Νέα στοιχεία από τον εμπορικό όμιλο New Zealand Winegrowers δείχνουν ότι οι ετήσιες εξαγωγές κρασιού από τη Νέα Ζηλανδία αυξήθηκαν σε 2,4 δισ. $ NZ (1,17 δισ. £) το έτος έως τον Μάιο του 2023.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεχιζόμενη ζήτηση για τις ιδιότυπες γεύσεις που προσφέρει το Sauvignon Blanc της Νέας Ζηλανδίας.
Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι εδώ και καιρό αποτελούσε βασικό στοιχείο στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στις λίστες εστιατορίων του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά τώρα αρχίζει να κατακτά και την Αμερική.
«Το κρασί της Νέας Ζηλανδίας, ιδιαίτερα το Sauvignon Blanc, δυναμώνει στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές εκτιμούν τις ξεχωριστές γεύσεις, τη δέσμευση στην ποιότητα και γνωρίζουν ότι είναι ένα μοναδικό προϊόν που μπορούν να εμπιστευτούν», δήλωσε ο Philip Gregan, Διευθύνων Σύμβουλος της New. Ζηλανδοί αμπελουργοί.
Παρά το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει μόνο το 1% της παγκόσμιας παραγωγής κρασιού, η Νέα Ζηλανδία ήταν ο έκτος μεγαλύτερος εξαγωγέας κρασιού στον κόσμο σε αξία το 2022, σύμφωνα με τον όμιλο.
Οι μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων.
«Η επίτευξη ενός νέου επιπέδου ρεκόρ εξαγωγών κρασιού σε μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο ανταγωνιστικές αγορές του κόσμου είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα για τους εξαγωγείς κρασιού της Νέας Ζηλανδίας και μαρτυρεί την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για τα κρασιά μας», πρόσθεσε ο Gregan.
Παράλληλα, ο τρύγος του 2023 μειώθηκε κατά 6% σε σύγκριση με τα επίπεδα ρεκόρ που παρατηρήθηκαν το 2022, αλλά οι παραγωγοί ανέφεραν ότι οι συνθήκες καλλιέργειας ήταν καλύτερες στο Νότιο Νησί. Αντίθετα, ο άνευ προηγουμένου υγρός καιρός έκανε την εποχή δύσκολη για τις περιοχές στο Βόρειο Νησί.
Τέλος, η Νέα Ζηλανδία η οποία αποκλείστηκε από τον έξω κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας ελπίζει επίσης σε μια τουριστική ώθηση τώρα που οι παγκόσμιοι περιορισμοί Covid-19 έχουν χαλαρώσει.
«Οι πόρτες των κελαριών παρουσιάζουν όλα όσα έχουν να προσφέρουν οι μοναδικές οινοπαραγωγικές περιοχές μας και μαζί με τους εγχώριους παραθεριστές, οι διεθνείς τουρίστες θα είναι μια ευπρόσδεκτη υποστήριξη για τις οινικές επιχειρήσεις», είπε ο Gregan.