Η τελευταία Έκθεση Εξαγωγών της Wine Australia, που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, ανέφερε ότι η μείωση των εξαγωγών στις ΗΠΑ οδηγεί σε μεγάλο βαθμό τη μείωση της αξίας. Η μείωση των «συσκευασμένων εξαγωγών σε χαμηλότερες τιμές», που αντιπροσωπεύουν το κρασί που αποστέλλεται σε μπουκάλι, ευθύνεται για τη συνεχιζόμενη πτώση της αξίας στις ΗΠΑ, δήλωσε η Wine Australia.
Οι εξαγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο συνέχισαν επίσης την πτωτική τους τάση, μετά τα δύο χρόνια αυξημένων αποστολών λόγω της ζήτησης πριν από το Brexit και των επιπτώσεων στην αγορά που σχετίζονται με τον Covid.
Παράλληλα, ο Peter Bailey, διευθυντής πληροφοριών αγοράς στη Wine Australia, είπε ότι περισσότερο από το ήμισυ της μείωσης της αξίας των εξαγωγών κρασιού της χώρας έλαβε χώρα σε αποστολές με μέση αξία 2,50-4,99 AU$$ ανά λίτρο επί του σκάφους (FOB). Αυτή η βαθμίδα τιμών αντιπροσωπεύει γενικά το αυστραλιανό κρασί που εξάγεται σε μπουκάλια και όχι σε χύμα κρασιά και τείνουν να πωλούνται σε τμήματα λιανικής με χαμηλότερες τιμές.
«Η κατανάλωση κρασιού στις ώριμες αγορές βρίσκεται σε πτώση, λόγω των μειώσεων στα τμήματα των εμπορικών τιμών. Αυτό επηρεάζει τις εξαγωγικές επιδόσεις της Αυστραλίας, ειδικά στις ΗΠΑ, καθώς η Αυστραλία είναι πολύ εκτεθειμένη στα τμήματα τιμών σε πτώση», είπε ο κ. Bailey.
Έπειτα, η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού μειώθηκε κατά 3% σε όγκο το 2022, σύμφωνα με την IWSR – αριθμός που ανέφερε η Wine Australia σε σχέση με τα μειούμενα στοιχεία των εξαγωγών της χώρας.
Σε σύγκριση με την αξία, τα μεγέθη των εξαγωγών όγκου ήταν σχετικά σταθερά, με πτώση μόλις 1% στα 621 εκατομμύρια λίτρα το έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2023. Μια βραχυπρόθεσμη αύξηση, λόγω της προσφοράς, στις αποστολές μη συσκευασμένων κρασιών (δηλαδή εκείνων που εξάγονται χύμα), ιδίως σε Ο Καναδάς, αντισταθμίστηκε από τις μειώσεις του όγκου σε πολλούς από τους εξαγωγικούς προορισμούς της Αυστραλίας.
Τέλος, ο Bailey σημείωσε ότι η διευκόλυνση των ναυτιλιακών προκλήσεων των τελευταίων δύο ετών επέτρεψε στους «Αυστραλούς εξαγωγείς να καλύψουν τη διαφορά και να μειώσουν την πίεση στα αποθέματα», με αποτέλεσμα την αύξηση των «μη συσκευασμένων αποστολών».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com