απόδοση του Ζήση Πανάγου
Στην τελευταία κατάταξη που δημοσιεύτηκε από τον παγκόσμιο διαδικτυακό δημοπρατητή εκλεκτών κρασιών, η Βουργουνδία κατέλαβε 49 από τα 50 πιο ακριβά μπουκάλια που δημοπρατήθηκαν από 39 πέρυσι, και 41 από τα 50 κορυφαία μέρη, από 36 το 2020. Αυτή η τελευταία κατάταξη επίσης περιλαμβάνει πολλές παρτίδες μπουκαλιών.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το πιο ακριβό μπουκάλι ήρθε από το Domaine Leroy on the Cote d’Or, το οποίο ανήκει στον Lalou Bize-Leroy. Το 2021, το Musigny του 2006 βγήκε στο σφυρί για 28.244 €, από 17.499 € για μια σοδειά του 2001 το 2020. Εν τω μεταξύ, η πιο ακριβή παρτίδα πολλών φιαλών ήταν μια μικτή θήκη Domaine de La Romanée-Conti (του οποίου ανήκει η Bize-Leroy ένα τέταρτο) των 12 x 2017 Grand Crus, (συμπεριλαμβανομένου ενός Romanée-Conti Grand Cru, La Tâche Grand Cru, Richebourg Grand Cru και Romanée-Saint-Vivant Grand Cru) που έφτασε τα 42.857 €.
Συμπληρωματικά, αξιοσημείωτο ήταν ότι το Μπορντό έχασε όλες τις θέσεις του στα 50 πιο ακριβά μπουκάλια για το 2021 για πρώτη φορά. Ωστόσο, η iDealwine είπε ότι αυτό ήταν περισσότερο λόγω του ότι είχε «επισκιαστεί από τις αυξανόμενες τιμές της Βουργουνδίας». Αλλά με την τιμή του grand crus της Βουργουνδίας να εκτιναχθεί ακόμη υψηλότερα στο πίσω μέρος του φετινού αποτελέσματος, η πλέον χαλαρή λαβή του Μπορντό στα πιο ακριβά κρασιά σε δημοπρασία τα τελευταία χρόνια είναι πιθανό να συνεχιστεί.
Ωστόσο, η περιοχή διεκδίκησε δέκα θέσεις στην κατάταξη της παρτίδας, η οποία περιλαμβάνει παρτίδες πολλών φιαλών, με Petrus, Cheval Blanc, Mouton-Rothschild και μικτές θήκες να διαθέτουν όλες, συμπεριλαμβανομένης μιας θήκης Carré d’As 16 φιαλών (Petrus, Latour, Margaux , Haut-Brion), που έφτασε τις 27.016 €.
Εκτός από το Μπορντό και τη Βουργουνδία, η μόνη άλλη περιοχή κρασιού στην κατάταξη ήταν το Languedoc, με ένα μπουκάλι του 1992 του Grange des Pères (το πρώτο vintage που παρήγαγε ο αείμνηστος Laurent Vaillé) αγγίζοντας τα 8.350€.
Έτσι, το 2021 αποδείχθηκε ένα έτος ρεκόρ για τις διαδικτυακές δημοπρασίες, με 48 δημοπρασίες και πάνω από 190.000 μπουκάλια να βγαίνουν στο σφυρί, και αύξηση 8,5% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό συνέβαλε στη δημιουργία πωλήσεων ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύοντας την ανάπτυξη κατά 24%.
Πηγή: thedrinksbusiness.com