Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ψηφιακή επισήμανση σε αλκοολούχα ποτά με στόχο τη διαφάνεια

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς της spirits Europe, έδωσε συνέντευξη στο Βernstein Group και αναφέρθηκε στη καινοτόμα ψηφιακή επισήμανση των αλκοολούχων ποτών και στην πρωτοβουλία αυτορρύθμισης του κλάδου

Το ιστορικό και το πλαίσιο της νέας ετικέτας του προϊόντος;

Όλα ξεκίνησαν από μια συζήτηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους τα αλκοολούχα ποτά εξαιρέθηκαν από την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές — η οποία είναι υποχρεωτική για όλα τα άλλα τρόφιμα που διατίθενται στην εσωτερική αγορά της ΕΕ. Υπήρχαν όμως ορισμένοι βασικοί ιστορικοί και πρακτικοί λόγοι για την εξαίρεσή τους, δεδομένου ότι τα πρότυπα παραγωγής και οι κανόνες επισήμανσης για τα αλκοολούχα ποτά ρυθμίζονταν ήδη αυστηρά από το δίκαιο της ΕΕ.

Ωστόσο, κάθε φορά που οι καταναλωτές ήθελαν να μάθουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του αγαπημένου ποτού τους, την αναζητούσαν στο διαδίκτυο ελπίζοντας ότι οι πληροφορίες που θα έβρισκαν ήταν σωστές. «Με το μνημόνιο κατανόησης (MoU), θέλαμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό. Διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες, ορθές και ουσιαστικές πληροφορίες, τόσο στην ίδια τη φιάλη όσο και στο διαδίκτυο.», αναφέρει η κα Sarah Melina Siebel.

Εν ολίγοις, στόχος του Μνημονίου Κατανόησης είναι, ο κλάδος, να εξασφαλίσει πλήρη διαφάνεια όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών και οι πληροφορίες αυτές να παρέχονται με ουσιαστικό και κατανοητό τρόπο.

Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφτηκε, μεταξύ του κλάδου και του Επιτρόπου Υγείας, της ΕΕ το μνημόνιο κατανόησης (MoU), στο οποίο ο κλάδος δεσμεύτηκε να παρέχει πληροφορίες για τη θερμιδική αξία του ποτού πάνω στην ετικέτα καθώς και κατάλογο των συστατικών με λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Η πρωτοβουλία είχε στόχους μετρήσιμους για την εφαρμογή του και θα έπρεπε σταδιακά ο Κλάδος να προσαρμοσθεί.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή την πρωτοβουλία ήταν η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αυτορρύθμισης και νομοθετημένων δεσμευτικών κανόνων! Όταν μπαίνουν δεσμευτικοί κανόνες, το καθήκον των παραγωγών είναι απλώς να τους εφαρμόσουν εντός της προθεσμίας που προβλέπεται από τον νόμο. Στο πλαίσιο όμως της αυτορρύθμισης ενός κλάδου, πρέπει πρώτα να ορισθούν οι κανόνες μεταξύ των μελών. Χρειάστηκε χρόνος, καθώς τα προϊόντα, οι παραδόσεις και οι απόψεις διαφέρουν σε όλη την Ευρώπη!»

Πώς λειτουργεί η ψηφιακή επισήμανση;

«Σαρώνοντας έναν κωδικό QR σε φιάλη, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν στο διαδίκτυο! Η E-label πλατφόρμα ηλεκτρονικού σήματος που αναπτύσσουμε από κοινού με τον αμπελοοινικό τομέα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη βιομηχανία και θα είναι ανοικτή σε όλους τους παραγωγούς. Η έκδοση της πλατφόρμας θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή εντός των επόμενων δύο μηνών για την πλήρη επιχειρησιακή εγκατάσταση λίγο αργότερα.»

«Η ψηφιακή επισήμανση αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο υπέρβασης του χώρου μιας φυσικής ετικέτας, η οποία είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Αν θέλουμε να ανταποκριθούμε στον ρυθμό της εποχής μας και στις προσδοκίες των καταναλωτών, αυτό πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή χρειάζεται σίγουρα να βρει τρόπους για την ενσωμάτωση των κανόνων ψηφιακής επισήμανσης κατά την αναθεώρηση του γενικού κανονισμού της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων το 2022.» επισήμανε στο τέλος της συνέντευξής της η Siebel.΄

Πηγή seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η οινική Κρήτη ταξιδεύει και φέτος στην Αθήνα την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου με 11 γηγενείς ποικιλίες, 7 ζώνες ΠΟΠ, 6 ζώνες ΠΓΕ και 27...

REPORTS

Στην καρδιά της Σάμου, τα ορεινά πατρογονικά αμπελοτόπια με το μικρόρωγο μοσχάτο σταφύλι προσλαμβάνουν γεύση και αρώματα από τον άνεμο, τη βροχή, τη φύση,...

REPORTS

Στους αμπελώνες του Κώστα Βρυνιώτη που βρίσκονται στους πρόποδες ορεινών όγκων της Βόρειας Εύβοιας κοντά στην ‘πολυστάφυλο΄ Ιστιαία ο τρύγος φέτος ξεκίνησε τρεις εβδομάδες...

REPORTS

Η σαμπάνια Armand de Brignac αποκάλυψε την πρώτη της κυκλοφορία, ένα magnum Blanc de Noirs από το 2015, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή...

Διαβάστε επίσης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στην αρχέγονη ύπαιθρο της Αττικής, εδώ και τέσσερις γενιές η οικογένεια Παναγιώτου ασχολείται με το αμπέλι και το κρασί, δημιουργώντας με πολλή ενέργεια και...

REPORTS

Η Σαντορίνη αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό και, αναμφίβολα, σημαντικότατη συμβολή στη διεθνή της αναγνώριση διαδραματίζει ο γαστρονομικός και οινικός της πλούτος.

REPORTS

Αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής τι μπορεί να κάνει ένα κρασί, που πρώτη ύλη του είναι το σταφύλι, να μην είναι «vegan». Κι όμως... Δεν...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα οινοποιείο απόλυτα λειτουργικό και επισκέψιμο, που έχει επιλέξει το δρόμο της μεθοδικής και σκληρής δουλειάς είναι το είναι το Κτήμα Νικολάου στη Νεμέα,...