Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η αγορά κρασιού «πολυτελείας» παρουσιάζει πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας

Στην ετήσια έκθεσή του, ο Richard Woodard πιστεύει ότι η παγκόσμια αγορά εκλεκτού οίνου χαρακτηρίζεται από εκπληκτική άνθηση και πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Δεδομένου ότι ο κόσμος εξακολουθεί να κυριαρχείται από την πανδημία, η κάρτα αναφοράς του πολυτελούς οίνου στα μέσα του έτους είναι εξαιρετικά θετική. Xαρακτηρίζεται από εκπληκτική άνθηση και πρωτοφανή επίπεδα ποικιλομορφίας.

«Το Bordeaux αντιπροσωπεύει σήμερα το 39,6% του εμπορίου στο Liv-ex φέτος, με μικρή πτώση από το 42% το 2020», δηλώνει ο Justin Gibbs, διευθυντής και συνιδρυτής του Liv-ex. «Είδε αυξημένη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της προαγοράς κρασιού, αλλά η δευτερεύουσα αγορά δεν επισκιάζεται πλέον από την καμπάνια. Στην Ιταλία, ειδικότερα, παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα κατά το τρέχον έτος (16,6% του εμπορίου, σε σχέση με 15,1% το 2020).

«Μέχρι στιγμής φέτος, 7.837 διακριτοί οίνοι έχουν εμπορευματοποιηθεί. Εξετάζοντας την ίδια περίοδο το 2020, μόνο 5.578 οίνοι είχαν εμπορευματοποιηθεί, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα συνολικά στοιχεία για το 2021 θα είναι υψηλότερα από το 2020

Στην εταιρεία Corney & Barrow, ο επικεφαλής του διακριτού οίνου, Will Hargrove, που έχει εμπειρία με ιδιώτες πελάτες αντανακλά αυτήν την αυξανόμενη ποικιλομορφία. «Η αγορά είναι σίγουρα από την άποψη των περιοχών κρασιού, ευρύτερη από ποτέ», λέει, προσθέτοντας ότι τα σπάνια κρασιά του Jura «φαίνεται να απογειώνονται», ενώ υπάρχει ζήτηση για οτιδήποτε «με μια ιστορία και μια πραγματική αίσθηση του τόπου. Το Πιεμόντε συνεχίζει να πηγαίνει καλά, όπως και η Βουργουνδία και η Καμπανία. Υπάρχει ζήτηση για Bordeaux».

Για τον Hargrove, η καμπάνια είχε καλές τιμές στην αρχή, αλλά αμαυρώθηκε από “μια βιασύνη ανοησίας” προς το τέλος. «Η δέσμευση των πελατών δεν ήταν αυτό που ήταν το 2019, αλλά τα καλά κρασιά σε καλές τιμές πήγαν καλά.» Εκτός από το Bordeaux, αρκετές περιοχές είχαν ένα καλό πρώτο εξάμηνο.

Αυτή η ποικιλόμορφη εικόνα αντικατοπτρίζεται επίσης στους οίνους που εμπορεύτηκαν περισσότερο σύμφωνα με το Liv-ex το πρώτο εξάμηνο του 2021: δύο σοδειές Lafite (2018 και 2015), αλλά και Sassicaia, Screaming Eagle Cabernet Sauvignon και Domaine Ponsot, Clos de la Roche Vieilles Vignes (όλα του 2018).

«Το Bordeaux έχει δει κέρδη σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους τομείς, αλλά η απόδοση ήταν ισχυρή στις πρώτες αυξήσεις, ιδιαίτερα για την Lafite,» διηγείται ο O’Connell, επικεφαλής επενδύσεων στο Bordeaux Index. «Η διαθεσιμότητα των αποθεμάτων εξακολουθεί να είναι περιορισμένη στα τρέχοντα επίπεδα τιμών». Αλλά προσθέτει ότι η εταιρεία έχει επίσης δει «ιδιαίτερα αυξημένη δραστηριότητα» στη Βουργουνδία, συμπεριλαμβανομένων των τιμών ρεκόρ για το οινοποιείο Domaine de la Romanée-Conti. Παρολαυτά η αυξημένη αυτή δραστηριότητα αφορά περισσότερο τα πιο εδραιωμένα, “μεγάλα ονόματα” της περιοχής και δεν συμπεριλαμβάνει όλα τα οινοποιεία. 

Γίνεται σαφές ότι, αντί να συρρικνωθεί η ζήτηση για πολυτελές κρασί, η πανδημία κατάφερε να την ενισχύσει. Ο Gibbs παρατηρεί: «Με την ευρύτερη έννοια, η αγορά ωφελείται αναμφίβολα από εξαιρετικά χαλαρές παγκόσμιες νομισματικές και φορολογικές πολιτικές.»

 

Πηγή thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως σε μια γαλλική πρωτοβουλία ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αποσκοπεί στη στήριξη των εξαγωγών οίνου και αλκοολούχων...

REPORTS

Το νέο βιολογικό λευκό κρασί La Grande Bleue, του κτήματος Gerard Bertrand προέρχεται από τους αµπελώνες IGP Méditerranée, και αποτελεί µια πραγµατική αντανάκλαση του...

REPORTS

Ο Prosecco έχει γίνει ένας από τους πιο αναγνωρισμένους αφρώδεις οίνους της Ιταλίας, κερδίζοντας έδαφος στις διεθνείς αγορές και ξεπερνώντας ακόμη και τη σαμπάνια...

REPORTS

Ψηφίστηκε, αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί: τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αναδιάρθρωση των οινοποιητικών συνεταιρισμών δεν έχουν ακόμη εκταμιευτεί και θα πρέπει να...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη πτήση του εντόμου της ευδεμίδας στους νομούς Ηρακλείου-Λασιθίου, με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ηρακλείου...

REPORTS

Στα 45,6 δισ. ευρώ ακολουθώντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ανήλθε η αξία του παγκόσμιου οινοτουρισμού το 2024 σύμφωνα με νέα έρευνα. Βασικός παράγοντας αυτής της...