Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Πάνω από 978 εκατ. λίτρα η κατανάλωση οίνου στην Ισπανία το 2024

Στα 978 εκατομμύρια λίτρα, ήτοι 0,7% υψηλότερα σε σχέση με το 2023, ανήλθε η κατανάλωση οίνου στην Ισπανία μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με δεδομένα του πληροφοριακού συστήματος INFOVI. Η ισπανική αγορά κρασιών παρουσιάζει μια μετριοπαθή ανάπτυξη τόσο από άποψη κατανάλωσης, όσο και αξίας, η οποία είναι εμφανής σε όλα τα κανάλια πωλήσεων.

Τα δεδομένα της INFOVI, προέρχονται από καταστάσεις διαφόρων επιχειρήσεων και φορέων που δραστηριοποιούνται εντός της βιομηχανίας οίνου και μούστου της μεσογειακής χώρας, και θα αποτελούν τη βάση μιας ανάλυσης του Διεπαγγελματικού Οργανισμού Οίνου της Ισπανίας (OIVE), η οποία δείχνει μια σταθερή τάση μετριοπαθούς ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 1%.

Η αγορά οίνου της Ισπανίας χωρίζεται σε τρία κανάλια: τη μεταπώληση, τον τομέα της φιλοξενίας και τις πωλήσεις σε καταστήματα οίνου, διαδικτυακές πλατφόρμες και απευθείας από τα οινοποιεία. Όπως φαίνεται από τα δεδομένα της Nielsen IQ, ο αθροιστικός όγκος κατανάλωσης που προήλθε από τα δύο πρώτα κανάλια για το τελευταίο 12μηνο ανήλθε στα 6,27 εκατομμύρια εκατόλιτρα, νούμερο που μεταφράζεται σε μια μικρή πτώση ύψους 1%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από το χώρο της φιλοξενίας μειώθηκαν κατά 1,9%, ενώ από τον τομέα της μεταπώλησης κατά 0,5%, δείχνοντας μια μικρή στασιμότητα στα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων.

Αντίθετα, το τρίτο κανάλι, είναι αυτό που ηγείται της ανάπτυξης, αφού σ’ αυτό ευθύνεται περίπου το 1/3 της συνολικής κατανάλωσης, με περίπου 3,51 εκατομμύρια εκατόλιτρα. Οι πιο εξειδικευμένες και άμεσες επιλογές που προσφέρει στους καταναλωτές, έφεραν μια αύξηση περίπου 4%, αντισταθμίζοντας τις δυσκολίες που παρατηρούνται στα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων.

Αν αναλυθεί ξεχωριστά η αξία όλων των κατηγοριών κρασιών τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα. Οι αφρώδεις οίνοι είναι αυτοί με τη μεγαλύτερη μέση αξία (περίπου 7,7 ευρώ ανά λίτρο), με τα ΠΟΠ κρασιά να είναι αυτά που ακολουθούν (6,45 ευρώ ανά λίτρο). Καθαρά από άποψη αξίας, οι πωλήσεις ΠΟΠ ετικετών αυξήθηκαν κατά 0,4% εντός των ισπανικών συνόρων, χαμηλότερα από το μέσο όρο του 1% στις διεθνείς αγορές.

Καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν τα κρασιά ΠΓΕ, που είδαν την αξία τους να αυξάνεται κατά 3%, ενώ η αντίστοιχη άνοδος για οίνους χωρίς ένδειξη προέλευσης ανέρχεται στο 2,3%. Αθροιστικά, όλες οι κατηγορίες σημείωσαν αυξημένα κέρδη, ελέω της τάσης των καταναλωτών για πιο εκλεκτά προϊόντα. Σε απόλυτα νούμερα, οι πωλήσεις από το χώρο της λιανικής και της φιλοξενίας αγγίζουν τα 3,18 δισ. ευρώ, με τη μέση τιμή του λίτρου να ανεβαίνει κατά 2% σε σχέση με το 2023. Εντούτοις, αν υπολογιστεί η ύφεση, η παγκόσμια μέση τιμή του λίτρου έπεσε κατά 0,4%, μοτίβο πιο ευκρινές στα κρασιά ΠΟΠ, που είδαν πτώση ύψους 1,1%.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Οι ευρωπαϊκοί αμπελώνες βιώνουν τις πιο σοβαρές επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό PLOS Climate.

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...