Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Καλή χρονιά το 2022 για το κρασί στις ΗΠΑ, αλλά υποβόσκουν απειλές

Μπορεί το 2021 να αποδείχθηκε μια καλή χρονιά για την οινοποιία των ΗΠΑ, ωστόσο μια σειρά από σοβαρές προκλήσεις σηματοδοτούν αβέβαιες εποχές, αναφέρει η τελευταία Έκθεση Οίνου της Silicon Valley Bank, καθώς οι νεότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να «απέχουν» από το κρασί σε αντίθεση με άλλα ποτά.

απόδοση του Ζήση Πανάγου

Η κατάσταση της βιομηχανίας κρασιού των ΗΠΑ 2022 ανοίγει με θετικό τρόπο, με τις ευκαιρίες κατά τη διάρκεια του 2021 να έχουν αναζωογονηθεί, καθώς πολιτείες και πόλεις βγήκαν από το lockdown, με τις πωλήσεις αλκοόλ (αν και λιγότερο του κρασιού) στο εμπόριο εστιατορίων κυρίως σε επίπεδα προ της πανδημίας και απευθείας προς τον καταναλωτή (DTC) και οι πωλήσεις κρασιού μέσω Διαδικτύου διατηρώντας την ισχυρή ανάπτυξη που είδαν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές ήταν επίσης ισχυρές και σχεδόν το ένα τρίτο των ιδιοκτητών οινοποιείων περιέγραψε το 2021 ως την καλύτερη χρονιά τους μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, η έκθεση επεσήμανε ότι οι υποκείμενες τάσεις εξακολουθούν να αποτελούν μεγάλη ανησυχία, με την πιο σοβαρή να είναι ότι οι νεότεροι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για το κρασί και ότι το κρασί χάνει μερίδιο αγοράς σε αλκοολούχα ποτά, μπύρα craft, rtds και άλλα.

«Αυτό το ζήτημα δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί ή επιλυθεί και οι αρνητικές συνέπειες είναι ολοένα και πιο εμφανείς», προειδοποίησε στην έκθεση ο Rob McMillan, EVP και ιδρυτής, Premium Wine Division. «Το κρασί ως προϊόν έχει χάσει τη λάμψη που είχε κάποτε στον καταναλωτή, πριν από 20 χρόνια, και πιθανότατα εισέρχεται σε μια φάση αρνητικής αύξησης όγκου».

«Μέχρι το 2025, 27,9 εκατομμύρια Αμερικανοί θα περάσουν την κανονική ηλικία συνταξιοδότησης στα 66, ενώ 30,3 εκατομμύρια θα περάσουν τα 40,5. Αυτό θα είναι πάρα πολλοί καταναλωτές που θα εγκαταλείψουν τα καλύτερα χρόνια αγοράς τους και πάρα πολλοί καταναλωτές που θα εισέλθουν στα καλύτερα χρόνια αγοράς τους, για να αγνοηθούν», δήλωσε ο McMillan.

Επισήμανε επίσης, την ομοιογένεια και την έλλειψη διαφάνειας πολλών οίνων εισαγωγικού επιπέδου που δεν απέτυχαν να προσελκύσουν νεότερους, πιο ευαισθητοποιημένους για την υγεία πιθανούς πότες κρασιού, που ήθελαν να πίνουν λιγότερο αλλά καλύτερα, ενώ η υψηλή τιμή της προσφοράς μεγαλύτερης ποιότητας ήταν ένας άλλος αποτρεπτικός παράγοντας .

«Οι παραγωγοί κρασιού υψηλής ποιότητας δεν έχουν καταλάβει πώς να παράγουν το κρασί τους για έναν καταναλωτή εισαγωγικού επιπέδου. Χωρίς ράμπα, θα είναι δύσκολο να αναπτυχθεί η κατηγορία κρασιού», δήλωσε ο McMillan.

 

Μειωμένος όγκος πωλήσεων 

Παρόλο, που οι πωλήσεις κρασιού σε όγκο ήταν πιθανό να είναι σταθερές ή μειωμένες έως και 2% το 2021, ανέφερε η έκθεση, αν και οι πωλήσεις αξίας ήταν πιθανό να αυξηθούν κατά το ίδιο εύρος, κυρίως λόγω της επαναλειτουργίας εστιατορίων όπου τα κρασιά έχουν υψηλότερο τιμή προσαύξησης.

Ωστόσο, αν και η περσινή έκθεση της SVB προέβλεψε ένα πάρτι όταν άνοιξε ξανά το on-trade, οι καταναλωτές είχαν «αποφύγει το κρασί» υπέρ άλλων ποτών.

Σε όλες τις αγορές εντός και εκτός συναλλαγών, τα στοιχεία από τη SipSource έδειξαν ότι η ανάπτυξη του κρασιού σε σύγκριση με τα οινοπνευματώδη ποτά σταμάτησε στην αρχή του 2021, έχοντας αμφότερα εμφανίσει συγκρίσιμη αύξηση όγκου το 2020. Όπως έδειξε η έκθεση, όταν οι επιχειρήσεις άνοιξαν ξανά τον Ιανουάριο του 2021, αυτή η συγκρίσιμη τάση πήρε δραματική τροπή και ενώ τα οινοπνευματώδη ποτά ολοκλήρωσαν τη χρονιά με αύξηση 6,1%, το κρασί υποχώρησε -8,9%.

Αν και η έκθεση υπογράμμισε μια σειρά από ουρανούς ανέμους, επέκρινε την «έλλειψη ηγεσίας στον κλάδο του κρασιού για την αντιμετώπιση αυτών των προφανών τάσεων και τη συνεργασία για τη δημιουργία ενός οργανισμού μάρκετινγκ για την προώθηση της κατηγορίας κρασιού».

Αυτό δείχνει την πιθανή παρακμή των εστιατορίων ως σημαντικού καναλιού για τη βιομηχανία κρασιού στις ΗΠΑ, προειδοποίησε η έκθεση.

«Η βιομηχανία εστιατορίων πιθανότατα θα συνεχίσει να μειώνεται στη σημασία της για τη βιομηχανία κρασιού ως βιώσιμου καναλιού πωλήσεων λόγω της υπερτιμολόγησης στο μενού και των καταναλωτών που εκτιμούν άλλα αλκοολούχα ποτά έναντι του κρασιού», ανέφερε η έκθεση. «Τα εστιατόρια μπορεί να διαπιστώσουν ότι το κρασί δεν είναι σε ζήτηση στις τιμές που χρεώνονται και ότι το κόστος για τη διατήρηση μεγάλων αποθεμάτων κρασιού γίνεται ανόητο».

Υπήρχαν ενδείξεις ότι η ποσότητα του κρασιού που πωλήθηκε μέσω του καναλιού χονδρικής μειώθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, παρά τις αίθουσες γευσιγνωσίας, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία και την επανέναρξη των ταξιδιών. Αυτό δείχνει ότι καθώς τα εστιατόρια άνοιξαν ξανά, τα αποθέματα κρασιών εξορθολογίζονται σε μικρότερες λίστες κρασιών.

«Η επένδυση σε μακριές λίστες κρασιών μπορεί να περιοριστεί στο μέλλον», είπε ο ΜακΜίλαν.

 

Πηγή: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μια κορυφαία διάκριση με διεθνή αντίκτυπο επιβεβαιώνει το όραμα, την αφοσίωση και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν το Κτήμα Σεμέλη. Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου, στο...

REPORTS

Ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου χαιρετίζει τη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη νέα Δέσμη Μέτρων για το κρασί που επιτεύχθηκε χθες. Η Δέσμη Μέτρων...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Το VINSANTO MIKRA THIRA είναι ο πρώτος επιδόρπιος οίνος του οινοποιείου, μια δημιουργία που εξελίχθηκε με αργό ρυθμό και υπομονή...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα ΒορΟινά των Χριστουγέννων έρχονται να αναδείξουν το αίσθημα της ανθρωπιάς και αλληλεγγύης και να μας θυμίσουν ότι οι γιορτές είναι για να μοιράζεσαι!...