απόδοση Ζήσης Πανάγος
Ένα εντατικό πενθήμερο μάθημα που απευθύνεται σε σομελιέ, επαγγελματίες της φιλοξενίας και των μέσων ενημέρωσης κρασιού σε όλη τη Νότια Αφρική θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στο Stellenbosch τον Σεπτέμβριο. Ο στόχος είναι να βυθιστούν οι σομελιέ στις ιστορίες της περιοχής και να προετοιμαστούν για να βοηθήσουν στη διάδοση της πληροφορίας για τα μικροτερόιρ της.
Καλύπτοντας τεχνικές γευσιγνωσίες, καθώς και επισκέψεις στο χώρο με παραγωγούς και ειδικούς, οι συμμετέχοντες στο bootcamp θα ολοκληρώσουν μια πρακτική εξέταση στο τέλος του μαθήματος για να κερδίσουν την καρφίτσα του Stellenbosch ambassador.
Η περιοχή βλέπει τους σομελιέ ως το εισιτήριο για να ανοίξουν συζητήσεις για τα κρασιά Stellenbosch.
«Είναι δουλειά μας να λέμε στους ανθρώπους την ιστορία και να δημιουργούμε μια πρόταση αξίας για κάποιον ή για κάτι [όπως το κρασί Stellenbosch]», δήλωσε ο Spencer Fondaumiere, πρόεδρος της Ένωσης Νοτιοαφρικανών Sommeliers. «Το terroir μας μέσω του μάρκετινγκ θα αυξήσει τις τιμές και την αξία».
Συμπληρωματικά, το bootcamp αποτέλεσε ιδέα της Stellenbosch Wine Routes, επειδή οι μεγαλύτεροι παραγωγοί κρασιού με τους υψηλότερους προϋπολογισμούς ήταν μέχρι στιγμής αυτοί που διηγήθηκαν την ιστορία του Stellenbosch. Οι μικρότεροι παραγωγοί συχνά δεν διαθέτουν την πλατφόρμα για να ωθήσουν τα κρασιά και την κληρονομιά τους στο προσκήνιο.
«Υπάρχουν τόσες πολλές μάρκες κρασιού», είπε ο Thomas Webb του παραγωγού κρασιού Stellenbosch Thelema. «Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προωθήσουμε τα κρασιά μας. Και το terroir μας είναι το πιο προφανές. Είναι σημαντικό να κοιτάξετε τους θαλάμους του Stellenbosch και να τους προωθήσετε. Όσο περισσότερο κοιτάμε το μικρότερο επίπεδο, τόσο περισσότερο προωθούμε ολόκληρη την περιοχή και τη χώρα. Τώρα είναι σίγουρα η ώρα για εξειδίκευση».
Το Stellenbosch Wine Routes Sommelier Bootcamp στοχεύει να εξοπλίσει τους σομελιέ, τους αγοραστές και τους λιανοπωλητές με εύκολα προσβάσιμα στοιχεία για το Stellenbosch και τα κρασιά του, καλύπτοντας θέματα όπως η ιστορία της περιοχής, το terroir σε επίπεδο μικροκλίματος και η επιρροή του σε συγκεκριμένες εκφράσεις των ποικιλιών που καλλιεργούνται Stellenbosch.
«Ειλικρινά, αυτές οι πληροφορίες δεν είναι εκεί έξω», είπε ο Fondaumiere. «Δεν υπάρχει κανένας που χτυπά το τύμπανο για τους διαφορετικούς θαλάμους στο Stellenbosch και λέει ότι σε αυτό είμαστε καλοί και αυτό είναι που πρέπει να περιμένουμε. Εάν προσπαθείτε να αποκτήσετε πληροφορίες, δεν υπάρχουν πολλά, εκτός από βιωμένες εμπειρίες που μπορεί να είναι ή να μην είναι σωστές».
Το bootcamp στοχεύει να δημιουργήσει μια ενιαία, σχετική ιστορία για την τυπικότητα της περιοχής. «Η Stellenbosch είναι μια αναγνωρισμένη μάρκα ποιότητας σε βασικές αγορές, αλλά είναι πολύ πιο συναρπαστικό να μαθαίνεις για την περιοχή σε μια καθηλωτική εμπειρία», δήλωσε η Elmarie Rabe της Stellenbosch Wine Routes.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com