Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στο -4% η μείωση της συνολικής κατανάλωσης κρασιού στην Γαλλία

Τα χρόνια περνούν και η καμπύλη της αποκατανάλωσης κρασιού συνεχίζει στη γαλλική αγορά, η καθημερινή χρήση εξαφανίζεται από την αλλαγή προσέγγισης γενεών, με πολιτιστικά ή πολιτισμικά χαρακτηριστικά.

Η κατανάλωση είναι λιγότερο συχνά καθημερινή και πιο συχνά χαρακτηρίζεται από περιστασιακές συμπεριφορές εντατικής κατανάλωσης οινοπνεύματος, ενώ οι προτιμήσεις κατανάλωσης προσανατολίζονται όλο και περισσότερο προς τις μπύρες και λιγότερο συχνά προς το κρασί.

Πρόκειται για μια ατελείωτη πτώση για το κρασί. Το 2023, η γαλλική κατανάλωσή του μειώθηκε κατά 4,2% σε σύγκριση με το 2022, αναφέρει το Γαλλικό Παρατηρητήριο Ναρκωτικών και Τάσεων Εξάρτησης (OFDT), επισημαίνοντας ότι η συνολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μειώθηκε κατά 3,8% (σε 6 εκατομμύρια εκατόλιτρα καθαρού αλκοόλ ή 10,35 AP λίτρα ανά κάτοικο άνω των 15 ετών). Αν και το κρασί παραμένει το πρώτο αλκοολούχο που καταναλώνεται στη Γαλλία (52,4% των όγκων καθαρής αλκοόλης), είναι το πιο εύθραυστο στην αποκατανάλωση (-2,6% για τις μπύρες και -3,9% για τα οινοπνευματώδη). Όπως συνοψίζει το OFDT, «η δομή των πωλήσεων δείχνει μια στροφή προς τις μπύρες, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται συνεχώς από το 2018 και πλέον υπερβαίνουν το ένα τέταρτο των ποσοτήτων αλκοόλ που διατίθενται προς πώληση» (25,1%, έναντι 21,2% για τα οινοπνευματώδη ποτά). Συνεχίζοντας με την πάροδο του χρόνου, η τάση αυτή επιδεινώνεται από τον πληθωρισμό, σημειώνει η μελέτη, σημειώνοντας ότι το μέτρο «των διακυμάνσεων των τιμών στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών μόνο αυξάνεται κατά 7,5%» (+0,2% για τις μπύρες, +2,3% για τα κρασιά και +5,8% για τα οινοπνευματώδη ποτά), γνωρίζοντας ότι «ο πληθωρισμός φαίνεται να ήταν υψηλότερος για αυτόν τον τομέα από ό,τι για άλλα καθημερινά καταναλωτικά αγαθά».

Στην έρευνα του για τις αναπαραστάσεις, τις απόψεις και τις αντιλήψεις για τα ψυχοφάρμακα (EROPP, με βάση τα δεδομένα Δημόσιας Υγείας Γαλλίας), το OFDT αναφέρει ότι το 82,5% των ενηλίκων έχει καταναλώσει τουλάχιστον ένα αλκοολούχο ποτό το 2023 και το 37% αναφέρει εβδομαδιαία χρήση. Η ημερήσια κατανάλωση πέφτει στο 7%. Αυτή η τελευταία συχνότητα κατανάλωσης καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση στον πληθυσμό που συμμετείχε στην έρευνα (-13%, έναντι -5% για την εβδομαδιαία και -3% για την ετήσια). Πιο συγκεκριμένα, «οι κατηγορίες που σχετίζονται με τα επίπεδα εβδομαδιαίας και καθημερινής χρήσης, δείχνουν υψηλότερη κατανάλωση με την αύξηση της ηλικίας» που «αντανακλά τη μετάβαση που ξεκίνησε τη δεκαετία του 2000 από έναν λεγόμενο «μεσογειακό» τρόπο κατανάλωσης (με καθημερινή χρήση, κυρίως κρασιού, κατά τη διάρκεια των γευμάτων και σε ποσότητες που δεν ξεπερνούν τα λίγα ποτήρια) στον λεγόμενο «σκανδιναβικό» τρόπο (λιγότερο συχνές χρήσεις, αλλά με μεγαλύτερες ποσότητες και σε εορταστικά πλαίσια), που είναι πιο διαδεδομένα στους νέους.

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Κάθε γουλιά του Doux Basil Smash Cocktail είναι ένας ύμνος στις αισθήσεις. Ένα cocktail που δεν φτιάχτηκε απλώς για να δροσίζει - φτιάχτηκε για...

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μαντινεία, Νεµέα, Σαντορίνη και τώρα Νάουσα. Μια ιδέα που άρχισε να χτίζεται δειλά πριν από µισό αιώνα, έχει εξελιχθεί σε ακµάζουσα επιχείρηση, η οποία...

REPORTS

Η διάσωση της ελληνικής αμπελουργίας  ήταν το θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης  συνάντησης , του νεοεκλεγέντα Προέδρου του ΣΕΟ κ. Στέλιου Μπουτάρη....

REPORTS

Η Μεσσηνία γιορτάζει τον οίνο την ιστορία και τις προοπτικές των χαρισματικών terroirs στο 3ο Messinia Terroirs Wine Festival.

REPORTS

Ενώ οι δυνατότητες για συνολική αύξηση των πωλήσεων κρασιού στην Κίνα παραμένουν μέτριες, μια νέα έκθεση της ProWine αναδεικνύει τα λευκά κρασιά ως ένα πολλά υποσχόμενο...