Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αλλάζει το αφήγημα του ελληνικού κρασιού με αναβάθμιση της αξίας

Ένα συναρπαστικό αφήγηµα που βάζει στο επίκεντρο τις γηγενείς ποικιλίες αµπέλου , τον αρχέγονο οινικό πολιτισµό της χώρας, τα ιδιαίτερα terroirs της Ελλάδας αλλά και την ελληνική γαστρονοµική αντίληψη «του µοιράσµατος» ετοιµάζει ο Σύνδεσµος Ελληνικού Οίνου για την τρέχουσα τριετία στο πεδίο προώθησης του ελληνικού κρασιού

του Πέτρου Γκόγκου

Σε ειδική εκδήλωση την περασµένη Τετάρτη 9 Μαρτίου, µε αφορµή το Οινόραµα, παρουσιάστηκε από τον ΣΕΟ ο πυρήνας του νέου σχεδιασµού.

Βασικό ζητούµενο µέσα από αυτόν τον επαναπροσδιορισµό της επικοινωνιακής τακτικής του ελληνικού οινικού επιχειρείν, είναι να βαθύνει η διαφοροποίηση του εγχώριου ποιοτικού οίνου από τον ανταγωνισµό, ώστε να εκφράζεται καλύτερα το σύγχρονο ελληνικό κρασί. Στόχος να αυξηθεί περαιτέρω η  αξία του τελικού προϊόντος, κάτι που τα τελευταία χρόνια ανέβασε τη µέση αξία στη µεγάλη αγορά των ΗΠΑ στα 5,75 ευρώ ανά λίτρο ελληνικού οίνου.

Θέλοντας να διατηρήσουν το στοιχείο του αιφνιδιασµού, παράµετρος καθοριστική για την επιτυχή έκβαση κάθε διαφηµιστικής καµπάνιας, οι ιθύνοντες του ΣΕΟ περιορίστηκαν στο σχόλιο ότι έχουν ετοιµάσει κάτι «πιο sexy».

Στο εξωτερικό, στόχος των Wines of Greece είναι η δηµιουργία εικόνας αξίας. Στο εσωτερικό, στόχος είναι η βελτίωση της οινικής εµπειρίας µέσω της καταπολέµησης του χύµα και της εκπαίδευσης της HORECA στις τουριστικές περιοχές. Ζητούµενο είναι και η επέκταση σε νέα κοινά, είτε µε ηλικιακά κριτήρια, είτε µε κριτήριο τους χώρους πρόσβασης στο ελληνικό κρασί, όπως είναι η επέκταση σε Bar και καφετέριες αλλά και προωθητικές ενέργειες στη λιανική.  Ως βασικοί ανταγωνιστές ξεχωρίζουν η Αυστρία µε τη λευκή ποικιλία Grüner Veltliner, το terroir και τα Sauvignon Blanc της Νέας Ζηλανδίας, τα γερµανικά Riesling και το terroir της Γερµανίας, καθώς και το terroir και οι εξωτικές ποικιλίες της Νέας Ζηλανδίας.

Στα δυνατά σηµεία του κλάδου καταγράφονται οι δυναµικές επιχειρήσεις της χώρας, που διαθέτουν πλέον µεγάλη τεχνογνωσία και πλεόνασµα δηµιουργικότητας, καθώς και οι µοναδικοί αµπελώνες που στηρίζουν το εγχείρηµα «Ελληνικός Οίνος». Από την άλλη, στα αδύνατα σηµεία, σύµφωνα µε τον ΣΕΟ, ο µικρός κλήρος που δυσκολεύει την επέκταση των αµπελώνων, το περιοριστικό καθεστώς των αδειών φύτευσης, ο έντονος ανταγωνισµός επώνυµων οίνων και οι ανεπαρκείς έλεγχοι.

Πρόκληση τα βιολογικά και ζητούµενο η ανατροπή της φθίνουσας πορείας της αµπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα

Κίνητρα για βιολογική αµπελουργία αναζητούν οι ιθύνοντες του ΣΕΟ, για
να προλάβει ο ελληνικός οίνος να καθιερωθεί στη νέα νόρµα που εισάγει
η Ευρώπη στο πεδίο του κρασιού και της γεωργίας εν γένει. Μέχρι σήµερα, το 8% περίπου των καλλιεργούµενων εκτάσεων µε αµπέλια εµπίπτουν στην κατηγορία των Βιολογικών, ενώ ο ευρωπαϊκός σχεδιασµός προβλέπει αύξηση του ποσοστού στο 25%. Η ανάπτυξη του εγχώριου βιολογικού αµπελώνα, περιλαµβάνεται στα πλάνα του ΣΕΟ που παρουσίασαν στην ειδική εκδήλωση ο πρόεδρος Γιάννης Βογιατζής και ο νοµικός σύµβουλος του οργάνου Θόδωρος Γεωργόπουλος. Στις προτάσεις και η ενίσχυση των συνεργατικών σχηµάτων και δοµών του κλάδου σε τοπικό επίπεδο µε τις οµάδες προστασίας των γεωγραφικών ενδείξεων, ΠΟΠ και ΠΓΕ. «Πρέπει να καταλάβουµε πού θέλουµε να πάµε και τι θέλουµε να κάνουµε» ανέφερε ο κ. Βογιατζής.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως σε μια γαλλική πρωτοβουλία ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αποσκοπεί στη στήριξη των εξαγωγών οίνου και αλκοολούχων...

REPORTS

Το νέο βιολογικό λευκό κρασί La Grande Bleue, του κτήματος Gerard Bertrand προέρχεται από τους αµπελώνες IGP Méditerranée, και αποτελεί µια πραγµατική αντανάκλαση του...

REPORTS

Ο Prosecco έχει γίνει ένας από τους πιο αναγνωρισμένους αφρώδεις οίνους της Ιταλίας, κερδίζοντας έδαφος στις διεθνείς αγορές και ξεπερνώντας ακόμη και τη σαμπάνια...

REPORTS

Ψηφίστηκε, αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί: τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αναδιάρθρωση των οινοποιητικών συνεταιρισμών δεν έχουν ακόμη εκταμιευτεί και θα πρέπει να...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...

REPORTS

Τα 25 χρόνια λειτουργίας του γιορτάζει το οινοποιείο Αργατία, το οποίο στη διάρκεια της μακράς πορείας του έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους...