Όπως αναφέρεται στην έκθεση με τίτλο «AF&CO + Carbonate Trends Report 2025», τον πρώτο λόγο στο χώρο των λευκών κρασιών αναμένεται να έχουν τα Chenin Blanc, λόγω της ευελιξίας τους, αλλά και τις δυνατότητες ωρίμανσης τους, συνδυάζοντας αρμονικά χαρακτηριστικά των Sauvignon Blanc και των Chardonnay. Μάλιστα, κατά την εν λόγω έρευνα οι παραγωγοί των Chenin Blanc αναμένουν πως φέτος τα αμπέλια, όπου καλλιεργείται η εν λόγω ποικιλία θα ξεπεράσουν φέτος σ’ αριθμό τις εκτάσεις των Sauvignon Blanc. Η αναγέννηση της ποικιλίας είναι εμφανής τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με παραγωγούς στην Καλιφόρνια και την οινοποιεία Chateuau Ste. Michelle στην Ουάσιγκτον να ηγούνται τις προσπάθειας.
Στις ανερχόμενες ποικιλίες ανήκουν και τα Λευκά Malbec από την Αργεντινή και τα Λευκά Pinot Noir από το Oregon, που αποτελούν «φρέσκες» επιλογές για τους καταναλωτές.
Κερδίζουν έδαφος τα «μη αλκοολούχα κρασιά»
Αξιοσημείωτη άνοδο αναμένεται να δει και η κατηγορία των μη αλκοολούχων κρασιών. Επωνυμίες όπως η Duckhorn, η Kendall Jackson και η Kim Crawford έχουν ήδη λανσάρει επιλογές για τους καταναλωτές που επιθυμούν πιο υγιεινές ετικέτες, χωρίς, όπως υπογραμμίζουν, να θυσιάζουν τη γεύση. Την αυξημένη ζήτηση για αποαλκοολωμένα κρασιά φαίνεται να έχει εντοπίσει και η κορυφαία παραγωγός της Λατινικής Αμερικής, Concha y Toro, αφού η επωνυμία κρασιών της Casillero del Diablo, λάνσαρε πρόσφατα το πρώτο της αφρώδες κρασί άνευ αλκοόλ στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Εναλλακτικές συσκευασίες και γλυκά κρασιά
Εναλλακτικές συσκευασίες όπως τα αλουμινένια κουτάκια έχουν ιδιαίτερη απήχηση με τη νέα γενιά που δίνει κατά κύριο λόγο έμφαση στην άνεση και τη βιωσιμότητα. Παράλληλα, τα πιο γλυκά κρασιά με χαμηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ αποτελούν πόλο έλξης για νέους καταναλωτές, ανοίγοντας το δρόμο σε άτομα με διαφορετικές προτιμήσεις.
Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα
Φυσικά, με την κλιματική αλλαγή να ταλανίζει τους παραγωγούς, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τομέα της βιώσιμης διαχείρισης αμπελώνων. Ενδεικτική είναι η υιοθεσία πιο ανθεκτικών ποικιλιών, όπως το Chenin Blanc, ενώ και οι βιώσιμες συσκευασίες συναντώνται όλο και περισσότερο στην αγορά.
Οι νέες εμπειρίες οδηγούν την κατανάλωση
Πέρα από τις παραδοσιακές εμπειρίες γευσιγνωσίας, τα οινοποιεία φαίνεται να επενδύουν σε εκδηλώσεις που απευθύνονται προς τις νεότερες γενιές καταναλωτών, και ιδίως αυτών που ανήκουν στη Gen Z και τους Millenials, όπως η εγκατάσταση έργων τέχνης.