Connect with us

Αναζήτηση

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Καινούργια οινική κουλτούρα στην εγχώρια αγορά βάζει στόχο πρόγραμμα της ΕΔΟΑΟ

H νέα καμπάνια της ΕΔΟΑΟ με στόχο την προώθηση του ελληνικού οίνου ΠΟΠ και ΠΓΕ στην Ελλάδα και τη Γερμανία.

του Ζήση Πανάγου

Να επανασυστήσει το ελληνικό κρασί στην εγχώρια αγορά επιχειρεί αυτόν τον καιρό η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), ξεδιπλώνοντας ένα νέο συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρόγραμμα προβολής και προώθησης. Η διαφορά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έγκειται στην προσπάθεια που καταβάλλεται όχι μόνο για την προβολή αλλά και για την εκπαίδευση των συντελεστών του κλάδου, όπως και των καταναλωτών, για τη διαχείριση του προϊόντος σε κάθε του στάδιο.

Την ευθύνη για την εκπαιδευτική διάσταση του προγράμματος έχει αναλάβει ο εκπαιδευτικός όμιλος του WSPC, με τον Master of Wine ,Κωνσταντίνο Λαζαράκη και την ομάδα του να καταθέτουν τη γνώση τους γύρω από το κρασί για την ανάδειξη της ποιότητάς του και την πειθώ της κοινότητας των οινόφιλων για τα μεγάλα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Η νέα καμπάνια της ΕΔΟΑΟ, επιδιώκει να προβάλλει τη μακραίωνη ιστορία και οινική κουλτούρα και τις πάνω από 300 αυτόχθονες ποικιλίες σταφυλιού που δίνουν μικρές αλλά συμπυκνωμένες παραγωγές από μπουτίκ οινοποιεία. Το πρόγραμμα αφορά την ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου, καθώς και το Ενωσιακό καθεστώς που διέπει τους οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη.

Μιλώντας για το πρόγραμμα ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ κ. Κωσταντίνος Ευσταθίου αναφέρθηκε στην άμεση σύνδεση που έχει η Ελλάδα με το κρασί, λέγοντας ότι: «Το κρασί είναι συνυφασμένο με την κουλτούρα μας», εντούτοις υπογράμμισε ότι υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν σε σχέση με την ενημέρωση των καταναλωτών για τα κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ. Ο ίδιος μάλιστα εξήγησε ότι για να μπορέσει να εκλείψει όλο αυτό το καθεστώς της «αμάθειας», η ΕΔΟΑΟ μερίμνησε και δημιούργησε ένα ενημερωτικό πρόγραμμα, που ακούει στο όνομα ENOS, για κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινώντας με την Γερμανία, με σκοπό την ενημέρωση γύρω από τις ελληνικές ποικιλίες και δεύτερον την διάδοση τους στο διεθνή κοινό, μέσα από την συμμετοχή σε εκθέσεις, παρουσιάσεις και γευσιγνωσίες.

Παράλληλα, ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο κομμάτι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) για το πως μπορούν να συνδράμουν στην ενημέρωση γύρω από το κομμάτι του οίνου και των ελληνικών ποικιλιών.

Η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται στο πλαίσιο της ΚΟΑ Οίνου και συγκεκριμένα το μέτρο «Ενημέρωση στα Κράτη μέλη» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με συνολική συγχρηματοδότηση 3.371.666,70 εκατ. Ευρώ, η οποία καλύπτεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Στόχος να αναδειχθούν τα εγγενή, ανώτερα χαρακτηριστικά των υπό ενημέρωση οίνων, η εφαρμογή των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, καθώς και η εφαρμογή πρότυπης αμπελουργίας όπου καλλιεργούνται οι οίνοι ενδιαφέροντος.

Το πρόγραμμα φιλοδοξεί, επίσης, να παράσχει στους επαγγελματίες του οίνου πληροφορίες και εργαλεία για την παρουσίαση του κρασιού με υπευθυνότητα, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών αμπελουργικών περιοχών, αλλά και των γηγενών ποικιλιών, σε μια προσπάθεια να καθιερώσει τους ελληνικούς οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη και να συνδέσει τον ελληνικό οίνο με την ισχυρή πολιτιστική ελληνική ταυτότητα.

Η καμπάνια περιλαμβάνει ενημερωτικές εκστρατείες στον γενικό και εξειδικευμένο τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως συνεντεύξεις τύπου, δημιουργία ενημερωτικού και προωθητικού υλικού, ενημερωτικά σποτ στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, δημιουργία site, διαχείριση social media, έντυπες και digital καταχωρήσεις και διαφημιστικά banners σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους ενδιαφέροντος. Η συμμετοχή της ΕΔΟΑΟ στην PROWEIN, την κορυφαία εμπορική έκθεση κρασιών και οινοπνευματωδών, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας ήταν η πρώτη από μια σειρά δράσεων σε πόλεις της Ελλάδας και της Γερμανίας που πλαισιώνουν την καμπάνια, όπως η πραγματοποίηση σεμιναρίων σε σχολές εστίασης και τουρισμού, η υλοποίηση οινικών ενημερωτικών εκδηλώσεων όπως διεξαγωγή ημερίδων και γευστικών δοκιμών για επαγγελματίες και καταναλωτές, Masterclasses και άλλα.

 

Αναλυτικά, η παρουσίαση του προγράμματος ΕΔΩ

 

Ακολουθεί σχετική ανακοίνωση της ΕΔΟΑΟ: 

«Δυναμική επανεμφάνιση κάνει η  Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου, η κορυφαία οργάνωση του αμπελοοινικού τομέα, με ένα ιδιαίτερα σημαντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα  για την προώθηση των οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ και την λελογισμένη κατανάλωση κι ενώ θέμα ημερών είναι η έγκριση του προγράμματος προβολής και προώθησης για τις τρίτες χώρες.

Στο πρόγραμμα, που αφορά την αγορά Ελλάδας και Γερμανίας, και τις αναμενόμενες θετικές επιδράσεις του στον κλάδο, αναφέρθηκαν αναλυτικά σε σημερινή συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου , που εξέφρασε παράλληλα τις ευχαριστίες του στο τμήμα Προώθησης και Ανάπτυξης Οίνου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την στήριξη που παρείχε, και ο MW και Πρόεδρος του αναγνωρισμένου από το Υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτικού οργανισμού WSPC για την εμπορεία του οίνου και άλλων ποτών κ. Κωνσταντίνος Λαζαράκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Ευσταθίου: 

* Το πρόγραμμα είναι διετές, καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς πόρους και απευθύνεται τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου ( εμπλεκόμενους στην εστίαση, διακίνηση κλπ). 

* Κρίσιμοι στόχοι είναι η ανάδειξη της λελογισμένης κατανάλωσης ( wine in moderation) και των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, όπως επίσης και η περαιτέρω ανάδειξη των γηγενών ποικιλιών με την εκ παραλλήλου καθιέρωση των ελληνικών οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη  .

Ο κ. Λαζαράκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ανάγκη αναβάθμισης της γνώσης των επαγγελματιών του χώρου, σημειώνοντας εμφατικά ότι είναι κρίσιμο να αποκομίζει θετική εικόνα για το ελληνικό κρασί ο μέσος τουρίστας που επισκέπτεται τη χώρα. Επίσης αναφέρθηκε στα σεμινάρια που έχουν ξεκινήσει σε συνεργασία με την ΕΔΟΑΟ για την αναβάθμιση του κλάδου της HORECA.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα προβλέπει ποικίλες δράσεις, με έμφαση στις ενημερωτικές καμπάνιες στα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην εκπαίδευση επαγγελματιών».

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Στη δηµιουργία Οµάδας Παραγωγών, η οποία θα έρθει να πλαισιώσει το νέο οινοποιείο που αυτή τη στιγµή κατασκευάζεται, σχεδιάζουν να προχωρήσουν οι Άγγελος Ιατρίδης...

REPORTS

Τα ήδη γνωστά κρασιά νέας εσοδείας καθώς και μία νέα κυκλοφορία, ένα ροζέ από την ποικιλία Νεγκόσκα υπό το Μικρό Κτήμα Τίτου, παρουσίασε στο...

REPORTS

To είπαν «το υγρό χρυσάφι της Σάμου». Το έχουν τιμήσει πολλαπλά ως τον καλύτερο επιδόρπιο οίνο. Του έχουν αποδώσει εύσημα και το φέρνουν διαρκώς...

REPORTS

Με πρώτη ύλη από τον ορεινό αμπελώνα του Κατάφυτου η πειραματική οινοποίηση από το κτήμα Κώστα Λαζαρίδη.