Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι πωλήσεις σαμπάνιας πέφτουν καθώς τα αφρώδη κρασιά της Καλιφόρνιας αποκτούν δημοτικότητα

Οι πωλήσεις σαμπάνιας έχουν περάσει δύσκολες στιγμές, με τη χειρότερη εγχώρια χρονιά τους από το 1985. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7,2% σε 118,2 εκατομμύρια φιάλες, ενώ οι διεθνείς πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10,8% σε 153,2 εκατομμύρια φιάλες.

Η συνολική κατανάλωση κρασιού μειώνεται επίσης, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1996, με 221 εκατομμύρια εκατόλιτρα να καταναλώνονται πέρυσι, σύμφωνα με την έκθεση 2024 του Οργανισμού Αμπέλου και Οίνου. Παρά τις προκλήσεις αυτές, η βιομηχανία αφρώδους οίνου της Καλιφόρνιας βρίσκει ευκαιρίες για να ευδοκιμήσει.

Η ιστορία των αφρωδών οίνων της Καλιφόρνιας χρονολογείται από τη δεκαετία του 1860, αλλά η βιομηχανία άρχισε να διαμορφώνεται μόλις έφτασε η γαλλική επιρροή τον 20ό αιώνα. Γάλλοι παραγωγοί όπως οι Moët-Chandon και Taittinger, μαζί με Αμερικανούς πρωτοπόρους όπως οι Jack και Jamie Davies των Schramsberg Vineyards, βοήθησαν στη δημιουργία ισχυρών θεμελίων για τον αφρώδη οίνο της Καλιφόρνιας. Σήμερα, η πολιτεία διαθέτει πάνω από 10.000 οινοποιεία που παράγουν αφρώδη οίνο, από 6.586 το 2003.

Παράλληλα, η μείωση των πωλήσεων σαμπάνιας αποδίδεται εν μέρει στην αύξηση των τιμών, με αύξηση 10% μεταξύ 2021 και 2023. Αυτό έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στην αναζήτηση πιο προσιτών εναλλακτικών λύσεων, όπως οι αφρώδεις οίνοι méthode traditionnelle της Καλιφόρνιας. Τα κρασιά αυτά προσφέρουν παρόμοιο στυλ με τη Σαμπάνια, αλλά σε χαμηλότερη τιμή, καθιστώντας τα πιο προσιτά σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η Marika Vida, σομελιέ και σύμβουλος οίνου, σημειώνει ότι οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στους αφρώδεις οίνους της Καλιφόρνιας επειδή προσφέρουν μεγάλη αξία. Τα κρασιά αυτά είναι πιο προσιτά ανά ποτήρι στα εστιατόρια και ανά φιάλη στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Ως αποτέλεσμα, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή τόσο στους περιστασιακούς πότες όσο και στους συλλέκτες.

Η Philana Bouvier, πρόεδρος της Demeine Estates, υπογραμμίζει την αξία που παρέχουν τα αφρώδη κρασιά της Καλιφόρνιας. Η εταιρεία της έχει προσαρμόσει τη στρατηγική μάρκετινγκ για να εστιάσει σε αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές και τα εστιατόρια. Προσφέροντας λογικές τιμές by-the-glass, στηρίζουν τα εστιατόρια που αγωνίζονται και κάνουν τα κρασιά τους πιο προσιτά. Αυτή η προσέγγιση έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων, με τις πωλήσεις κρασιών Racines να έχουν αυξηθεί κατά 433% σε ετήσια βάση.

Εν συνεχεία, ο σομελιέ Salvatore Castano παρατηρεί ότι η αύξηση του κόστους της σαμπάνιας ωθεί τους λιανοπωλητές και τους σομελιέ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις υψηλής ποιότητας. Παραγωγοί από την Καλιφόρνια, όπως οι Schramsberg, Domaine Carneros και Roederer Estate, δημιουργούν εξαιρετικούς αφρώδεις οίνους χρησιμοποιώντας την παραδοσιακή méthode Champenoise, προσφέροντας μεγάλη αξία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

Η Melanie Schafer, γενική διευθύντρια της Gloria Ferrer Caves & Vineyards, τονίζει τη σημασία της εξισορρόπησης της προσβασιμότητας με την αποκλειστικότητα. Το Royal Cuvée Rosé, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2024, αντιπροσωπεύει τη δέσμευσή τους στην καινοτομία και την ποιότητα. Αυτή η νέα προσφορά έχει ως στόχο να προσελκύσει τόσο τους παλιούς οπαδούς όσο και τους νέους καταναλωτές που αναζητούν αφρώδεις οίνους υψηλής ποιότητας.

Ενώ, οι αφρώδεις οίνοι της Καλιφόρνιας προσφέρουν αξία, ορισμένα κτήματα παράγουν επίσης σειρές υψηλής ποιότητας σε τιμές παρόμοιες με αυτές της σαμπάνιας. Το Domaine Carneros, για παράδειγμα, έχει παρατηρήσει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις γραμμές σούπερ-πρέμιου, όπως το Le Rêve. Ο διευθύνων σύμβουλος Remi Cohen σημειώνει ότι οι καταναλωτές αποκτούν όλο και περισσότερες γνώσεις σχετικά με τους αφρώδεις οίνους παραδοσιακής μεθόδου και την ευελιξία τους με τους συνδυασμούς τροφίμων.

Ο αμπελώνας Schramsberg Vineyards, πρωτοπόρος στη βιομηχανία αφρωδών οίνων της Καλιφόρνιας, παράγει τη σειρά super-premium J. Schram από το 1992. Παρά τις ευρύτερες προκλήσεις της αγοράς, η ζήτηση για αφρώδεις οίνους υψηλής ποιότητας από την Καλιφόρνια παραμένει ισχυρή. Ο Hugh Davies, πρόεδρος της Schramsberg Vineyards, αναγνωρίζει ότι ενώ η αγορά δεν είναι τόσο ισχυρή όσο ήταν κάποτε, οι εξειδικευμένες προσφορές τους συνεχίζουν να προσελκύουν αφοσιωμένους καταναλωτές.

Τέλος, η βιομηχανία αφρωδών οίνων της Καλιφόρνιας, αν και μικρή σε σύγκριση με τη Σαμπάνια, έχει διαμορφώσει το δικό της χώρο στην αγορά. Με έμφαση στην ποιότητα, την αξία και την καινοτομία, οι παραγωγοί της Καλιφόρνιας είναι έτοιμοι να συνεχίσουν την ανάπτυξή τους, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα ευρύ φάσμα επιλογών που μπορούν να απολαύσουν.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το χιλιανό κρασί κερδίζει έδαφος στην αγορά των ΗΠΑ, δίνοντας υποσχέσεις για το 2025 μετά από μια δύσκολη περίοδο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Φάρο της οινοποιητικής αναγέννησης της Θράκης αποτελεί το Κτήμα Κικόνες το οποίο με σεβασμό στην ιστορία, δέσμευση στη βιωσιμότητα και πάθος για τη δημιουργία...

REPORTS

Η Οινοποιία Μαλαματίνα, μέλος του Ομίλου Mantis, αναγνωρίζοντας τη σημασία της κοινωνικής προσφοράς, προχώρησε σε στήριξη του φιλανθρωπικού σωματείου MDA Hellas, που αφιερώνεται στη...

REPORTS

Ως μέρος της στρατηγικής χαμηλών εκπομπών άνθρακα της αυστραλιανής οινοποιίας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση διέθεσε σχεδόν 575.000 AUD (340.000 €) για τη μελέτη της σκοπιμότητας...

Διαβάστε επίσης

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα υπερδραστήριο τετραήμερο γεμάτο ποιοτικό οίνο ολοκληρώνεται στις 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο υπό την ομπρέλα του Οινόραμα - της πιο επιδραστικής έκθεσης που...

REPORTS

Οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν το ρίσκο, αλλά υπάρχουν σημάδια «εξισορρόπησης» του κλίματος και μια περίοδος χαμηλότερων τιμών στη δευτερογενή αγορά μπορεί να σημαίνει...

REPORTS

Οι καταξιωμένοι διεθνώς μοσχάτοι οίνοι του Ε.Ο.Σ Σάμου επέστρεψαν και φέτος από τη Γαλλία και το διαγωνισμό «Vinalies International 2025», με δύο ακόμη χρυσά...

REPORTS

Ο κλάδος του κρασιού διανύει μια περίοδο μετασχηματισμού που οφείλεται στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.