Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σε χαμηλά επίπεδα παραμένουν οι πωλήσεις κινέζικου κρασιού, πτώση 29,82% λόγω πανδημίας

Καθώς ο τομέας των ποτών στην Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει, η βιομηχανία του οίνου αποδεικνύεται αδύναμος κρίκος, με τις εταιρείες του να αγωνίζονται να ανακάμψουν από τη μείωση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας.

Καθώς ο τομέας των ποτών στην Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει, η βιομηχανία του οίνου αποδεικνύεται αδύναμος κρίκος, με τις εταιρείες του να αγωνίζονται να ανακάμψουν από τη μείωση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας.

Στην Κίνα, οι μεγάλες εταιρείες, ειδικά οι οινοποιητικές, κυριαρχούν στο εγχώριο μάρκετινγκ. Ενώ ολόκληρος ο κινεζικός τομέας ποτών έχει επωφεληθεί σημαντικά από την οικονομική ανάκαμψη από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, χάρη ιδίως στους παραγωγούς Baijiu, ο τομέας του οίνου εξακολουθεί να αγωνίζεται να ανακάμψει ενόψει της συνεσταλμένης ζήτησης, της έλλειψης ρευστότητας και ενός φαινομένου υπερβολικής αποθήκευσης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο επίσημος ρυθμιστικός οργανισμός ποτών, η Ένωση Αλκοολούχων Ποτών της Κίνας (CADA), η Κίνα είχε 1.887 εταιρείες αλκοολούχων ποτών μεγάλης κλίμακας το 2020. Ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 1,36% και τα κέρδη τους αυξήθηκαν 11,71% στα 179,2 δισεκατομμύρια RMB (ή 22,7 δισεκατομμύρια ευρώ) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά την πανδημία. Οι κύριοι παραγωγοί του Baijiu, που αριθμούσαν 1.040, αύξησαν τα κέρδη τους κατά 13,35% πέρυσι, φθάνοντας τα 158,5 δισεκατομμύρια RMB (20,3 δισεκατομμύρια ευρώ), τα οποία τους φέρνουν στο προβάδισμα της κινεζικής βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών.

Η απόδοση των εθνικών οινοποιείων όμως έχει καταρρεύσει παρά τα μέτρα που έλαβαν οι αρχές για να ενθαρρύνουν τους Κινέζους καταναλωτές να απομακρυνθούν από τα εισαγόμενα κρασιά υπέρ των εγχώριων κρασιών. Μεταξύ των 130 μεγάλων οινοποιείων στην Κίνα, η παραγωγή κρασιού μειώθηκε κατά 6% σε όγκο και οι πωλήσεις μειώθηκαν 29,82% στα 10 δισεκατομμύρια RMB (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ). Σύμφωνα με τα στοιχεία της CADA, τα συνολικά κέρδη μειώθηκαν κατά 74,48% και δεν υπερβαίνουν πλέον τα 249 εκατομμύρια RMB (31,6 εκατομμύρια ευρώ). Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των κατηγοριών ποτών που αναφέρονται από την CADA, υποδεικνύοντας ότι η κινεζική βιομηχανία κρασιού απέχει πολύ από το φυσιολογικό. Πρέπει να τονισθεί ότι εδώ και χρόνια τα κύρια οινοποιεία της χώρας έχουν κέρδη στα μισά επίπεδα. Η προσπάθεια ενθάρρυνσης των Κινέζων να πίνουν τοπικό κρασί πέρυσι απέτυχε. Αυτό, παρά το γεγονός ότι τα εισαγόμενα προϊόντα που προτιμούσαν οι Κινέζοι – Αυστραλιανά κρασιά – δεν ήταν πλέον στο παιχνίδι.

Σε συνέντευξη από το Vino Joy News, η Annie Lin, αντιπρόεδρος της Banniere Yunjiu E-Commerence στο Chongqing, δήλωσε ότι τα μικτά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν από τα κινέζικα οινοποιεία δεν οφείλονταν απαραίτητα στη συνολική ζήτηση στην αγορά κρασιού. Η Banniere Yunjiu κατέχει την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Vinehoo.com, τη μάρκα Banniere και την πύλη ειδικών μέσων Vinehoo. Ταυτόχρονα με την πτώση των πωλήσεων που καταγράφηκε από μεγάλους παραγωγούς όπως η Changyu Pioneer Wine Company, η GreatWall και η Weilong, σημειώθηκε αύξηση της προσφοράς πιο μικρών οινοποιήσεων και άλλων ιδιωτικών εμπορικών σημάτων. Από την πλευρά της, η Annie Lin εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι η κακή σχέση ποιότητας-τιμής των κινεζικών κρασιών μπορεί να προκάλεσε δυσαρέσκεια στους καταναλωτές, εξ ου και η μείωση των πωλήσεων. «Η τιμή των κινεζικών κρασιών παραμένει υψηλή. Όσοι αγόρασαν κρασί για πρώτη φορά μπορεί να έχουν παρακινηθεί από μια αίσθηση περιέργειας ή πατριωτισμού, αλλά τι γίνεται με την σχέση ποιότητας-τιμής; ”

Περίπλοκο επιχειρηματικό μοντέλο

Τα μεσαίας κατηγορίας κινεζικά κόκκινα κρασιά από τη Ningxia, την κορυφαία περιοχή της Κίνας, πωλούνται κατά μέσο όρο 300 RMB ανά φιάλη (ή περίπου 38 €), ενώ τα εκλεκτά κρασιά που παράγονται από τη Lafite στο Shangdong και την LVMH στο Ao Yun υπερβαίνουν ακόμη και τα 2.000 RMB ανά φιάλη ( 256 €). Σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές περιοχές οίνου, όπως η Γαλλία, όπου οι αμπελώνες κληρονομούνται συχνά από γενιά σε γενιά, τα οινοποιεία της Κίνας αποτελούν κατά κύριο λόγο εναλλακτικές επενδύσεις. Λόγω του ορίου της Κίνας στα δικαιώματα χρήσης γης, οι ιδιοκτήτες των οινοποιείων υποχρεούνται να αποκομίσουν κέρδη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέρει η Annie Lin. Ωστόσο, ενόψει του έντονου ανταγωνισμού από άλλες κατηγορίες ποτών και την πανδημία το 2020, πολλές κινεζικές οινοποιητικές εταιρείες πρόσφατα χρησιμοποιούνται κυρίως ως τόποι φιλοξενίας και διαμονής.

 

Πηγή ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η οινική Κρήτη ταξιδεύει και φέτος στην Αθήνα την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου με 11 γηγενείς ποικιλίες, 7 ζώνες ΠΟΠ, 6 ζώνες ΠΓΕ και 27...

REPORTS

Στην καρδιά της Σάμου, τα ορεινά πατρογονικά αμπελοτόπια με το μικρόρωγο μοσχάτο σταφύλι προσλαμβάνουν γεύση και αρώματα από τον άνεμο, τη βροχή, τη φύση,...

REPORTS

Στους αμπελώνες του Κώστα Βρυνιώτη που βρίσκονται στους πρόποδες ορεινών όγκων της Βόρειας Εύβοιας κοντά στην ‘πολυστάφυλο΄ Ιστιαία ο τρύγος φέτος ξεκίνησε τρεις εβδομάδες...

REPORTS

Η σαμπάνια Armand de Brignac αποκάλυψε την πρώτη της κυκλοφορία, ένα magnum Blanc de Noirs από το 2015, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...