Η τέταρτη έκδοση του Wine Intelligence Global Wine Brand Power Index (Δείκτης Ισχύος της Μάρκας), προσφέρει μια εικόνα της προ-και-μετά Covid εποχής. Ο δείκτης του 2021 δείχνει μια καθίζηση και εκτεταμένη μείωση των βασικών μέτρων για την υγεία μιας εταιρείας, όπως η ανακαλούμενη αγορά, η συνάφεια, η σύσταση και η μελλοντική εξέταση αγοράς – με άλλα λόγια, η ζωογόνος δύναμη της μακροπρόθεσμης μελλοντικής επιτυχίας και αξίας μιας οινοπαραγωγής εταιρείας.
Παραδόξως, επειδή αυτή η επίδραση ήταν διαδεδομένη, οι σχετικές αλλαγές εντός των κορυφαίων εμπορικών σημάτων σε μεμονωμένες αγορές και σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν σχετικά ασήμαντες. Όπως μετράται από τα στοιχεία ευαισθητοποίησης του Δείκτη, την ανακαλούμενη αγορά και τη “σύνδεση” (συνδυασμός συγγένειας, σύστασης και μελλοντικής αγοράς), το πιο ισχυρό brand στον κόσμο παραμένει η εταιρεία “Yellow Tail” της Αυστραλίας, ακολουθούμενη από το εξίσου διακριτό κρασί της Χιλής Casillero del Diablo. Για την τρίτη θέση εξακολουθούν να ανταγωνίζονται το Gallo των ΗΠΑ και το Jacob’s Creek της Αυστραλίας, με το τελευταίο να εκτοπίζει το προηγούμενο στην τρίτη θέση το 2021, αντίθετα με το 2020.
Στην πραγματικότητα, ο ”Brand Power Index” διατηρεί 14 από τα 15 μέλη το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το Campo Viejo είναι το νεοεισαχθές στα top 15, εις βάρος του Carlo Rossi.
Αυτή η φαινομενική σταθερότητα καλύπτει κάποια αστάθεια σε επίπεδο αγοράς, όπου η Casillero del Diablo ειδικά έχει σημειώσει κέρδη, καταλαμβάνοντας για πρώτη φορά την πρώτη θέση στη Σουηδία και το Μεξικό και εισέρχεται στις τρεις πρώτες θέσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Με τον τρόπο αυτό, μειώνει το χάσμα με την Yellow Tail από 11 μονάδες σε επτά, και διευρύνει το προβάδισμά της έναντι της Jacob’s Creek στην τρίτη θέση με 10 μονάδες.
Ωστόσο, το βαθύτερο ερώτημα είναι πώς οι κορυφαίες εταιρείες οίνου στον κόσμο αποκαθιστούν μέρος του χαμένου εδάφους όσον αφορά την ανακαλούμενη αγορά και σύνδεση. Αυτές μειώθηκαν σε γενικές γραμμές το 2020 και συμπίπτουν -και φαίνεται να συνδέονται με- με την πρωτοφανή παγκόσμια διαταραχή του τρόπου ζωής, των συμπεριφορών στην αγορά και της σχέσης με το κρασί που ήρθε μαζί με την εποχή Covid 19.
Από αυτούς, ίσως οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τον ‘’Brand Power Index’’ για το 2021 είναι η διακοπή της δια ζώσης δραστηριότητας και η έλλειψη χρόνου, χώρου και κινήτρων για τους καταναλωτές, ώστε να αφιερώσουν χρόνο σε χώρους λιανικής πώλησης κρασιού.
Προφανώς η μελέτη αυτή δεν αφορά εκείνους που είχαν ήδη στη κουλτούρα τους την διαδικτυακή αγορά κρασιού.
Εν κατακλείδη, είναι πιθανό, οι δείκτες της οικονομίας να αντιστραφούν όταν επιστραφεί η κανονική ροή των υπηρεσιών στην αγορά. Ωστόσο, η κατάσταση αποτελεί πραγματική και άμεση πρόκληση για τους κορυφαίους οινοπαραγωγούς οι οποίοι οφείλουν να ξαναχτίσουν τις σχέσεις τους με το κοινό τους.
Πηγή wineintelligence.com