Οι καθαρές οργανικές πωλήσεις του γαλλικού ομίλου αυξήθηκαν κατά 10% στα 12.137 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική αύξηση των πωλήσεων ήταν 13%. εν όψει του επιπέδου του 2022, εν μέρει βοηθούμενη από την ενίσχυση του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ.
Περίπου το 80% της αύξησης των βιολογικών πωλήσεων επιτεύχθηκε με την προώθηση ισχυρών αυξήσεων τιμών. Οι επιπλέον όγκοι πωλήσεων αντιπροσώπευαν το 10%.
Εκτός αυτού, η εταιρεία σημείωσε αύξηση κερδών 11% στα €3.348 εκατ., διατηρώντας το οργανικό μικτό περιθώριο και διευρύνοντας τα οργανικά λειτουργικά περιθώρια.
Με αυξημένο μέρισμα, άνοδο της τιμής της μετοχής και συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος επαναγοράς μετοχών, οι μέτοχοι αυξάνουν κατά 18% τις συνολικές τους αποδόσεις κατά τη διάρκεια του έτους.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα περαιτέρω πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μεταξύ 500 και 800 εκατομμυρίων ευρώ τους επόμενους 12 μήνες.
Ο κ. Ricard δήλωσε: «Η Pernod Ricard έδωσε για άλλη μια φορά μια πολύ δυνατή απόδοση για ολόκληρη τη χρονιά. Η συνάφεια της αναπτυξιακής μας στρατηγικής, η σκοπιμότητα των εμπορικών σημάτων μας και η ακλόνητη δέσμευση και ευελιξία των ομάδων μας μας επέτρεψαν να κερδίσουμε μερίδιο στις περισσότερες αγορές και να ενισχύσουμε τις τιμές.
«Πραγματοποιούμε σταθερή πρόοδο στον οδικό μας χάρτη βιωσιμότητας και ευθύνης μέχρι το 2030. Ενώ το περιβάλλον το FY24 παραμένει προκλητικό, είμαι σίγουρος για την ικανότητα της Pernod Ricard να επιτύχει τους μεσοπρόθεσμους στόχους της».
Ο όμιλος «επανέλαβε με σιγουριά» τη χρηματοοικονομική καθοδήγησή του έως τα μέσα του 2025 με στόχο την αύξηση των καθαρών πωλήσεων μεταξύ 4% και 7% και αύξηση των λειτουργικών περιθωρίων κατά 50 έως 60 μονάδες βάσης.
Ενώ, προέβλεψε ευρεία και διαφοροποιημένη αύξηση των καθαρών πωλήσεων τους επόμενους 12 μήνες, ο κ. Ricard είπε ότι θα υπάρξει μια «ήπια αρχή» το τρίμηνο, η οποία θα επηρεαστεί από τα υψηλά συγκριτικά νούμερα που επιτεύχθηκαν την ίδια περίοδο το 2022.
Η ανάπτυξη τους επόμενους τρεις μήνες στις ΗΠΑ αναμένεται να μειωθεί οριακά, αλλά στη συνέχεια θα κινηθεί σε θετικούς αριθμούς κατά το υπόλοιπο οικονομικό έτος.
Ο κ. Ricard είπε ότι το έτος που μόλις έκλεισε η Pernod Ricard είχε επιτύχει «ανάπτυξη ευρείας βάσης σε όλες τις περιοχές με ισχυρή εκτέλεση τιμολόγησης».
Έπειτα, το ΗΒ κέρδισε 2% με διψήφια κέρδη πωλήσεων από τις Jameson, Absolut, Malibu και Kahlua. Ο κ. Ricard είπε ότι συνολικά «όλες οι κατηγορίες αλκοολούχων ποτών σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη, ειδικά η κατηγορία στρατηγικών διεθνών εμπορικών σημάτων που σημείωσε 11%. Είπε ότι υπήρχε «ισχυρή δυναμική με επικεφαλής τους Scotch, Martell, Jameson και Absolut».
Είπε ότι έξι κατηγορίες οδήγησαν το 85% της ανάπτυξης του ομίλου. Πρόκειται για το σκωτσέζικο ουίσκι που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 34% το χρόνο, το ιρλανδικό ουίσκι (+11%), το κονιάκ και μπράντι (+17%), τη βότκα (+8%), το τζιν (+5%) και τα ινδικά ουίσκι (+10%) %).
Παρά τα πολύ θετικά αποτελέσματα, οι μετοχές της Pernod Ricard υποχώρησαν κατά περίπου 4% όταν ανακοινώθηκαν.
Οι επενδυτές ήταν απογοητευμένοι από την προβλεπόμενη επιβράδυνση στις ΗΠΑ τους επόμενους τρεις μήνες και από την προοπτική πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.
«Υπάρχει οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα, (και) δυσκολίες στην αγορά ακινήτων… βλέπουμε κάποια προσοχή από τους χονδρεμπόρους στην Κίνα», δήλωσε ο κ. Ρικάρντ στο Reuters.
«Τα θεμελιώδη μεγέθη της Κίνας ωστόσο παραμένουν πολύ σταθερά», πρόσθεσε, λέγοντας ότι είναι σίγουρος για την ικανότητα του ομίλου να συνεχίσει να εφαρμόζει αυξήσεις τιμών στη χώρα.
Σχολιάζοντας την τρέχουσα συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών, είπε: «Οι καταναλωτές βγαίνουν λιγότερο… Το κανάλι που υποφέρει περισσότερο είναι το εμπόριο. Τα νυχτερινά κέντρα υποφέρουν πολύ, αν και βλέπουμε την εμφάνιση ζωντανών μπαρ».
Είπε ότι έξι κατηγορίες οδήγησαν το 85% της ανάπτυξης του ομίλου. Πρόκειται για το σκωτσέζικο ουίσκι που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 34% το χρόνο, το ιρλανδικό ουίσκι (+11%), το κονιάκ και μπράντι (+17%), τη βότκα (+8%), το τζιν (+5%) και τα ινδικά ουίσκι (+10%) %).
Παρά τα πολύ θετικά αποτελέσματα, οι μετοχές της Pernod Ricard υποχώρησαν κατά περίπου 4% όταν ανακοινώθηκαν.
Οι επενδυτές ήταν απογοητευμένοι από την προβλεπόμενη επιβράδυνση στις ΗΠΑ τους επόμενους τρεις μήνες και από την προοπτική πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.
«Υπάρχει οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα, (και) δυσκολίες στην αγορά ακινήτων… βλέπουμε κάποια προσοχή από τους χονδρεμπόρους στην Κίνα», είπε ο κ. Ricard.
«Τα θεμελιώδη μεγέθη της Κίνας ωστόσο παραμένουν πολύ σταθερά», πρόσθεσε, λέγοντας ότι είναι σίγουρος για την ικανότητα του ομίλου να συνεχίσει να εφαρμόζει αυξήσεις τιμών στη χώρα.
Τέλος, σχολιάζοντας την τρέχουσα συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών, ο ίδιος τόνισε ότι: «Οι καταναλωτές βγαίνουν λιγότερο… Το μέσο που υποφέρει περισσότερο είναι το εμπόριο. Τα νυχτερινά κέντρα υποφέρουν πολύ, αν και βλέπουμε την εμφάνιση ζωντανών μπαρ».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com