Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο άνθρωπος πίσω από την ναυαρχίδα σαμπάνιας Pol Roger δεν κάνει… εκπτώσεις

«Ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει και να εκτιμήσει ένα κρασί, είναι απλώς θέμα μνήμης», αναφέρει ο διευθυντής του διάσημου οίκου σαμπάνιας Pol Roger.

Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος

Ο Hubert de Billy, ιδιοκτήτης πέμπτης γενιάς του οίκου Champagne Pol Roger, δεν περιγράφει σε άλλους το τι γεύση έχει η σαμπάνια του, αλλά θέλει να ακούσει την άποψη του κόσμου γύρω από τα κρασιά του οίκου.

Πριν από λίγο καιρό, ένα εστιατόριο με τρία αστέρια Michelin στη Γαλλία πλησίασε τον Hubert de Billy, διευθυντή της Champagne Pol Roger, με μια ενδιαφέρουσα πρόταση: Θα ήθελαν να σερβίρουν το εμβληματικό cuvee του οίκου σαμπάνιας με όνομα Sir Winston Churchill, που αποτελεί το όνομα του πρώην πρωθυπουργού της Βρετανίας ως φόρο τιμής στην αγάπη του για τη σαμπάνια. Ο De Billy ήταν περίεργος, αλλά το εστιατόριο ήθελε μια πολύ μειωμένη τιμή, προσθέτοντας ότι ήταν το είδος της συμφωνίας που έκαναν και με άλλους ειδικούς του χώρου. Έτσι, απέρριψε κατηγορηματικά την προσφορά τους.

Η απάντηση που έδωσε ήταν: «Δεν με νοιάζει τι σας πληρώνουν οι άλλοι και μπορεί να κάνουν χειρότερα κρασιά. Δεν έχω χορτάσει το cuvee του Winston Churchill για πελάτες που είναι έτοιμοι να πληρώσουν την κανονική τιμή. Συγγνώμη, αλλά δεν θα μπορείτε να έχετε τον Τσόρτσιλ στο ποτήρι», ανέφερε ο 59χρονος De Billy, ο οποίος βρέθηκε πρόσφατα στη Σιγκαπούρη για να φιλοξενήσει μια κάθετη γευσιγνωσία των τρύγων του Winston Churchill στο 67 Pall Mall. «Στην επιχείρησή μας, πρέπει να ξέρετε πότε να πείτε όχι. Εάν λέτε πάντα ναι σε κάποιον που ζητά ένα δολάριο λιγότερο, μπορεί να ζητήσει δύο δολάρια λιγότερα τον επόμενο χρόνο». Το να είσαι σε μια οικογενειακή επιχείρηση, χωρίς εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη να ρίξουν το βλέμμα τους πάνω σου, σε διευκολύνει επίσης να πεις όχι», πρόσθεσε. Η Pol Roger είναι ένας από τους λίγους οικογενειακούς οίκους στη Καμπανία. Ο ίδιος ο De Billy είναι ο ιδιοκτήτης της πέμπτης γενιάς του maison ή, για να είμαι πιο συγκεκριμένος, ο δισέγγονος του επώνυμου ιδρυτή του maison, Pol Roger, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία με έδρα το Epernay το 1849.

 

Μια οικογενειακή επιχείρηση  

Η Pol Roger παράγει δύο εκατομμύρια μπουκάλια το χρόνο ένας αρκετά μεγάλος όγκος για μια οικογενειακή επιχείρηση και ο De Billy δεν σχεδιάζει να αυξήσει αυτό το ποσό. Οι υπάλληλοι πωλήσεών του ενθαρρύνονται να τηρούν μια στρατηγική τιμολόγησης που έχουν συμφωνήσει από την αρχή, αντί να τη συμβιβάζονται για να επιτύχουν υψηλότερο όγκο πωλήσεων.

«Δεν είμαστε μέρος μιας ομάδας ή ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων. δεν έχουμε τον προϋπολογισμό ή τη δύναμη να παίξουμε το παιχνίδι της ποσότητας ενάντια σε μεγάλους παίκτες που είναι 10 φορές μεγαλύτεροι από εμάς. Αν το κάνεις αυτό, θα ήσουν νεκρός μακροπρόθεσμα», είπε ο De Billy. «Θέλουμε να αναπτυχθούμε αλλά πολύ αργά, με το ίδιο περιθώριο».

Η Pol Roger, πρόσθεσε, εστιάζει στην ποιότητα παρά στην ποσότητα. Αυτή είναι μια κακομαθημένη φράση, αλλά όταν ο De Billy σου λέει για τα χρόνια που μεγάλωσε στο σπίτι του, καταλαβαίνεις ότι ο αφορισμός δεν είναι κάτι για το οποίο σχολιάζει: Το να πίνει κανείς σαμπάνια στο σπίτι του δεν ήταν απαραίτητο θα μπορούσε κανείς να πιει μια γουλιά αν ρωτούσε κανείς, αλλά το να δοκιμάσετε ελαττωματικά κρασιά ή σαμπάνιες ήταν υποχρέωση.

«Αν κάτι δεν πήγαινε καλά με μια σαμπάνια, όπως αν είχε λεκέ από φελλό, ο πατέρας μας ήθελε να τη δοκιμάσουμε για να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τι δεν πήγε καλά», σημείωσε ο De Billy.

Ο οίκος εφαρμόζει επί του παρόντος την τελική στρώση χρώματος σε μια νέα οινοποιητική εγκατάσταση, η οποία θα επιτρέψει την καλύτερη μόνωση για την καταπολέμηση των επιπτώσεων της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

«Ως οικογενειακή επιχείρηση, δεν εργαζόμαστε για εμάς, αλλά για τις μελλοντικές γενιές. Πρέπει να σκεφτούμε 50 χρόνια μπροστά. Μια οικογενειακή επιχείρηση είναι σαν μια αλυσίδα: Όταν σπάει ένα μέρος της αλυσίδας, επηρεάζονται όλοι. Και αυτό συμβαίνει όταν ένα μέλος της οικογένειας είναι εγωιστής ή πιστεύει ότι είναι πιο έξυπνος από τους άλλους», τόνισε ο De Billy. «Ο ρόλος μου είναι να δώσω στην επόμενη γενιά κάτι καλύτερο από αυτό που έχουμε ήδη».

 

Το Brand μιλάει από μόνο του

Ο Pol Roger κατέχει κάποιο κύρος στους λάτρεις της σαμπάνιας. Στο βιβλίο του, Voyage en Champagne, ο Γάλλος δημοσιογράφος Jean-Paul Kauffmann περιέγραψε τον Pol Roger ως «τον κύριο της σαμπάνιας». Το maison είναι επίσης γνωστό για τα δαιδαλώδη υπόγεια κελάρια του που διαρκούν 7 χιλιόμετρα, με το βαθύτερο τμήμα του να κατεβαίνει περίπου 33 μέτρα κάτω από το έδαφος. Το 2018, οι υπόγειες σήραγγες έγιναν πρωτοσέλιδα όταν μια ανασκαφή σε ένα τμήμα του κελαριού που κατέρρευσε το 1900 έφερε μια ανακάλυψη άθικτων μπουκαλιών που χρονολογούνται μεταξύ 1887 και 1898.

Εν συνεχεία, το έντονο και αρωματικό cuvee Sir Winston Churchill, μια vintage σαμπάνια που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1975, παραμένει ο de facto σημαιοφόρος του Pol Roger. Το κρασί παλαιώνει για 10 χρόνια στα κελάρια πριν την κυκλοφορία του. Ο De Billy είπε ότι πολλοί από τους πελάτες του αγοράζουν το Churchill cuvee για να το κρατήσουν στα κελάρια τους, καθώς γνωρίζουν τις φανταστικές δυνατότητες γήρανσής του. (Στη Σιγκαπούρη, ο διανομέας κρασιού Monopole εισάγει επίσης τις σαμπάνιες του Pol Roger.)

Ωστόσο, σε αυτό το σημείο πολλοί θαυμαστές και geeks του κρασιού θα ήθελαν να μάθουν: Ποια είναι η ακριβής σύνθεση του μείγματος στο cuvee Churchill; Εκτός από το γεγονός ότι το χαρμάνι περιλαμβάνει Pinot Noir και Chardonnay από τα κτήματα Grand Cru, με το πρώην σταφύλι να είναι η κυρίαρχη ποικιλία, η ακριβής σύνθεσή του παραμένει αυστηρά φυλαγμένο μυστικό. Ο De Billy είπε ότι αυτό οφείλεται σε μερικούς λόγους: Το Churchill είναι το μόνο cuvee στη γκάμα προϊόντων του Pol Roger χωρίς κάποιο είδος σταθερής συνταγής.

«Αν πρέπει να εξηγείτε την επωνυμία σας κάθε φορά που θέλετε να την πουλήσετε, σημαίνει ότι η επωνυμία σας είναι αδύναμη», είπε ο De Billy. «Για παράδειγμα, όταν παίρνω μια γραβάτα από την Hermes, δεν χρειάζεται να ξέρω τι είδους μετάξι χρησιμοποιούν γιατί όπως και να χει θα είναι η καλύτερη γραβάτα που μπορώ να αγοράσω. Το ίδιο ισχύει και για το κρασί».

Παράλληλα, όταν φιλοξενεί μια συνεδρία γευσιγνωσίας των cuvees του οίκου, ο De Billy δεν περιγράφει τη γεύση των κρασιών του επειδή «δεν θέλω να πω στους ανθρώπους τι πρέπει να δοκιμάσουν». «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πιστεύουν ότι η δοκιμή κρασιού είναι πολύ δύσκολη, αλλά δεν είναι», είπε. «Όλοι είμαστε σε θέση να γευτούμε κρασί όπως θα κάναμε με τσάι ή καφέ. Είναι μόνο θέμα μνήμης. [ανακαλώντας] τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει και αναθέτετε τις δικές σας λέξεις και σκέψεις σε μυρωδιές και γεύσεις».

Η οινογευσία είναι μια μορφή επικοινωνίας γιατί μπορεί κανείς να γευτεί κάτι διαφορετικό από το επόμενο άτομο και μετά να μοιραστεί τη γνώμη του, είπε ο De Billy. Απαιτεί να είναι μια κοινοτική δραστηριότητα και για αυτό δεν πίνει ποτέ μόνος.

«Πίνω πάντα σε μια παρέα, με πελάτες ή φίλους», είπε. «Αν πρέπει να πιω μόνος μου και διψάσω, θα έπινα μια μπύρα»…

 

ΠΗΓΗ: cnaluxury.channelnewsasia.com

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Αντλώντας έμπνευση και ερεθίσματα από την οινική παράδοση των Γιάλτρων της Βόρειας Εύβοιας, που αποτέλεσε το παλαιότερο κρασοχώρι της ευρύτερης περιοχής, ο οινοποιός Κώστας...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μια πιο νέα φρέσκια πρόταση φέρνει το κτήμα RIRA με το ροζέ Pinot Noir του 2021 το οποίο κέντρισε το ενδιαφέρον στο Peloponnese Wine...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Από τις πλαγιές του Ολύμπου στις βουνοκορφές της Πίνδου και από εκεί στο πλατό του Αμυνταίου και σε όλη τη Μακεδονία, στους παραλίμνιους, παραθαλάσσιους...

REPORTS

Κολλινιάτικο, Μαύρο Καλαβρυτινό, Λαγόρθι και Τινακτορώγος έκαναν το ντεμπούτο τους στο οινικό κοινό της Αθήνας, στο πλαίσιο του Peloponnese Wine Festival που φιλοξένησε την...

Copyright © 2020 | Η Υπηρεσία Winetrails.gr είναι Ιδιοκτησία της Εταιρίας Green Box A.E.