Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ψηφιακή επισήμανση σε αλκοολούχα ποτά με στόχο τη διαφάνεια

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς της spirits Europe, έδωσε συνέντευξη στο Βernstein Group και αναφέρθηκε στη καινοτόμα ψηφιακή επισήμανση των αλκοολούχων ποτών και στην πρωτοβουλία αυτορρύθμισης του κλάδου

Το ιστορικό και το πλαίσιο της νέας ετικέτας του προϊόντος;

Όλα ξεκίνησαν από μια συζήτηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους τα αλκοολούχα ποτά εξαιρέθηκαν από την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές — η οποία είναι υποχρεωτική για όλα τα άλλα τρόφιμα που διατίθενται στην εσωτερική αγορά της ΕΕ. Υπήρχαν όμως ορισμένοι βασικοί ιστορικοί και πρακτικοί λόγοι για την εξαίρεσή τους, δεδομένου ότι τα πρότυπα παραγωγής και οι κανόνες επισήμανσης για τα αλκοολούχα ποτά ρυθμίζονταν ήδη αυστηρά από το δίκαιο της ΕΕ.

Ωστόσο, κάθε φορά που οι καταναλωτές ήθελαν να μάθουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του αγαπημένου ποτού τους, την αναζητούσαν στο διαδίκτυο ελπίζοντας ότι οι πληροφορίες που θα έβρισκαν ήταν σωστές. «Με το μνημόνιο κατανόησης (MoU), θέλαμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό. Διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες, ορθές και ουσιαστικές πληροφορίες, τόσο στην ίδια τη φιάλη όσο και στο διαδίκτυο.», αναφέρει η κα Sarah Melina Siebel.

Εν ολίγοις, στόχος του Μνημονίου Κατανόησης είναι, ο κλάδος, να εξασφαλίσει πλήρη διαφάνεια όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών και οι πληροφορίες αυτές να παρέχονται με ουσιαστικό και κατανοητό τρόπο.

Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφτηκε, μεταξύ του κλάδου και του Επιτρόπου Υγείας, της ΕΕ το μνημόνιο κατανόησης (MoU), στο οποίο ο κλάδος δεσμεύτηκε να παρέχει πληροφορίες για τη θερμιδική αξία του ποτού πάνω στην ετικέτα καθώς και κατάλογο των συστατικών με λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Η πρωτοβουλία είχε στόχους μετρήσιμους για την εφαρμογή του και θα έπρεπε σταδιακά ο Κλάδος να προσαρμοσθεί.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή την πρωτοβουλία ήταν η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αυτορρύθμισης και νομοθετημένων δεσμευτικών κανόνων! Όταν μπαίνουν δεσμευτικοί κανόνες, το καθήκον των παραγωγών είναι απλώς να τους εφαρμόσουν εντός της προθεσμίας που προβλέπεται από τον νόμο. Στο πλαίσιο όμως της αυτορρύθμισης ενός κλάδου, πρέπει πρώτα να ορισθούν οι κανόνες μεταξύ των μελών. Χρειάστηκε χρόνος, καθώς τα προϊόντα, οι παραδόσεις και οι απόψεις διαφέρουν σε όλη την Ευρώπη!»

Πώς λειτουργεί η ψηφιακή επισήμανση;

«Σαρώνοντας έναν κωδικό QR σε φιάλη, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν στο διαδίκτυο! Η E-label πλατφόρμα ηλεκτρονικού σήματος που αναπτύσσουμε από κοινού με τον αμπελοοινικό τομέα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη βιομηχανία και θα είναι ανοικτή σε όλους τους παραγωγούς. Η έκδοση της πλατφόρμας θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή εντός των επόμενων δύο μηνών για την πλήρη επιχειρησιακή εγκατάσταση λίγο αργότερα.»

«Η ψηφιακή επισήμανση αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο υπέρβασης του χώρου μιας φυσικής ετικέτας, η οποία είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Αν θέλουμε να ανταποκριθούμε στον ρυθμό της εποχής μας και στις προσδοκίες των καταναλωτών, αυτό πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή χρειάζεται σίγουρα να βρει τρόπους για την ενσωμάτωση των κανόνων ψηφιακής επισήμανσης κατά την αναθεώρηση του γενικού κανονισμού της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων το 2022.» επισήμανε στο τέλος της συνέντευξής της η Siebel.΄

Πηγή seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μέχρι τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου θα παραμείνει ανοιχτή η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων συγκομιδής σταφυλιών με οινοποιήσιμες ποικιλίες στο αμπέλι έτους 2025, καθώς...

REPORTS

Μια εντυπωσιακή «λευκή γάντι» επιτυχία σημείωσε στο Χονγκ Κονγκ η πρώτη δημοπρασία με κρασιά απευθείας από το κελάρι του ιστορικού οίκου Edouard Delaunay. Η...

REPORTS

Στο Μπορντό, εκεί όπου η ιστορία του κρασιού συναντά σταθερά την καλλιτεχνική έκφραση, κάθε νέα ετικέτα του Château Mouton-Rothschild λειτουργεί σαν μια μικρή αποκάλυψη....

REPORTS

Μια νέα μελέτη της FTI Consulting σκιαγραφεί μια ανησυχητική πραγματικότητα για τον νοτιοαφρικανικό αμπελώνα: μέσα σε μία δεκαετία, η χώρα χάνει καλλιεργήσιμη έκταση, οι...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

REPORTS

Τη δυνατότητα σε συλλέκτες, οινόφιλους και επαγγελματίες να αποκτήσουν ξεχωριστές ετικέτες, που δεν συναντά κανείς εύκολα στην πρωτογενή αγορά δίνει δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί...

REPORTS

Με βαθμολογίες από 16 (distinguished) έως 17,5 (superior) βαθμολογήθηκαν 11 κρασιά του Οινοποιείου Λυραράκη από την Master of Wine, Julia Harding, στη σελίδα jancisrobinson.com.