Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αλλαγές σε εξέλιξη στο Chianti Classico στην Ιταλία

Τα οινοποιεία σε μία από τις καλύτερες οινοπαραγωγές περιοχές της Τοσκάνης θα συμπεριλάβουν τώρα τις ειδικές περιοχές στις ετικέτες των premium ετικετών κρασιού ενώ δεν θα χρησιμοποιούν πια ποικιλίες σταφυλιών εκτός Ιταλίας.

Ο Giovanni Manetti, ιδιοκτήτης της Fontodi και σημερινός πρόεδρος της κοινοπραξίας του Chianti Classico, πιστεύει ότι οι αλλαγές θα φωτίσουν την ιδιαιτερότητα των κρασιών της περιοχής (Courtesy Fontodi)

Στη Τοσκάνη, το Chianti Classico μπορεί να φαίνεται σαν μια περιοχή που δεν κινείται όσον αφορά την οινική εξέλιξη, κάτι τέτοιο όμως δεν είναι αλήθεια διότι οι οινοποιοί στη πραγματικότητα εξελίσσονται.

Η συνέλευση του Consorzio Chianti Classico, της επίσημης συνέργειας οινοποιείων, ψήφισε νωρίτερα αυτό το μήνα δυο σημαντικά ζητήματα για την περιοχή. Συμφώνησε την επίσημη αναγνώριση 11 υπο-ζωνών του Chianti Classico, γνωστά ως Unità Geografiche Aggiuntive (Επιπλέον Γεωγραφικές Περιοχές-UGA). Τα premium κρασιά πρέπει τώρα να περιέχουν 90 τοις εκατό Sangiovese.

Οι οινοποιοί γνωρίζουν πολύ καλά όπως λένε οι ίδιοι, ότι «το έδαφος κάνει τη διαφορά και ότι έπρεπε να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση ανάμεσα στο κρασί και το συγκεκριμένο μέρος». Η ποιότητα δεν αποτελεί μόνο ευχαρίστηση αλλά και μοναδικότητα και το έδαφος αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα για να επιτευχθεί.

Τα ονόματα των 11 υπο-περιοχών θα προστεθούν στις ετικέτες. Είναι: Castellina, Castelnuovo Berardenga, Gaiole, Greve, Lamole, Montefioralle, Panzano, Radda, San Casciano, San Donato in Poggio και Vagliagli.

Οι παραγωγοί της Chianti Classico έχουν από καιρό συζητήσει αν είναι καλύτερο να έχουν μια απλή επισήμανση ή να αναδείξουν τα διακριτά ιστορικά εδάφη της περιοχής. Η απόφαση όσον αφορά τις UGA αποδεικνύει ότι οι παραγωγοί κινούνται σίγουρα προς την τελευταία.

Αρχικά, ο περιοχές UGA θα εμφανίζονται μόνο στις ετικέτες των εμφιαλώσεων Gran Selezione, τα κρασιά της περιοχής με την υψηλότερη ποιότητα, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 5% των κρασιών που παράγονται κάθε χρονιά. Ο στόχος είναι να επεκταθεί η έννοια UGA για τα κρασιά Chianti Classico και riserva για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

“Σκοπεύαμε να ξεκινήσουμε με τη Gran Selezione καθώς πρέπει να είναι εξ ολοκλήρου ”προϊόν και εμφιάλωση” στο οινοποιείο και επίσης επειδή είναι η κατηγορία με την υψηλότερη θέση στην αγορά”, ανέφερε ο Manetti.

Η δεύτερη εγκεκριμένη πρόταση καταργεί τη χρήση διεθνών ποικιλιών σταφυλιών σε χαρμάνια Gran Selezione. Επίσης, αυξάνει το ποσοστό του Sangiovese σε ελάχιστο ποσοστό 90 τοις εκατό, ενώ η απαίτηση για τα σταφύλια που καλλιεργούνται από τα οινοποιεία παραμένει αμετάβλητη.

 

Πηγή winespectator.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η αυστραλιανή οινοποιία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις σοβαρότερες δοκιμασίες της τελευταίας εικοσαετίας, καθώς η υπερπαραγωγή, η υποχώρηση της κατανάλωσης και οι χρόνιες...

REPORTS

Η Σικελία επιστρέφει δυναμικά στον οινικό χάρτη, κουβαλώντας μαζί της όχι μόνο αριθμούς, αλλά και μια ανανεωμένη αυτοπεποίθηση. Η φετινή παραγωγή κρασιού άγγιξε τα...

REPORTS

Το 2025 καταγράφεται ως μια από τις πιο αντιφατικές χρονιές στη σύγχρονη ιστορία του αργεντίνικου κρασιού. Από τη μία πλευρά, η κατανάλωση υποχωρεί αισθητά,...

REPORTS

Η γαλλική κυβέρνηση δημοσίευσε στις 16 Δεκεμβρίου το διάταγμα υπ’ αριθμ. 2025-1221 στην Επίσημη Εφημερίδα, εισάγοντας σημαντικές τροποποιήσεις στο καθεστώς των μεμονωμένων συμπληρωματικών ποσοτήτων...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

REPORTS

Κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2025, η νέα γιορταστική έκδοση The Top 50 του Wine Trails, με πλούσια θεματολογία και βάθος αναζήτησης για...

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...