Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι αλλαγές που φέρνει η Wine Paris 2026 στα μη αλκοολούχα κρασιά

Η διεθνής έκθεση Wine Paris ετοιμάζεται για το 2026 με μια κατεύθυνση που αναμένεται να συζητηθεί: τη θεαματική διεύρυνση του χώρου που αφιερώνει στα μη αλκοολούχα κρασιά και αποστάγματα. Μετά την υψηλή επισκεψιμότητα του 2025, η διοργάνωση στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη προσέλευση, προσελκύοντας οινοποιούς και επαγγελματίες από όλο τον κόσμο.

Οι αλλαγές που φέρνει η Wine Paris 2026 στα μη αλκοολούχα κρασιά

Σύμφωνα με τη Vinexposium, περισσότερες από 6.000 εταιρείες από 60 χώρες αναμένεται να συμμετάσχουν στη φετινή έκθεση, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της στο διεθνές οινικό ημερολόγιο.

Για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί η θεματική ενότητα “Be No”, μια αυτόνομη ζώνη αφιερωμένη αποκλειστικά σε non-alcoholic προτάσεις, συγκεντρώνοντας 62 παραγωγούς που δραστηριοποιούνται στο αναπτυσσόμενο αυτό κομμάτι της αγοράς. Όπως επισημαίνει ο Rodolphe Lameyse, διευθυντής της Wine Paris, ο κόσμος του κρασιού εξελίσσεται και οφείλει να συμπεριλάβει επιλογές που ανταποκρίνονται στα νέα καταναλωτικά πρότυπα, ειδικά σε μια εποχή όπου η παραδοσιακή κατανάλωση παρουσιάζει πτώση.

Παράλληλα, η Coralie de Boüard, παραγωγός από τη Βουργουνδία, έχει ήδη στραφεί στη δημιουργία μη αλκοολούχων κρασιών, τα οποία θεωρεί ένα νέο κανάλι ανάπτυξης που δεν αναιρεί τον χαρακτήρα του κλασικού κρασιού, αλλά τον συμπληρώνει. Στηρίζει μάλιστα την άποψη ότι ο όρος “κρασί” πρέπει να διατηρείται, εφόσον το προϊόν προέρχεται από σταφύλι και ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία οινοποίησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πολυβραβευμένος sommelier Laurent Derhé, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές σήμερα επιλέγουν «λιγότερο, αλλά καλύτερα». Η άνοδος των “no-low” επιλογών, όπως εξηγεί, συνδέεται κυρίως με την υγεία και με τη στάση της νεότερης γενιάς που επιδιώκει να συμμετέχει στο γεύμα συνειδητά, χωρίς να θυσιάζει την απόλαυση. Για πρώτη φορά φέτος, μεγάλα γαλλικά εστιατόρια εντάσσουν μη αλκοολούχα κρασιά στις λίστες τους, επιβεβαιώνοντας μια αλλαγή που επηρεάζει την παγκόσμια γαστρονομική σκηνή.

Τέλος, πρόσφατα στοιχεία από το Ifop δείχνουν ότι ολοένα και λιγότεροι Γάλλοι καταναλώνουν κρασί σε σύγκριση με το 2019, ενώ η φετινή παραγωγή στη χώρα αναμένεται μειωμένη λόγω της έντονης ζέστης και της ξηρασίας. Η στροφή προς πιο ελαφριές επιλογές φαίνεται πλέον όχι απλώς ως τάση, αλλά ως στρατηγική προσαρμογής σε μια νέα πραγματικότητα.

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Melbourne Food & Wine Festival επιστρέφει στη Μελβούρνη από τις 20 έως τις 29 Μαρτίου του επόμενου έτους, με 200 εκδηλώσεις να αναμένονται...

REPORTS

Ο Όμιλος Mantis, ένας από τους πλέον δυναμικούς και ταχύτερα αναπτυσσόμενους ομίλους διανομής και ανάπτυξης προϊόντων στην Ελλάδα, ανακοινώνει νέα συνεργασία με το οινοποιείο...

REPORTS

Η Vinarchy, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία οίνου της Αυστραλίας σχεδιάζει να μειώσει σχεδόν τις μισές μάρκες από το χαρτοφυλάκιο της και να στραφεί σε...

REPORTS

Οι υπουργοί εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προέτρεψαν τους ομολόγους τους των Ηνωμένων Πολιτειών να εφαρμόσουν περισσότερα από την εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ του Ιουλίου, συμπεριλαμβανομένης...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τα λαμπερά Μοσχάτα κρασιά του Συνεταιρισμού Σάμου ήταν οι πρωταγωνιστές μιας βραδιάς εμπνευσμένης από το ακριτικό νησί, σε ένα μοναδικό παιχνίδισμα γεύσεων που επιμελήθηκε...

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Ο οινοτουρισμός εξελίσσεται σε έναν από τους πιο ζωηρούς κλάδους της παγκόσμιας οινικής οικονομίας. Το 2023 η αξία του υπολογίστηκε στα 46 δισεκατομμύρια δολάρια,...

REPORTS

Οι αμπελουργοί της νότιας Γαλλίας βγήκαν στους δρόμους του Μπεζιέ το περασμένο Σαββατοκύριακο, ζητώντας άμεση κρατική και ευρωπαϊκή στήριξη, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος...