Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σε χαμηλά επίπεδα παραμένουν οι πωλήσεις κινέζικου κρασιού, πτώση 29,82% λόγω πανδημίας

Καθώς ο τομέας των ποτών στην Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει, η βιομηχανία του οίνου αποδεικνύεται αδύναμος κρίκος, με τις εταιρείες του να αγωνίζονται να ανακάμψουν από τη μείωση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας.

Καθώς ο τομέας των ποτών στην Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει, η βιομηχανία του οίνου αποδεικνύεται αδύναμος κρίκος, με τις εταιρείες του να αγωνίζονται να ανακάμψουν από τη μείωση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας.

Στην Κίνα, οι μεγάλες εταιρείες, ειδικά οι οινοποιητικές, κυριαρχούν στο εγχώριο μάρκετινγκ. Ενώ ολόκληρος ο κινεζικός τομέας ποτών έχει επωφεληθεί σημαντικά από την οικονομική ανάκαμψη από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, χάρη ιδίως στους παραγωγούς Baijiu, ο τομέας του οίνου εξακολουθεί να αγωνίζεται να ανακάμψει ενόψει της συνεσταλμένης ζήτησης, της έλλειψης ρευστότητας και ενός φαινομένου υπερβολικής αποθήκευσης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο επίσημος ρυθμιστικός οργανισμός ποτών, η Ένωση Αλκοολούχων Ποτών της Κίνας (CADA), η Κίνα είχε 1.887 εταιρείες αλκοολούχων ποτών μεγάλης κλίμακας το 2020. Ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 1,36% και τα κέρδη τους αυξήθηκαν 11,71% στα 179,2 δισεκατομμύρια RMB (ή 22,7 δισεκατομμύρια ευρώ) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά την πανδημία. Οι κύριοι παραγωγοί του Baijiu, που αριθμούσαν 1.040, αύξησαν τα κέρδη τους κατά 13,35% πέρυσι, φθάνοντας τα 158,5 δισεκατομμύρια RMB (20,3 δισεκατομμύρια ευρώ), τα οποία τους φέρνουν στο προβάδισμα της κινεζικής βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών.

Η απόδοση των εθνικών οινοποιείων όμως έχει καταρρεύσει παρά τα μέτρα που έλαβαν οι αρχές για να ενθαρρύνουν τους Κινέζους καταναλωτές να απομακρυνθούν από τα εισαγόμενα κρασιά υπέρ των εγχώριων κρασιών. Μεταξύ των 130 μεγάλων οινοποιείων στην Κίνα, η παραγωγή κρασιού μειώθηκε κατά 6% σε όγκο και οι πωλήσεις μειώθηκαν 29,82% στα 10 δισεκατομμύρια RMB (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ). Σύμφωνα με τα στοιχεία της CADA, τα συνολικά κέρδη μειώθηκαν κατά 74,48% και δεν υπερβαίνουν πλέον τα 249 εκατομμύρια RMB (31,6 εκατομμύρια ευρώ). Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των κατηγοριών ποτών που αναφέρονται από την CADA, υποδεικνύοντας ότι η κινεζική βιομηχανία κρασιού απέχει πολύ από το φυσιολογικό. Πρέπει να τονισθεί ότι εδώ και χρόνια τα κύρια οινοποιεία της χώρας έχουν κέρδη στα μισά επίπεδα. Η προσπάθεια ενθάρρυνσης των Κινέζων να πίνουν τοπικό κρασί πέρυσι απέτυχε. Αυτό, παρά το γεγονός ότι τα εισαγόμενα προϊόντα που προτιμούσαν οι Κινέζοι – Αυστραλιανά κρασιά – δεν ήταν πλέον στο παιχνίδι.

Σε συνέντευξη από το Vino Joy News, η Annie Lin, αντιπρόεδρος της Banniere Yunjiu E-Commerence στο Chongqing, δήλωσε ότι τα μικτά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν από τα κινέζικα οινοποιεία δεν οφείλονταν απαραίτητα στη συνολική ζήτηση στην αγορά κρασιού. Η Banniere Yunjiu κατέχει την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Vinehoo.com, τη μάρκα Banniere και την πύλη ειδικών μέσων Vinehoo. Ταυτόχρονα με την πτώση των πωλήσεων που καταγράφηκε από μεγάλους παραγωγούς όπως η Changyu Pioneer Wine Company, η GreatWall και η Weilong, σημειώθηκε αύξηση της προσφοράς πιο μικρών οινοποιήσεων και άλλων ιδιωτικών εμπορικών σημάτων. Από την πλευρά της, η Annie Lin εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι η κακή σχέση ποιότητας-τιμής των κινεζικών κρασιών μπορεί να προκάλεσε δυσαρέσκεια στους καταναλωτές, εξ ου και η μείωση των πωλήσεων. «Η τιμή των κινεζικών κρασιών παραμένει υψηλή. Όσοι αγόρασαν κρασί για πρώτη φορά μπορεί να έχουν παρακινηθεί από μια αίσθηση περιέργειας ή πατριωτισμού, αλλά τι γίνεται με την σχέση ποιότητας-τιμής; ”

Περίπλοκο επιχειρηματικό μοντέλο

Τα μεσαίας κατηγορίας κινεζικά κόκκινα κρασιά από τη Ningxia, την κορυφαία περιοχή της Κίνας, πωλούνται κατά μέσο όρο 300 RMB ανά φιάλη (ή περίπου 38 €), ενώ τα εκλεκτά κρασιά που παράγονται από τη Lafite στο Shangdong και την LVMH στο Ao Yun υπερβαίνουν ακόμη και τα 2.000 RMB ανά φιάλη ( 256 €). Σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές περιοχές οίνου, όπως η Γαλλία, όπου οι αμπελώνες κληρονομούνται συχνά από γενιά σε γενιά, τα οινοποιεία της Κίνας αποτελούν κατά κύριο λόγο εναλλακτικές επενδύσεις. Λόγω του ορίου της Κίνας στα δικαιώματα χρήσης γης, οι ιδιοκτήτες των οινοποιείων υποχρεούνται να αποκομίσουν κέρδη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέρει η Annie Lin. Ωστόσο, ενόψει του έντονου ανταγωνισμού από άλλες κατηγορίες ποτών και την πανδημία το 2020, πολλές κινεζικές οινοποιητικές εταιρείες πρόσφατα χρησιμοποιούνται κυρίως ως τόποι φιλοξενίας και διαμονής.

 

Πηγή ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Υπάρχουν διάφορες κλιματικές κατηγορίες που θα μπορούσε να ενταχθεί το κλίμα σε σχέση με την άμπελο. Για αρχή υπάρχουν τα ψυχρά κλίματα που είναι...

REPORTS

Τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025, από τις 16:00 έως τις 22:00, το Makedonia Palace φιλοξενεί τη Wines of Peloponnese – Thessaloniki Edition: μια μεγάλη...

REPORTS

Τη σκυτάλη από τη Dina Opici λαμβάνει ο Cutter Smith, επικεφαλής της Eder Bros., με προτεραιότητα την ευελιξία και τη στήριξη των μελών.

REPORTS

Ευκαιρία εξοικείωσης με ελληνικές ποικιλίες και στυλ κρασιών παρείχε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οινογνωσίας «Foundation Certificate» του Greek Wine Acardemy που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Οι κορυφαίες επιχειρήσεις οινοτουρισμού της Νότιας Αυστραλίας βραβεύτηκαν στα βραβεία Best Of Wine Tourism Awards 2026, που απονεμήθηκαν χθες το βράδυ κατά τη διάρκεια...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Έντονη αύξηση του πληθυσµού του εντόµου κρυπτοβλάβες (Cryptoblabes gnidiella) σε αµπελώνες της Περιφερειακής Ενότητας ∆ράµας καταγράφεται αυτό το διάστηµα στο εγκατεστηµένο δίκτυο παγίδων, ενώ...

REPORTS

Η συγκομιδή στην Καλιφόρνια του 2025 ανακοινώθηκε στο ύψος της περσινής: οι αρχές παρουσιάζουν μια προσωρινή εκτίμηση 3 εκατομμυρίων τόνων οινοποιήσιμων σταφυλιών, σε σύγκριση...

REPORTS

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, στο Βουκουρέστι και στο Μόναχο, στο πλαίσιο του προγράμματος της ΕΘΕΑΣ «Wine & Wisdom», που έχει...