του Ζήση Πανάγου
«Τα γαλλικά δρύινα βαρέλια μας χρησιμοποιούνται για το ουίσκι Yamazaki της Suntory», δήλωσε στο drink business ο Matthieu Bordes, οινοποιός στο Château Lagrange.
Το Yamazaki, το οποίο είναι το κορυφαίο single malt ουίσκι της Suntory, παρασκευάζεται στο παλαιότερο αποστακτήριο βύνης της Ιαπωνίας και είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο για τις πολυεπίπεδες γεύσεις φρούτων του.
Το 1983, η Suntory απέκτησε τα δικαιώματα διαχείρισης στο Château Lagrange, ένα οινοποιείο 3ème Cru Classé, και έγινε η πρώτη μη δυτική εταιρεία που λειτουργεί ένα Bordeaux Grand Cru Château. Απέφερε 30 εκατομμύρια ευρώ στο οινοποιείο στα δύο πρώτα χρόνια ιδιοκτησίας της Suntory και κατάφερε να φέρει τη φήμη του Lagrange σε νέα ύψη.
Σύμφωνα με τον Bordes η σχέση ήταν αμοιβαία επωφελής με την Ιαπωνία να αντιπροσωπεύει τώρα το 15% των πωλήσεων του Château (έναντι 5% για την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο). Ανέφερε επίσης ότι η Lagrange έχει μάθει πολλά από τη Suntory, καθώς αντιπροσωπεύει μια από τις παλαιότερες εταιρείες διανομής ποτών στην Ιαπωνία.
«Μέχρι πρόσφατα είχαμε έναν Ιάπωνα σεφ στο Château, ο οποίος μας δίδαξε ότι το κόκκινο κρασί μπορεί να συνδυαστεί με τα ψάρια εξίσου καλά με το λευκό κρασί, κάτι που άλλαξε τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα», είπε. «Το Monkfish ιδιαίτερα ταιριάζει πολύ με το κόκκινο κρασί».
Ωστόσο, από ορισμένες απόψεις η Suntory είναι πολύ περισσότερο παραδοσιακή, όπως για παράδειγμα, όταν πρόκειται για το είδος των ποικιλιών που επιτρέπεται να φυτεύει το Château Lagrange.
«Αυτή τη στιγμή οι Ιάπωνες δεν θέλουν να φυτέψουν ξένες ποικιλίες. Θέλουν να ακολουθούν τους κανόνες και να επιμείνουν στις παραδοσιακές ποικιλίες Saint-Émilion», είπε ο Bordes, σχολιάζοντας την ταχύτητα με την οποία ορισμένες ασιατικές χώρες φυτεύουν αμπελώνες. «Στην Κίνα, για παράδειγμα, φυτεύουν 40.000 εκτάρια το χρόνο. Αυτό είναι το ένα τρίτο του Μπορντό κάθε χρόνο!» είπε και συνέχισε «Αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω εντυπωσιαστεί τόσο από την ποιότητα των κρασιών από εκεί.».
Ο οινοποιός αποκάλυψε περαιτέρω ότι οι Ιάπωνες «αγοράζουν πολύ από το λευκό κρασί μας – σχεδόν το 75% – καθώς ταιριάζει τόσο καλά με την κουζίνα τους» και σημείωσε ότι το λευκό Μπορντό, σε σύγκριση με το λευκό Βουργουνδία, έτεινε να είναι λιγότερο δημοφιλές στις εξαγωγικές αγορές. καθιστώντας την Ιαπωνία την εξαίρεση στον κανόνα.
Και φυσικά υπάρχει η σημαντική οικονομική υποστήριξη που συνεχίζει να παρέχει η Suntory. «Κάθε δύο χρόνια επενδύονται επιπλέον 1,5 έως 2 εκατομμύρια ευρώ στο Château», είπε ο Bordes.
Να σημειωθεί ότι η Suntory είναι ιδιοκτήτρια δύο άλλων γαλλικών châteaux: Του Château Beychevelle και Château Beaumont.