Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα προορισμού για τις εξαγωγές κρασιού της Ισπανίας με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 10 τοις εκατό ετησίως κατά μέσο όρο, ανέφερε την Τετάρτη το Ισπανικό Ινστιτούτο Εξωτερικού Εμπορίου (ICEX).
Η Ισπανία κατέχει επί του παρόντος μερίδιο 7 τοις εκατό της κινεζικής αγοράς μετά τη Γαλλία, την Αυστραλία και τη Χιλή, και ένας από τους κύριους στόχους της τα επόμενα χρόνια θα είναι να αυξήσει αυτό το ποσοστό, είπε η Maria Naranjo, διευθύντρια τροφίμων, κρασιού και γαστρονομίας στο ICEX. Xinhua.
«Το 2023 θα είναι έτος ανοικοδόμησης στην κινεζική αγορά γιατί τα κανάλια διανομής πρέπει να αποκατασταθούν στον τομέα της φιλοξενίας, κάτι που είναι θεμελιώδες ώστε τα κρασιά ιδιαίτερα τα ποιοτικά κρασιά να βρουν τη θέση τους», σημείωσε.
«Τα ισπανικά κρασιά αποκτούν ιδιαίτερη αξία στις ασιατικές αγορές», είπε, προσθέτοντας ότι αναμένει «η ισχυρή επιστροφή του κινεζικού τουρισμού να λειτουργήσει ως μοχλός για την πώληση ισπανικών κρασιών στην κινεζική αγορά».
Οι Κινέζοι εισαγωγείς ισπανικού κρασιού συμμερίζονται την αισιοδοξία της Naranjo…
«Η κινεζική οικονομία θα ανακάμψει πολύ σύντομα και η Κίνα έχει μεγάλο πληθυσμό», δήλωσε στο Xinhua η Jane Zheng από τον κινεζικό εισαγωγέα κρασιού Wajiu κατά τη διάρκεια της εβδομάδας κρασιού της Βαρκελώνης (BWW). «Η ποιότητα του ισπανικού κρασιού βελτιώνεται και έτσι πιστεύω ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν επίσης».
«Η κατάσταση είναι δύσκολη γιατί το γαλλικό κρασί, ή κρασί από τη Χιλή, είναι πιο διάσημο από το ισπανικό κρασί. Αλλά η ποιότητα του ισπανικού κρασιού είναι καλή και το ίδιο και η τιμή, οπότε σιγά σιγά γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Κίνα», δήλωσε ο Luis Lei στο Xinhua, ο εισαγωγέας κρασιού Xiamen Bodegas Castejon.
Τέλος, περίπου το 70 τοις εκατό των εξαγωγών κρασιού της Ισπανίας συγκεντρώνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αλλά οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης σημειώνονται στις αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.