Η παγκόσμια αγορά βιολογικού κρασιού κερδίζει σταδιακά έδαφος τις τελευταίες δεκαετίες, και στη σημερινή κοινωνία που έχει συνείδηση της υγείας, είναι ασφαλές να πούμε ότι δεν πρόκειται να ξεφουσκώσει σύντομα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της InsightAce Analytic Pvt. Ltd., η αγορά αποτιμάται σε 9,84 δισ. δολάρια ΗΠΑ το 2021 και πρόκειται να φτάσει στο εντυπωσιακό ποσό των 25,07 δισ. δολαρίων ΗΠΑ μέχρι το 2030, με ρυθμό ανάπτυξης 11,3%.
Όπως σημειώνει επίσης το IWSR, τα βιολογικά κρασιά απολαμβάνουν την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα μεταξύ των εναλλακτικών κρασιών, υπογραμμίζοντας τον ηγετικό τους ρόλο σε μια δύσκολη αγορά κρασιού, όπου η μακροπρόθεσμη διαρθρωτική μείωση είναι ένα πιεστικό ζήτημα.
Ποιος οδηγεί την ανάπτυξη της κατηγορίας;
Οι νέοι της χιλιετίας, η κινητήρια δύναμη πίσω από την αύξηση της ζήτησης βιολογικού κρασιού, αγκαλιάζουν αυτά τα προϊόντα ως μέρος του αγοραστικού τους ήθους «λιγότερο αλλά καλύτερα». Τόσο η InsightAce όσο και το IWSR υπογραμμίζουν έναν βασικό παράγοντα: οι νεότεροι καταναλωτές θεωρούν τα βιολογικά κρασιά ως υψηλότερης ποιότητας και περισσότερο ευθυγραμμισμένα με τις αξίες τους σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές.
Μάλιστα, σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία, οι Millennials είναι η πιο αφοσιωμένη δημογραφική ομάδα, που συνδέει τα βιολογικά κρασιά με την κορυφαία ποιότητα και τη βιωσιμότητα. Το συναίσθημα αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση στις ΗΠΑ, όπου το 30% των καταναλωτών κρασιού της χιλιετίας συνδέει τα βιολογικά κρασιά με την υψηλή ποιότητα, μια αντίληψη που μοιράζονται και άλλες μεγάλες αγορές κρασιού.
Περιφερειακοί ηγέτες και ευκαιρίες ανάπτυξης
Η Ευρώπη κυριαρχεί στην αγορά βιολογικού κρασιού, χάρη στις ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και την ισχυρή ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία ηγούνται της κίνησης, λόγω της αυξανόμενης συνείδησης υγείας και των ανησυχιών για την αειφορία.
Ενώ, το IWSR επισημαίνει τη Γερμανία και τη Σουηδία ως ώριμες αγορές βιολογικού κρασιού, η InsightAce επισημαίνει τη Βόρεια Αμερική ως άλλη βασική περιοχή ανάπτυξης. Παράλληλα, οι ΗΠΑ, ως ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής βιολογικού κόκκινου κρασιού παγκοσμίως το 2021, έχουν δει μια αξιοσημείωτη στροφή από τις συμβατικές στις βιολογικές επιλογές.
Οι αναδυόμενες αγορές της Ασίας-Ειρηνικού, της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής συμβάλλουν επίσης στην επέκταση της αγοράς, υποστηριζόμενες από την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και διαθεσιμότητα των βιολογικών προϊόντων.
Η καινοτομία στη συσκευασία λειτουργεί παράλληλα με την αγορά βιολογικού κρασιού
Στον σημερινό κόσμο, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι προσέχουν όλο και περισσότερο όχι μόνο τη βιωσιμότητα του κρασιού που απολαμβάνουν αλλά και τη συσκευασία του. Και με το κόστος παραγωγής να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο σε όλους τους κλάδους, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ελαφρύτερες, πιο περιβαλλοντικά συνειδητές επιλογές στον τομέα του κρασιού βρίσκονται σε άνοδο.
Ενώ, οι παραδοσιακές γυάλινες φιάλες παραμένουν κυρίαρχες, τα κονσερβοποιημένα βιολογικά κρασιά κερδίζουν έδαφος λόγω της ευκολίας και της φιλικής προς το περιβάλλον ελκυστικότητάς τους. Στις αξιοσημείωτες καινοτομίες συγκαταλέγεται το λανσάρισμα κονσερβοποιημένων κρασιών 250 ml από την Bonterra Organic το 2019, που απευθύνονται στους καταναλωτές που βρίσκονται εν κινήσει και σε όσους αναζητούν μικρότερες μερίδες.
Προκλήσεις παρά την ανάπτυξη
Παρά την ανάπτυξή της, η αγορά βιολογικών κρασιών αντιμετωπίζει εμπόδια. Το υψηλότερο κόστος παραγωγής και η περιορισμένη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε ορισμένες περιοχές παραμένουν εμπόδια στην υιοθέτηση. Επιπλέον, το IWSR σημειώνει μείωση της δέσμευσης για βιωσιμότητα στις ΗΠΑ κατά το προηγούμενο έτος, γεγονός που αντανακλά τις ευρύτερες οικονομικές πιέσεις.
Ωστόσο, η ανθεκτικότητα των βιολογικών οίνων έγκειται στην ικανότητά τους να συνδυάζουν τη βιωσιμότητα με την ποιότητα, ένας κρίσιμος συνδυασμός για την απόκτηση της αφοσίωσης των καταναλωτών. Τα στοιχεία της InsightAce δείχνουν ότι τα βιολογικά κρασιά είναι σε καλή θέση να συνεχίσουν να αντιστέκονται στις τάσεις του κλάδου.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com