Οι επιδόσεις αυτές έρχονται σε αντίθεση με την παγκόσμια μείωση της κατανάλωσης κρασιού και την πτώση κατά 11,46% των εξαγωγών ισπανικών κρασιών με ονομασία προέλευσης μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου του ίδιου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου της ισπανικής αγοράς κρασιού. Συνολικά, η Rioja εξήγαγε 98,8 εκατομμύρια λίτρα σε 135 χώρες, ενισχύοντας τη θέση της στη διεθνή αγορά.
Πιο συγκεκριμένα, στην εγχώρια αγορά, η Rioja διατήρησε την ηγετική της θέση παρά την επιβράδυνση της κατανάλωσης, με μικρή μείωση του όγκου κατά 1,87% σε σχέση με το 2023. Παρ’ όλα αυτά, η περιοχή παραμένει σημείο αναφοράς στην Ισπανία, κατέχοντας μερίδιο 26,8% σε όγκο και 30,44% σε αξία. Εντός της εθνικής αγοράς, τα λευκά κρασιά της Rioja σημείωσαν αύξηση 1,9%, συνεχίζοντας τη θετική τάση των τελευταίων ετών. Μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών οίνων, οι οίνοι «Reserva» σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις, καταγράφοντας αύξηση 7%.
Παράλληλα, σε διεθνές επίπεδο, οι ερυθροί οίνοι οδήγησαν στην αύξηση των εξαγωγών με αύξηση 5,32%, ενώ η κατηγορία «Crianza» σημείωσε άνοδο 8,7%. Αντίθετα, η κατηγορία «Gran Reserva» παρέμεινε σταθερή, με ελαφρά μείωση. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει ο κορυφαίος εξαγωγικός προορισμός της Rioja, ακολουθούμενο από τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αν και η τελευταία ξεχώρισε για την αξιοσημείωτη αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Άλλες αγορές, όπως η Ιρλανδία, παρουσίασαν μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο Fernando Ezquerro, πρόεδρος του Ρυθμιστικού Συμβουλίου της Rioja, υπογράμμισε τα αποτελέσματα αυτά, δηλώνοντας ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες, η Rioja κατάφερε να διατηρήσει την ανάπτυξη, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τη δύναμη της περιοχής.
Τέλος, ο ίδιος αναφέρθηκε στην αποτελεσματικότητα των μέτρων που εφαρμόστηκαν για την εξισορρόπηση των αποθεμάτων, όπως η απόσταξη και η πράσινη συγκομιδή, τα οποία συνέβαλαν στη μείωση της αναλογίας αποθεμάτων σε 3,38 πιο κοντά στη μέση περίοδο παλαίωσης των κρασιών Rioja που πωλήθηκαν το 2024, η οποία ήταν 3,12 έτη.
