Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Ο Γερμανός, ο οποίος μεγάλωσε στην Πορτογαλία και αργότερα μετακόμισε στην Καλιφόρνια, όπου ίδρυσε την Cork Supply το 1981, έχει τα μάτια του σταθερά στο μέλλον, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία είναι βιώσιμη τόσο από περιβαλλοντική όσο και από οικονομική άποψη.
Ήταν μια προκλητική και αβέβαιη χρονιά για τη βιομηχανία, πρώτα με τον Covid 19, και αργότερα με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά ο Jochen Michalski, πρόεδρος του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου φελλού της Πορτογαλίας, Cork Supply, λέει ότι δεν αρκεί να σκεφτόμαστε μόνο βραχυπρόθεσμα…
«Είμαστε τυχεροί που η βιομηχανία κρασιού φαίνεται να είναι μια σχετική βιομηχανία ανθεκτική στην ύφεση και η αγορά premium είναι ακόμη πιο ανθεκτική», λέει. «Δεν μπορώ να πω το ίδιο για πολλές άλλες βιομηχανίες που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις πρόσφατες προκλήσεις στον κόσμο».
Η ζήτηση, λέει, συνέχισε να αυξάνεται παρά τον Covid-19, τις πρόσφατες αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων και τον πληθωρισμό και τον αντίκτυπο στην τιμολόγηση των ακατέργαστων προϊόντων, αλλά παρά αυτές τις προκλήσεις, η εταιρεία κατάφερε να ακολουθεί το επιχειρηματικό της σχέδιο και συνεχώς επενδύουν σε νέες εγκαταστάσεις ανάπτυξης και τεχνολογιών.
«Παρά όλες τις παγκόσμιες προκλήσεις, το 2021 και το 2022, αυξηθήκαμε σε διψήφιο ποσοστό και μπορέσαμε να διατηρήσουμε τα γενικά επιχειρηματικά μας σχέδια», εξηγεί.
Η εταιρεία έχει επενδύσει μεταξύ 6 εκατ. ευρώ (5,35 εκατ. £) και 8 εκατ. ευρώ (7,42 εκατ. £), κάθε χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια και σχεδιάζει να συνεχίσει αυτή την ανάπτυξη τα επόμενα δύο χρόνια.
Παράλληλα, η κατασκευή της νέας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής bartop Talis, που εκτείνεται σε πάνω από 2.000 τ.μ., μόλις ξεκίνησε και μόλις ολοκληρωθεί την ερχόμενη άνοιξη, θα τριπλασιάσει την τρέχουσα παραγωγική ικανότητα της εταιρείας. Επίσης μόλις ολοκληρώθηκε η περαιτέρω επέκταση της μονάδας παραγωγής τεχνικού φελλού 2.000 τ.μ., επιτρέποντας την αύξηση των πωλήσεων της σειράς Vinc. Εν τω μεταξύ, το εργοστάσιο φινιρίσματος στην αγορά των ΗΠΑ βρίσκεται επίσης υπό αναδιαμόρφωση για την εγκατάσταση νέου εξοπλισμού, τεχνολογιών και διαδικασιών και θα ολοκληρωθεί το επόμενο έτος.
Έτσι, παρόλο που η ανάπτυξη ήταν πάντα οργανική, η εταιρεία πραγματοποίησε ορισμένες πρόσφατες στρατηγικές εξαγορές, με την προσθήκη: της γαλλικής εταιρείας Bouchons Abel, η οποία φινιρίζει και εμπορεύεται φυσικούς και τεχνικούς φελλούς στη Γαλλία, την Ισπανία, την Ελβετία και τη Γερμανία. και η Legnokaps, μια πορτογαλική εταιρεία που ειδικεύεται στις ξύλινες κάψουλες για bartops των οινοπνευματωδών ποτών.
Η εξαγορά μιας παραδοσιακής επιχείρησης φελλού ενισχύει την παρουσία της Cork Supply στη γαλλική αγορά για ήρεμα και αφρώδη κρασιά και σαμπάνια, εξηγεί ο Michalski, μια αγορά που παραδέχεται ότι ήταν δύσκολο να σπάσει, ενώ η εξαγορά Legnokaps θα ενισχύσει το μερίδιο της Cork Supply στα οινοπνευματώδη αγορά.
«Και οι δύο εταιρείες έχουν δυνατότητες ανάπτυξης και θα έχουμε το μερίδιο αγοράς που θα θέλαμε πραγματικά να έχουμε σε τρία έως πέντε χρόνια», εξηγεί.
Έπειτα, η μετάβαση στο κλείσιμο αλκοολούχων ποτών ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια, αφού η ομάδα συνειδητοποίησε τις τεράστιες δυνατότητες για τα bartops. Δεδομένου ότι η εταιρεία μπορούσε εύκολα να παράγει κορμούς φελλού, τόσο φυσικά όσο και τεχνικά, προσθέτοντας έτσι περισσότερη αξία στην πρώτη ύλη που αγόραζε, ήταν ένα λογικό επόμενο βήμα.
«Όταν αρχίσαμε να μεγαλώνουμε, συνειδητοποιήσαμε ότι η ζήτηση για φελλό με ξύλινη επιφάνεια αυξανόταν πραγματικά», εξηγεί ο Michalski. «Υπήρχαν αρκετοί κατασκευαστές ήδη εγκατεστημένοι και περισσότεροι άνοιγαν λόγω της ζήτησης, αλλά η ζήτηση ήταν ακόμα μεγαλύτερη από την προσφορά, γεγονός που δημιούργησε μεγάλα προβλήματα προσφοράς.
«Η επιχείρησή μας αναπτυσσόταν, αλλά δεν μπορούσαμε να αναπτυχθούμε γρηγορότερα λόγω της προσφοράς ξυλείας, έτσι στις αρχές του τρέχοντος έτους, είχαμε την ευκαιρία να αγοράσουμε έναν από τους προμηθευτές μας, κάτι που ενισχύει τη θέση μας στην αγορά».
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία είναι πλέον αυτάρκης στην προμήθεια ξυλείας. «Έχουμε τον δικό μας φελλό, είτε είναι φυσικός φελλός είτε ο τεχνικός κοκκοποιημένος φελλός που χρησιμοποιούμε περισσότερο, επομένως το να έχουμε τη δική μας πηγή ξύλου σημαίνει ότι μπορούμε να παραδώσουμε πολύ πιο γρήγορα και να μεγαλώσουμε πιο γρήγορα», επισημαίνει ο ίδιος.
Μάλιστα, ο Michalski είναι πεπεισμένος ότι οι πωλήσεις οινοπνευματωδών ποτών θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ιδιαίτερα ως προς τα premium παραδείγματα στο τέλος της αγοράς. Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί και έχει σημειώσει ανάπτυξη σε δύο βασικές αγορές, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξετάζει επίσης και άλλες βασικές αγορές οινοπνευματωδών ποτών που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες.
Ενώ, η ανάπτυξη και οι ευκαιρίες υποδεικνύονται, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προκλήσεις και η ενέργεια είναι βασικό ζήτημα. Ωστόσο, τυχαία, η εταιρεία είχε ήδη αρχίσει να αντικαθιστά το αέριο με βιομάζα σε μεγάλο βαθμό στα εργοστάσιά της, εκμεταλλευόμενη το υποπροϊόν της τεχνικής παραγωγής φελλού της.
«Εγκαθιστούμε επίσης φωτοβολταϊκά πάνελ σε όλες τις μονάδες παραγωγής μας στην Πορτογαλία, γεγονός που θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 25%,» λέει ο Michalski. «Δεν το κάναμε επειδή προβλέψαμε αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου ή της ενέργειας, το κάναμε από την άποψη της βιωσιμότητας».
Ο βασικός πυρήνας
Η αειφορία είναι μια βασική ιδέα στην οποία ο Michalski λέει ότι η εταιρεία επενδύει για περισσότερα από 25 χρόνια, «πριν καν αυτό ονομαστεί βιωσιμότητα».
Και δεν αφορά μόνο την ενέργεια, αφορά τους ανθρώπους και επεκτείνεται και στην ανάπτυξη προϊόντων. «Σήμερα, η στρατηγική αειφορίας Harvesting for the Future εστιάζει σε τρία πράγματα: πλανήτη, ανθρώπους και προϊόν, και στο τι μπορούμε να κάνουμε ως παγκόσμια εταιρεία για να συνεισφέρουμε σε αυτούς τους τρεις βασικούς τομείς», τόνισε.
Πρόσφατα, η Cork Supply πρόσθεσε δύο νέα προϊόντα στην επιτυχημένη σειρά Vinc της, μια σειρά μικροσυσσωματωμένου φελλού υψηλής ποιότητας με μεμονωμένες εγγυήσεις TCA: Vinc natura που χρησιμοποιεί συνδετικό βιολογικής βάσης. και Vinc Reserve, για κρασιά που προορίζονται να παλαιώσουν περισσότερο στη φιάλη.
Ενώ, ταυτόχρονα παρουσίασε επίσης το Bloom, ένα υλικό κάψουλας bartop κατασκευασμένο από πολυμερή βιολογικής βάσης και κόκκους φελλού. Αυτό, λέει η εταιρεία, παρέχει μια λύση για όσους ενδιαφέρονται για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων και των συσκευασιών τους, αλλά μια λύση που είναι οικονομικά βιώσιμη.
«Λέμε ότι έχει σχεδιαστεί συνειδητά», εξηγεί η Monika Michalski, global brand manager. «Επειδή οι περισσότερες βιώσιμες λύσεις που εμφανίζονται στην αγορά τείνουν να είναι αρκετά ακριβές. Όταν οι άνθρωποι αρχίσουν να μετρούν όλα τα επιπλέον λεπτά από τα οποία αποτελείται η συσκευασία τους, μπορεί να καταλήξουν να απομακρυνθούν από αυτούς τους τύπους επιλογών λόγω της τιμής. Μας ενδιέφερε λοιπόν να αναπτύξουμε ένα προϊόν που δεν εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία και που παρέχει μια ρεαλιστική λύση για σήμερα. Βλέπουμε ότι υπάρχει μια μέση λύση στην οποία πρέπει να γνωρίσουμε κόσμο».
Είναι επίσης εξαιρετικά προσαρμόσιμο, καθιστώντας το ιδανικό για τους πελάτες να ξεχωρίζουν στην αγορά. Ο Jochen Michalski προσθέτει: «Η ομορφιά αυτού του εργαλείου είναι ότι μπορούμε να προσθέσουμε αρώματα, μπορούμε να έχουμε διαφορετικά χρώματα, μπορεί να είναι φωσφορίζον, μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά σχήματα, να το κάνουμε ανάγλυφο ή χαραγμένο, ζεστό σφράγισμα, όλα τα είδη των πραγμάτων».
Τέλος, ο Michalski καταλήγει στο ότι όλα τα παραπάνω, επρόκειτο για λύσεις για τον πελάτη, που κυριολεκτικά δεν θα κοστίσουν στη γη. «Εξετάζουμε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, οπουδήποτε μπορούμε να έχουμε θετικό αντίκτυπο στον κόσμο», λέει. «Είναι ένα ευχάριστο έργο και είναι ευχάριστο επίσης το να μπορείς να συνεισφέρεις θετικά».
Πηγή: thedrinksbusiness.com