής αγοράς παραμένει πτωτική, πέφτοντας κάθε χρόνο (bar 2021) από τότε το πρόσφατο υψηλό των 185,1 εκατομμυρίων φιαλών που απεστάλησαν το 2010.
Έπειτα, οι διαπραγματευτές, οι οίκοι που κυριαρχούν στις πωλήσεις, ιδιαίτερα στην εξαγωγική αγορά, είδαν τις αποστολές τους να αυξάνονται κατά 24,7% στη Γαλλία σε 78,2 εκατομμύρια μπουκάλια, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν 36,1% σε 156,1 εκατομμύρια μπουκάλια (που από μόνο του είναι υψηλότερο από το προηγούμενο επίπεδο για όλες τις εξαγωγές ) με τις συνολικές αποστολές να αυξάνονται κατά 32% σε 234,4 εκατομμύρια φιάλες.
Οι εξαγωγικές αποστολές των σπιτιών αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, αλλά οι εγχώριες αποστολές μειώθηκαν κατά 1% το 2019, προσθέτοντας λάδι στην ιδέα ότι αν είχαν διαθέσει περισσότερο κρασί το 2021 θα είχαν πουλήσει περισσότερο.
Οποιαδήποτε χαλάρωση στη γαλλική αγορά καλύφθηκε από τους συνεταιρισμούς που είδαν τις αποστολές τους να αυξάνονται κατά 10,9% σε σύγκριση με το 2019 και 38,8% σε σύγκριση με το 2020, αυξάνοντας στα 17,2 εκατομμύρια φιάλες.
Οι καλλιεργητές, που επλήγησαν πολύ περισσότερο από τις χαμηλότερες αποδόσεις που τους επέβαλε η αγέλη το 2020, δεν ήταν σε τόσο καλή θέση να επωφεληθούν από την ανάκαμψη της ζήτησης στη Γαλλία και ενώ οι εγχώριες αποστολές τους αυξήθηκαν κατά 21,9% σε σχέση με τα επίπεδα του 2020 στα 46,5 εκατομμύρια φιάλες υποχώρησαν ελαφρώς, κατά 0,8% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
Οι εξαγωγές των παραγωγών ανέκαμψαν σημαντικά, αυξήθηκαν κατά 55% σε σύγκριση με το 2020 σε 11,5 εκατομμύρια φιάλες και με ένα ακόμα εντυπωσιακό επίπεδο 39,6% το 2019.
Φαίνεται ότι εκείνοι οι καλλιεργητές προετοιμάζονται για εξαγωγές που επικεντρώνονται λογικά σε αυτές τις πιο προσοδοφόρες αγορές, όπου οι τιμές που επιτυγχάνουν μπορεί να είναι σημαντικά υψηλότερες από ό,τι στο εσωτερικό. Και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τα στοιχεία για τις αποστολές σε μεμονωμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ, όπου τα κρασιά των καλλιεργητών τα πηγαίνουν τόσο καλά τα τελευταία χρόνια, όταν θα είναι διαθέσιμα τον επόμενο μήνα.
Οι συνεταιρισμοί σημείωσαν επίσης αύξηση των εξαγωγών κατά 42,2% σε 12,3 εκατομμύρια φιάλες το 2020, αλλά αυτό το επίπεδο ήταν μόνο 2,7% υψηλότερο από το 2019.
Αφού λοιπόν, γνωρίζουμε ότι η ανάκαμψη της αγοράς είναι σημαντικά ισχυρότερη σε χώρες όπου οι πωλήσεις εκτός εμπορίου είναι πιο ανεπτυγμένες, με τα σημεία πώλησης να παραμένουν κλειστά ή να λειτουργούν πολύ περιορισμένες ώρες σε πολλές χώρες το 2021, αναμφίβολα θα υπάρξει κάποια σημαντική ανάπτυξη σε αγορές όπως ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστραλία.
Ανακοινώνοντας τα στοιχεία, ο Maxime Toubart, πρόεδρος του Syndicate Général des Vignerons και συμπρόεδρος της Champagne Comité, δήλωσε: «Αυτή η ανάκαμψη είναι μια καλή έκπληξη για τους ανθρώπους της σαμπάνιας μετά από ένα έτος 2020 που επηρεάστηκε πολύ από το κλείσιμο των κύριων χώρων. της κατανάλωσης και της απουσίας γεγονότων σε όλο τον κόσμο».
Ωστόσο, ο συμπρόεδρός του στο Champagne Comité, Jean-Marie Barillère, επίσης πρόεδρος της l’Union des Maisons de Champagne, ήταν επιφυλακτικός. Τονίζοντας ότι, ενώ χάρη στις εξαγωγές και την όρεξη των καταναλωτών, η σαμπάνια θα επιτύχει κύκλο εργασιών ρεκόρ άνω των 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι μέσες αποστολές σαμπάνιας σε δύο χρόνια (2020 και 2021) στα 280 εκατομμύρια φιάλες και ο τζίρος των 4,9 δισεκατομμυρίων ευρώ ήταν χαμηλότερες από την προ πανδημίας επίπεδα.
Πηγή: thedrinksbusiness.com