Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Πάνω από 978 εκατ. λίτρα η κατανάλωση οίνου στην Ισπανία το 2024

Στα 978 εκατομμύρια λίτρα, ήτοι 0,7% υψηλότερα σε σχέση με το 2023, ανήλθε η κατανάλωση οίνου στην Ισπανία μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με δεδομένα του πληροφοριακού συστήματος INFOVI. Η ισπανική αγορά κρασιών παρουσιάζει μια μετριοπαθή ανάπτυξη τόσο από άποψη κατανάλωσης, όσο και αξίας, η οποία είναι εμφανής σε όλα τα κανάλια πωλήσεων.

Τα δεδομένα της INFOVI, προέρχονται από καταστάσεις διαφόρων επιχειρήσεων και φορέων που δραστηριοποιούνται εντός της βιομηχανίας οίνου και μούστου της μεσογειακής χώρας, και θα αποτελούν τη βάση μιας ανάλυσης του Διεπαγγελματικού Οργανισμού Οίνου της Ισπανίας (OIVE), η οποία δείχνει μια σταθερή τάση μετριοπαθούς ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 1%.

Η αγορά οίνου της Ισπανίας χωρίζεται σε τρία κανάλια: τη μεταπώληση, τον τομέα της φιλοξενίας και τις πωλήσεις σε καταστήματα οίνου, διαδικτυακές πλατφόρμες και απευθείας από τα οινοποιεία. Όπως φαίνεται από τα δεδομένα της Nielsen IQ, ο αθροιστικός όγκος κατανάλωσης που προήλθε από τα δύο πρώτα κανάλια για το τελευταίο 12μηνο ανήλθε στα 6,27 εκατομμύρια εκατόλιτρα, νούμερο που μεταφράζεται σε μια μικρή πτώση ύψους 1%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από το χώρο της φιλοξενίας μειώθηκαν κατά 1,9%, ενώ από τον τομέα της μεταπώλησης κατά 0,5%, δείχνοντας μια μικρή στασιμότητα στα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων.

Αντίθετα, το τρίτο κανάλι, είναι αυτό που ηγείται της ανάπτυξης, αφού σ’ αυτό ευθύνεται περίπου το 1/3 της συνολικής κατανάλωσης, με περίπου 3,51 εκατομμύρια εκατόλιτρα. Οι πιο εξειδικευμένες και άμεσες επιλογές που προσφέρει στους καταναλωτές, έφεραν μια αύξηση περίπου 4%, αντισταθμίζοντας τις δυσκολίες που παρατηρούνται στα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων.

Αν αναλυθεί ξεχωριστά η αξία όλων των κατηγοριών κρασιών τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα. Οι αφρώδεις οίνοι είναι αυτοί με τη μεγαλύτερη μέση αξία (περίπου 7,7 ευρώ ανά λίτρο), με τα ΠΟΠ κρασιά να είναι αυτά που ακολουθούν (6,45 ευρώ ανά λίτρο). Καθαρά από άποψη αξίας, οι πωλήσεις ΠΟΠ ετικετών αυξήθηκαν κατά 0,4% εντός των ισπανικών συνόρων, χαμηλότερα από το μέσο όρο του 1% στις διεθνείς αγορές.

Καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν τα κρασιά ΠΓΕ, που είδαν την αξία τους να αυξάνεται κατά 3%, ενώ η αντίστοιχη άνοδος για οίνους χωρίς ένδειξη προέλευσης ανέρχεται στο 2,3%. Αθροιστικά, όλες οι κατηγορίες σημείωσαν αυξημένα κέρδη, ελέω της τάσης των καταναλωτών για πιο εκλεκτά προϊόντα. Σε απόλυτα νούμερα, οι πωλήσεις από το χώρο της λιανικής και της φιλοξενίας αγγίζουν τα 3,18 δισ. ευρώ, με τη μέση τιμή του λίτρου να ανεβαίνει κατά 2% σε σχέση με το 2023. Εντούτοις, αν υπολογιστεί η ύφεση, η παγκόσμια μέση τιμή του λίτρου έπεσε κατά 0,4%, μοτίβο πιο ευκρινές στα κρασιά ΠΟΠ, που είδαν πτώση ύψους 1,1%.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στις 15 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση παράλληλα με το γαλλικό πρωτάθλημα τυφλής γευσιγνωσίας που διοργανώνει η La RVF.

REPORTS

Η αμερικανική οινοβιομηχανία βιώνει μια σημαντική αλλαγή, η οποία χαρακτηρίζεται από μείωση του αριθμού των οινοποιείων για πρώτη φορά μετά από μια γενιά.

REPORTS

Ο ρόλος της γυναίκας στον κλάδο του κρασιού έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, αποτελώντας ουσιαστικό μέρος σε όλα τα στάδια του τομέα. Από...

REPORTS

Οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν το ρίσκο, αλλά υπάρχουν σημάδια «εξισορρόπησης» του κλίματος και μια περίοδος χαμηλότερων τιμών στη δευτερογενή αγορά μπορεί να σημαίνει...

Διαβάστε επίσης

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ένα υπερδραστήριο τετραήμερο γεμάτο ποιοτικό οίνο ολοκληρώνεται στις 10 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο υπό την ομπρέλα του Οινόραμα - της πιο επιδραστικής έκθεσης που...

REPORTS

Οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν το ρίσκο, αλλά υπάρχουν σημάδια «εξισορρόπησης» του κλίματος και μια περίοδος χαμηλότερων τιμών στη δευτερογενή αγορά μπορεί να σημαίνει...

REPORTS

Οι καταξιωμένοι διεθνώς μοσχάτοι οίνοι του Ε.Ο.Σ Σάμου επέστρεψαν και φέτος από τη Γαλλία και το διαγωνισμό «Vinalies International 2025», με δύο ακόμη χρυσά...

REPORTS

Ο κλάδος του κρασιού διανύει μια περίοδο μετασχηματισμού που οφείλεται στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.