Συνολικά η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών (TBA) μειώθηκε κατά 1% κατ’ όγκο και αυξήθηκε 2% σε αξία (US$, μεταβλητή συναλλαγματική ισοτιμία) το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων αγοράς ποτών IWSR. Οι συνολικοί όγκοι αλκοολούχων ποτών αναμένεται να αυξηθούν μόνο κατά 0,4% φέτος μετά την πτώση του 2023. Ωστόσο, προβλέπεται ισχυρότερη ανάκαμψη για το 2025. Η IWSR προβλέπει ότι τόσο ο όγκος όσο και η αξία θα αυξηθούν με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 1% ( CAGR) μεταξύ 2023 και 2028.
Η Ινδία, η Κίνα και οι ΗΠΑ αναμένεται να προσθέσουν 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυξητική αξία στον τομέα έως το 2028.
Η Ινδία ήταν υπεύθυνη για τη σημαντική αύξηση του όγκου το 2023. Όλες οι μεγάλες κατηγορίες οινοπνευματωδών ποτών (εκτός από το ρούμι και το κρασί) αύξησαν τον όγκο τους, με τα σκωτσέζικα και τα αμερικανικά ουίσκι να καταγράφουν κέρδη 7% σε όγκο.
Παρά την προβλεπόμενη αύξηση της αξίας στον τομέα των οινοπνευματωδών ποτών χάρη στην Κίνα, η χώρα παρουσίασε πτώση του όγκου σε διάφορες κατηγορίες το 2023. Τα διεθνή οινοπνευματώδη ποτά αυξήθηκαν κατά 2% καθώς άνοιξε ξανά το εμπόριο, αλλά οι όγκοι κονιάκ (-3%) και malt Scotch (-11%) υπέστησαν πτώσεις.
Οι ΗΠΑ είναι η μόνη ώριμη αγορά που προβλέπεται να προσθέσει σημαντική αξία TBA τα επόμενα χρόνια. Ο δρόμος μπροστά για τη χώρα με τη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο είναι δύσκολος. Η αγορά οινοπνευματωδών ποτών στις ΗΠΑ (μείωση όγκων 2%) για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 30 χρόνια το 2023 και κάθε μεγάλη κατηγορία TBA σημείωσε πτώση του όγκου, εκτός από την τεκίλα, ορισμένα τμήματα ουίσκι των ΗΠΑ και τα προϊόντα RTD. Προσβλέποντας στο μέλλον, η τεκίλα είναι έτοιμη να προσθέσει την πιο αυξητική αξία στην αγορά οινοπνευματωδών ποτών των ΗΠΑ έως το 2028, με γνώμονα τις εκφράσεις υψηλής ποιότητας.
Η Emily Neill, COO έρευνας και επιχειρήσεων, IWSR, είπε ότι τα κέρδη TBA «προέρχονται πλέον όλο και περισσότερο από τις αναπτυσσόμενες αγορές».
Ο άξονας ανάπτυξης μετατοπίζεται προς τις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Μετά την Ινδία, την Κίνα και τις ΗΠΑ, οι δύο επόμενες αγορές με τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία είναι η Βραζιλία και το Μεξικό. Αλλού, οι αγορές όπως η Κολομβία, οι Φιλιππίνες και η Ταϊλάνδη σημείωσαν αύξηση όγκου και αξίας.
Η Neill προέβλεψε ότι αυτή η διαφοροποίηση θα συνεπαγόταν «μεγαλύτερη έκθεση σε επιχειρηματικό κίνδυνο». Κατά την ίδια, «Οι εταιρείες πρέπει να επαναπροσανατολίσουν τις παγκόσμιες στρατηγικές τους για να στοχεύσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. Η επέκταση σε κατηγορίες καθώς και το γεωγραφικό αποτύπωμα θα είναι όλο και πιο σημαντική. Στη σημερινή παγκόσμια αγορά αλκοολούχων οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν για να πετύχουν», σημείωσε.
Πηγή: thedrinkbusiness