Η δευτερογενής αγορά οίνου της Ασίας συχνά επηρεάζεται από τον κινεζικό ζωδιακό κύκλο. Ο αντίκτυπος αυτού έχει δύο μορφές: είτε με αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που αγοράζουν κρασιά από προηγούμενες εκλεκτές σοδειές του ίδιου ζωδίου, είτε κρασιά που σχετίζονται με το ζώδιο του νέου σεληνιακού έτους.
Αντίστοιχα Vintages
Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 θα σηματοδοτήσει την έναρξη της χρονιάς του Ξύλινου Δράκου
Τα τελευταία τέσσερα Χρόνια του Δράκου ήταν το 2012, το 2000, το 1988 και το 1976, και με βάση τον Liv-ex, οι Ασιάτες αγοραστές αντιπροσώπευαν το 19,8% των συνολικών αγοραστών για κρασιά από αυτές τις σοδειές τους τελευταίους τρεις μήνες, σχεδόν διπλάσιο από το ποσοστό των προηγούμενων τριών μηνών .
Τα πιο δημοφιλή κρασιά του 2012 μεταξύ των ασιατών αγοραστών το 2023 είναι:
Château Lafite Rothschild (αγοραία τιμή 5.850 £)
Domaine de la Romanée-Conti, Romanée-Conti Grand Cru (248.000 £)
Château Latour (4.500 £)
Château Pavie (2.550 £)
Château Rayas (11.144 £)
Οι αγοραστικές συνήθειες στην αγορά εκλεκτού κρασιού της Ασίας έχουν επίσης αλλάξει και επεκτείνονται πέρα του Μπορντό. Τα κρασιά από τον Ροδανό, μια ιδιαίτερα δημοφιλή περιοχή για αγοραστές από την Σιγκαπούρη, και αντίστοιχα η περιοχή της Βουργουνδίας αντιπροσωπεύουν μερικά από τα πιο δημοφιλή σε αγορές στην Ασία, από την τελευταία σοδειά του Δράκου.
Στο Χονγκ Κονγκ, όπου τα κρασιά του Μπορντό παραμένουν τα πιο ευρέως αγορασμένα, έχουν κάνει την γαλλική περιοχή να ξεπερνάει από άποψη εμπορικής αξίας τις περισσότερες από τις υπόλοιπες περιοχές της Ασίας. Η Βουργουνδία είναι το νέο αγαπημένο της περιοχής, εκτός από τη σαμπάνια που προτιμάται στην Ιαπωνία.
Ο Olly Lawson, ανώτερος διευθυντής λογηστηρίου του Liv-ex της Ασίας, είπε στο Drinks Business: «Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε αναμφίβολα μια έκρηξη ενδιαφέροντος για τη Βουργουνδία στις υπόλοιπες αγορές εκλεκτού κρασιού της Ασίας, κυρίως λόγω του ότι αυτές οι αγορές έγιναν πιο ώριμες, αφού αποτελούνται από γνώστες και βαθιά ενημερωμένους (και με βαθιά τσέπη) συλλέκτες.
Ο Lawson εξήγησε ότι η σπανιότητα, η αποκλειστικότητα και η διαφοροποίηση της Βουργουνδίας έχει «ιδιαίτερη απήχηση στην Ασία και τα ίδια τα κρασιά συχνά συνδυάζονται ιδιαίτερα καλά με ασιατικά τρόφιμα, δεδομένης της λεπτότητας και των πιο απαλών τανινών τους».
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παγκόσμια αγορά, όπου το Μπορντό κυριαρχεί. Σύμφωνα με τη Liv-ex, το συνολικό εμπόριο από την αρχή του έτους κυριαρχείται από το Μπορντό, η περιοχή που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% του συνολικού εμπορίου κατά αξία. Η επιτυχία του έρχεται εις βάρος της Σαμπάνιας και της Βουργουνδίας, που έχουν πέσει στο 13,5% και 5,9% του εμπορίου αντίστοιχα, ενώ το εμπορικό μερίδιο της Τοσκάνης έχει αυξηθεί στο 19,1% του συνόλου.
Το κρασί του Δράκου
Το Château Beychevelle συνδέεται συχνά με τα χρόνια του δράκου στον κινεζικό ζωδιακό κύκλο, λόγω του ονόματός του. Η γαλλική λέξη «Beychevelle» προέρχεται από τη φράση «baisse voile» που σημαίνει «χαμηλωμένα πανιά», όπως αντικατοπτρίζεται στο έμβλημα του Château.
Η ιστορία λέει ότι τα πλοία που έπλεαν στο Gironde πέρα του κτήματος τον 16ο αιώνα, θα κατέβαζαν τα πανιά τους ως ένδειξη σεβασμού προς τον ιδιοκτήτη του κτήματος, τον Duc d’Epernon, έναν Γάλλο ναύαρχο. Η ετικέτα του κρασιού απεικονίζει ένα πλοίο με το κεφάλι ενός γκριφόν, και έτσι γίνεται συσχετισμός με τον δράκο.