Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Φρεσκάρει την εικόνα του Μπορντό για να κάνει γκελ και στις νεότερες γενιές

Πλώρη για να φρεσκάρει την οινική εικόνα του βάζει το Μπορντό θέτοντας σε εφαρμογή μια ευρεία στρατηγική μάρκετινγκ σε καίριες αγορές, προσβλέποντας στις νεότερες γενιές καταναλωτών

H Διεπαγγελματική Οργάνωση Οίνου του Μπορντό CIVB (Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux) ξεκίνησε μια νέα εκστρατεία μάρκετινγκ για να δείξει το σύγχρονο πρόσωπο αυτής της ιστορικής οινοπεριοχής.

Η καμπάνια που φέρει τον τίτλο «Ακολουθήστε το πλήρωμα του Μπορντό» («Join the Bordeaux Crew»), θα παρουσιαστεί ψηφιακά φέτος στις επερχόμενες εμπορικές εκθέσεις και μεγάλες αγορές της Γαλλίας, των ΗΠΑ, του Βελγίου και του Ηνωμένου Βασιλείου . Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η καμπάνια θα διαδραματίσει εξέχοντα ρόλο στο καλοκαιρινό φεστιβάλ φαγητού και ποτού «The Big Feastival» του μπασίστα του συγκροτήματος Blur, Alex James. Στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει στην Κίνα και την Ιαπωνία το 2025.

Αποτελούμενη από φωτογραφίες των προσώπων που εμπλέκονται στο κρασί του Μπορντό, από οινοποιούς μέχρι εμπόρους, εστιάτορες έως διευθυντές καταστημάτων κρασιού, η έννοια της «κοινότητας» βρίσκεται στον πυρήνα της εκστρατείας.

Η υπεύθυνη μάρκετινγκ της CIVB Caroline Vigneron σε δηλώσεις της στο thedrinkbusiness ανέφερε: «Η καμπάνια «Join the Bordeaux Crew» θέτει τους ανθρώπους και τη δέσμευσή μας σε αυτούς στο επίκεντρο» εξηγώντας πως «Οι αμπελουργοί και οι έμποροι συνεργάστηκαν στενά με δημιουργικούς marketeers για να διασφαλίσουν ότι η καμπάνια αντικατοπτρίζει πραγματικά την ταυτότητά τους. Δηλαδή μια ομάδα ανθρώπων με χαρακτήρα και αποφασιστικότητα, που οδηγεί την καινοτομία και όλοι είναι ενωμένοι γύρω από μια συλλογική δέσμευση για βιώσιμη αμπελοκαλλιέργεια».

Η Vigneron αποκάλυψε ότι η εκστρατεία έχει ως στόχο να βοηθήσει τη βιομηχανία κρασιού του Μπορντό και να προσελκύσει εργαζομένους, ένα πρόβλημα που δεν είναι μοναδικό για την περιοχή. «Συνολικά, ο τομέας του κρασιού του Μπορντό παρέχει 60.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και δεσμευόμαστε να υποστηρίξουμε τη βιομηχανία στα εύκολα και τα δύσκολα. Αυτή η νέα εκστρατεία συνεδέεται με την πρωτοβουλία Bordeaux Cultivons Demain που ξεκίνησε το 2021 και είναι αφιερωμένη στο να καταστήσει τον τομέα πιο ελκυστικό για τους εργαζόμενους μέσω της ομαλής ένταξης τους στις επιχειρήσεις, της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της υγείας της ασφάλειας τους και πολλά άλλα, διασφαλίζοντας τη ότι η περιοχή θα παρέχει τοπικές θέσεις εργασίας, αλληλεγγύη, διατήρηση του περιβάλλοντος και άνοιγμα διαλόγων για την εξασφάλιση της δικαιοσύνης και της διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα».

Η εικόνα του Μπορντό

Το Μπορντό έχει αναμφισβήτητα υποφέρει από το να θεωρείται ως μη μοντέρνο, παλιομοδίτικο, ακόμη και από τις νεότερες γενιές των καταναλωτών και τα μέλη του εμπορίου. Αλλά η Vigneron θεωρεί ότι αυτή η φήμη για είναι άδικη. «Το Μπορντό έχει ένα κρασί για όλους», υποστήριξε, «από τους Millennials και τους Gen-Zs μέχρι τους Baby-boomers, ανεξάρτητα από το βαλάντιο του καθενός ή την περίσταση. Η περιοχή μας προσφέρει πολλά περισσότερα από τα δυνατά κόκκινα. Είμαστε η αρχική πατρίδα του σταφυλιού Sauvignon Blanc. Φτιάχνουμε υπέροχα δροσιστικά λευκά και ροζέ κρασιά, ελαφριά, φρουτώδη, τα οποία είναι φτιαγμένα για να πίνονται νέα καθώς, εξαιρετικά γλυκά, ακόμα και αφρώδη. Επιπλέον, περισσότερα από τα τρία τέταρτα της έκτασης του αμπελώνα μας διαθέτουν περιβαλλοντική πιστοποίηση. Με τα πολύ δημιουργικά και «πιασάρικα» διαφημιστικά της καμπάνιας μας κάνουμε  παρότρυνση για δράση, θέλοντας να δείξουμε στον κόσμο ότι έχουμε εξελιχθεί, χρησιμοποιώντας αυτά στα οποία διαφέρουμε, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του κόσμου σήμερα».

Πέρα από την ανανέωση της εικόνας που έχουν ορισμένοι καταναλωτές για τα κρασιά Μπορντό, το «Join the Bordeaux Crew» επιδιώκει επίσης να δείξει ότι η περιοχή δεν είναι χλωμή, αρσενική και μπαγιάτικη, με τα υλικά μάρκετινγκ να τονίζουν ότι το εν λόγω «πλήρωμα» αποτελείται από άνδρες και γυναίκες.

«Όπως πολλές οινοπαραγωγικές περιοχές σε όλο τον κόσμο, το Μπορντό κυριαρχούταν κυρίως από άντρες για πολλά χρόνια», εξήγησε η Vigneron. «Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει πλέον. Έχουμε πολλές γυναίκες που εργάζονται στη βιομηχανία κρασιού του Μπορντό, σε ρόλους που κυμαίνονται από την οδήγηση τρακτέρ στους αμπελώνες, την ανάμειξη στα οινοποιεία, μέχρι και την παραγωγή, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς και ο κλάδος ενθαρρύνει ενεργά τις ίσες ευκαιρίες».

«Σκοπός της καμπάνιας μας είναι να δείξουμε ότι είμαστε διαφορετικοί και χωρίς αποκλεισμούς, μοιραζόμαστε μια φωνή και  προσπαθούμε όλοι μαζί να πετύχουμε έναν κοινό στόχο, να δείξουμε ότι τα κρασιά Μπορντό είναι για όλους».

Για τη Vigneron, η οινική κοινότητα του Μπορντό «ξεπερνά τα σύνορα, τις γενιές και τις κοινωνικές κατηγορίες»: «Έχουμε περισσότερους από 5.300 οινοποιούς, αλλά τα τελευταία χρόνια, καθώς αντιμετωπίσαμε τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και στη συνέχεια του Covid, έχουμε γίνει ακόμη πιο ενωμένοι. Οι οινοποιοί μας προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα, μερικοί είναι τρίτης ή τέταρτης γενιάς, άλλοι είναι νέοι στο κρασί, άλλοι είναι από διάσημες, εδραιωμένες οικογένειες, πάντως υπάρχει συλλογικότητα. Μπορεί όλοι να έχουμε μοναδικές ιστορίες να πούμε για το υπόβαθρό μας, τα κρασιά μας και το βλέμμα μας στο μέλλον, αλλά μοιραζόμαστε την ίδια τεχνογνωσία και την ίδια παράδοση του κρασιού Μπορντό».

Εδώ όμως πρέπει να σημειωθεί ότι η βιομηχανία κρασιού του Μπορντό αντιμετωπίζει επίσης μια υπαρξιακή απειλή όσον αφορά το περιβάλλον. Η Vigneron εξήγησε, «Οι αμπελουργοί προσαρμόζονται και εξελίσσονται για να μπορούν να εργάζονται αποτελεσματικά και υπεύθυνα στις νέες κλιματικές συνθήκες που αντιμετωπίζουμε. Σήμερα, περισσότερο από το 75% της έκτασης του αμπελώνα του Μπορντό έχει πιστοποιημένη περιβαλλοντική προσέγγιση και το 25% είναι βιολογική ή σε μετατροπή σε βιολογική αμπελοκαλλιέργεια».

 

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...