Το 2024, οι εξαγωγές χιλιανού κρασιού στις ΗΠΑ, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της χώρας, σημείωσαν σημαντική αύξηση. Ενώ οι φιάλες σε τιμές αξίας παραμένουν η κύρια εξαγωγή, τα κρασιά με τιμές μεταξύ 10 και 20 δολαρίων κερδίζουν δημοτικότητα. Αυτό το εύρος τιμών είναι επί του παρόντος το πιο ελπιδοφόρο τμήμα της αμερικανικής αγοράς κρασιού.
Οι αμπελουργοί της Χιλής αντιμετώπισαν δύσκολους καιρούς με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να μειώνονται επί οκτώ συναπτά έτη. Το 2023, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου κρασιού μειώθηκαν πάνω από 8,5%, σύμφωνα με την Impact Databank. Εκείνη τη χρονιά, οι πυρκαγιές κατέστρεψαν αρκετές περιοχές και οι αμπελουργοί αφαίρεσαν αμπελώνες για να διαχειριστούν ένα πλεόνασμα κρασιού. Ωστόσο, το 2024 έφερε ελπίδα με μια αύξηση 12,5% στις συνολικές εξαγωγές κρασιού προς τις ΗΠΑ και οι εξαγωγές εμφιαλωμένου κρασιού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 25%, σύμφωνα με τα τελωνεία της Χιλής.
Η ποιότητα των κρασιών της Χιλής βελτιώνεται λόγω των καινοτόμων αμπελουργικών πρακτικών και των εξαιρετικών εσοδειών του 2021 και 2022. Από τα κρασιά που αξιολογήθηκαν στην κατηγορία 10-20 δολάρια, το 67% βαθμολογήθηκε με 88 βαθμούς ή υψηλότερους στην κλίμακα 100 βαθμών του Wine Spectator. Στο πολυτελές επίπεδο, το Viña Don Melchor Cabernet Sauvignon Puente Alto 2021 ανακηρύχθηκε από το Wine Spectator ως το κρασί της χρονιάς 2024.
Παράλληλα, η Χιλή αντιμετωπίζει την πρόκληση της στροφής προς τα premium κρασιά. Ο Aurelio Montes Jr., επικεφαλής οινοποιός στην εταιρεία της οικογένειάς του, σημείωσε ότι τα κρασιά κάτω των 10 δολαρίων εξακολουθούν να αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στις ΗΠΑ το 2024. Ωστόσο, τα κρασιά με τιμή μεταξύ 10 και 20 δολαρίων παρουσίασαν αύξηση. Σύμφωνα με τα τελωνεία της Χιλής, το 81% των χιλιανών κρασιών που εξάγονται στις ΗΠΑ πωλούνται σε τιμές κάτω των 10 δολαρίων, ενώ τα κρασιά της κατηγορίας 10-20 δολαρίων αποτελούν το 17% του όγκου αλλά σχεδόν το 30% της αξίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Montes υπογράμμισε την ανάγκη προώθησης των μεγάλων κρασιών της Χιλής στην κατηγορία των 10-20 δολαρίων. «Αναπτυσσόμαστε σε αυτή την κατηγορία, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την προώθηση των μεγάλων κρασιών μας», δήλωσε. «Ίσως είναι θέμα ευαισθητοποίησης από την πλευρά των καταναλωτών».
Η Isabel Guilisasti, αντιπρόεδρος των εκλεκτών κρασιών της Concha y Toro, τόνισε ότι οι νέοι καταναλωτές κρασιού ξοδεύουν περισσότερα ανά αγορά. «Αυτό είναι το γλυκό σημείο για να τραβήξουμε την προσοχή τους και να τους προσελκύσουμε στο κρασί», είπε. Ο Andrés Tauber, πρόεδρος του αμερικανικού τμήματος της VSPT Wine Group, πιστεύει ότι η δύναμη της Χιλής με Cabernet Sauvignon και Sauvignon Blanc σε αυτό το εύρος τιμών είναι καθοριστικής σημασίας. «Σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας επικεντρώνεται στους καταναλωτές που αγοράζουν κρασιά στην περιοχή των 10-20 δολαρίων», δήλωσε.
Εν κατακλείδι, ο Guilisasti επεσήμανε την ισχυρή ανάπτυξη του Sauvignon Blanc, αναφέροντας το Casillero del Diablo Sauvignon Blanc, το οποίο πωλείται στη λιανική προς 10 δολάρια. Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 32% πέρυσι. Ο Montes αναγνώρισε τις μελλοντικές προκλήσεις, καθώς πολλοί Αμερικανοί καταναλωτές εξακολουθούν να συνδέουν το χιλιανό κρασί με χαμηλές τιμές. «Η τοποθέτηση του χιλιανού κρασιού στην κατηγορία των χαμηλών τιμών είναι πολύ ισχυρή», είπε. «Πρέπει να καταβάλουμε πρόσθετη προσπάθεια. Θα χρειαστεί χρόνος για να δούμε πραγματικά αποτελέσματα».
