Αυτός ο μήνας ξεκίνησε με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στον φόρο αλκοολούχων ποτών εδώ και σχεδόν 50 χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την Ένωση Εμπορίου Οίνου & Αλκοολούχων ποτών (WSTA) της χώρας, η οποία έχει κάνει εκστρατεία για την κατάργηση των «αναπηρικών» αυξήσεων.
Παράλληλα με την αύξηση των δασμών με τον πληθωρισμό, η WSTA ανέφερε ότι η έναρξη νέων συντελεστών από την 1η Αυγούστου αύξησε τους φόρους για ένα μπουκάλι μη αλκοολούχο κρασί κατά 20%, ή £0,44, με βάση τη μέση περιεκτικότητα σε αλκοόλ 12,5% abv.
Αποτελεί μέρος ενός νέου φορολογικού συστήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο που βασίζεται στον αλκοολικό βαθμό (abv), που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από τον πρωθυπουργό Rishi Sunak κατά τη διάρκεια της θητείας του ως καγκελαρίου.
Παράλληλα, ο φορολογικός φόρος σε ένα μπουκάλι αφρώδους οίνου 12% θα μειωθεί κατά 0,19 £ υπό το νέο καθεστώς και η κυβέρνηση έχει επίσης επισημάνει τα οφέλη για ποτά και παμπ χαμηλότερης περιεκτικότητας.
Ωστόσο, υπήρξαν προειδοποιήσεις από το εμπόριο σχετικά με τον αντίκτυπο σε πολλά στυλ ακίνητων κρασιών, καθώς και σε ενισχυμένα κρασιά.
Ο Steve Moody, εκτελεστικός πρόεδρος του διανομέα Fells, δήλωσε τον περασμένο μήνα: «Οι αυξήσεις των δασμών της κυβέρνησης θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα εμπλουτισμένα κρασιά, συμπεριλαμβανομένων των Sherry και Port, στα οποία θα αυξηθεί ο δασμός κατά 44% (+ΦΠΑ) προσθέτοντας περίπου 1,50 £ σε ένα μπουκάλι.
Μένει να δούμε πόσο επηρεάζει τους καταναλωτές το νέο καθεστώς δασμών, αλλά η WSTA έχει προειδοποιήσει ότι οι σημαντικές αυξήσεις των δασμών σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να μεταφραστούν σε υψηλότερες τιμές.
Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν δηλώσει ότι θα προσπαθήσουν να απορροφήσουν το κόστος προς το παρόν. Η εταιρεία λιανικής της Wine Society, η οποία έχει πελατεία με βάση τα μέλη, δήλωσε τον Απρίλιο ότι σκόπευε να διατηρήσει τις τιμές και επανέλαβε αυτό το μήνυμα στον ιστότοπό της μετά τις αλλαγές δασμών.
«Η διατήρηση των τιμών σημαίνει ότι πληρώνουμε τόσο για το κόστος του πληθωρισμού όσο και για τη μεγαλύτερη αύξηση των δασμών εδώ και σχεδόν 50 χρόνια», ανέφερε. «Είναι μια μεγάλη δέσμευση».
Οι ηγέτες του κλάδου κατάφεραν να διαπραγματευτούν λίγο χώρο για τα ακίνητα κρασιά.
Σύμφωνα με το νέο σύστημα, τα κρασιά μεταξύ 11,5% και 14,5% abv θα φορολογούνται σε διαφορετικά επίπεδα, με σταδιακές αυξήσεις καθώς αυξάνεται η περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Ωστόσο, αυτή η αλλαγή δεν θα ισχύει μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2025, με αυτά τα κρασιά να φορολογούνται σαν να είναι 12,5% abv στο ενδιάμεσο.
Ο John Colley, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης κρασιών Majestic, δήλωσε: «Η σημερινή αύξηση στα τέλη κατανάλωσης οινοπνεύματος είναι απίστευτα κακός συγχρονισμός, οδηγώντας σε περαιτέρω πληθωρισμό για τους πελάτες λιανικής και τις χιλιάδες παμπ, μπαρ και εστιατόρια στο εμπόριο».
Ο ίδιος ανέφερε, «Εργαζόμαστε απίστευτα σκληρά για να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο για τους πελάτες μας και η δουλειά μας στη Majestic παραμένει όπως πάντα: να προμηθεύουμε την καλύτερη ποιότητα, μοναδικά κρασιά στις καλύτερες δυνατές τιμές».
Η κυβέρνηση έχει υποστηρίξει ότι το νέο της καθεστώς βοηθά στην απλούστευση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο φόρος φόρου, αλλά ο Κόλεϊ εντάχθηκε με άλλους στο εμπόριο που αμφισβήτησαν τη λογική των νέων φορέων για το κρασί.
«Η περιεκτικότητα σε αλκοόλ του κρασιού, για παράδειγμα, ελέγχεται από τις καιρικές συνθήκες. Η εφαρμογή αυτών των μεταβλητών ζωνών δασμών με βάση το abv προσθέτει τεράστια πολυπλοκότητα και κόστος πέρα από την πραγματική αύξηση του φόρου, όταν το Brexit υποτίθεται ότι θα μείωνε και τα δύο.»
Ο Miles Bill, διευθύνων σύμβουλος της WSTA, δήλωσε πρόσφατα: «Σταδιοδρομούμε σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τις επιχειρήσεις οίνου και οινοπνευματωδών ποτών με αυξήσεις φόρων και άλλα κόστη, συμπεριλαμβανομένης μιας παρατεταμένης κρίσης κόστους ζωής για τους καταναλωτές τους, του επίμονα υψηλού πληθωρισμού ειδικά για τρόφιμα και ποτά και εκτοξευόμενες τιμές για το ποτήρι, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια σε πολλές επιχειρήσεις να αποκομίσουν κέρδη. Αναπόφευκτα, κάποιοι δεν θα μπορέσουν να παραμείνουν στη ζωή.»
Τέλος, οι επιχειρήσεις κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών έψαχναν να βρουν τρόπους για να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά, αλλά δεν υπάρχει γρήγορη λύση, ανέφερε η WSTA.
ΠΗΓΗ: decanter.com