Συνηθισμένοι να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και λιγότερα χρήματα στα μπαρ, οι καταναλωτές αρχίζουν να φέρνουν μαζί τους την πολυτέλεια σε εσωτερικούς χώρους.
«Σε ορισμένες αγορές, όπου το αφρώδες κρασί είναι κυρίως για εορταστικές περιστάσεις, ο Covid χτύπησε την κατηγορία αρκετά σκληρά», εξηγεί ο Daniel Mettyear, επικεφαλής έρευνας, EMEA, στην IWSR Drinks Market Analysis.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Mettyear, η πανδημία έχει επιταχύνει μια ήδη αυξανόμενη τάση, καθώς τα αφρώδη κρασιά γίνονται πιο δημοφιλή για καθημερινή κατανάλωση.
Η Lisa Keulder, διευθύντρια μάρκετινγκ στο Graham Beck, συμφωνεί ότι η στροφή προς το φαγητό είχε θετική επίδραση. «Όταν το αφρώδες ήταν σε πολλές περιπτώσεις ένα ποτό που προοριζόταν μόνο για μια ειδική περίσταση, όλο και περισσότεροι καταναλωτές ανοίγουν τώρα ένα μπουκάλι για να γιορτάσουν καθημερινά ορόσημα και νίκες», λέει.
«Ο Γκράχαμ Μπεκ (και η κατηγορία των αφρώδη) έχει δει εκπληκτική ανάπτυξη καθώς ο καταναλωτής είναι πλέον πιο διατεθειμένος να γιορτάζει την καθημερινότητα και να σκάει ένα μπουκάλι αφρώδη παρά να το κρατήσει για μια ειδική περίσταση ή «κάποια μέρα».
Για το αγγλικό αφρώδες κρασί, ένα στυλ που συνεχίζει να κερδίζει δημοτικότητα, η στροφή στην κατανάλωση στο σπίτι ήταν το κλειδί για την τόνωση της ζήτησης. Οι πωλήσεις αγγλικών αφρώδη το 2020 αυξήθηκαν κατά 30% φτάνοντας τα 7,1 εκατομμύρια μπουκάλια.
Αν και δεν πρόκειται να δημοσιευτούν στοιχεία για το 2021 μέχρι τα τέλη Απριλίου, ο Διευθύνων Σύμβoυλος της WineGB, Simon Thorpe, προβλέπει ότι οι πωλήσεις αφρωδών οίνων μέσω των σούπερ μάρκετ φαίνονται πολύ θετικές με αύξηση περίπου 50%.
Εκτός Ηνωμένου Βασιλείου, οι ξένες φούσκες βλέπουν σχεδόν την ίδια επιτυχία.
Ο γαλλικός οίκος κρασιού Château Léoube γνώρισε αυξανόμενη επιτυχία με τις δύο προσφορές αφρώδους κρασιού του, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Έχουμε δει τις πωλήσεις να αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία δύο χρόνια, εκτός των παραδοσιακών μηνών εορτασμού Δεκέμβριο, Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά», λέει η Lauren Holman, η υπεύθυνη πωλήσεων του Château στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Ο δεύτερος αφρώδης οίνος μας «Sparkling Love by Léoube» που κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας ξεπέρασε τις προσδοκίες πωλήσεών μας και υποστήριξε περαιτέρω την πεποίθησή μας ότι η κατηγορία των αφρωδών είναι πιο δημοφιλής από ποτέ και αναπτύσσεται ως αγορά.
Σύμφωνα με τον Holman, η ναυαρχίδα της μάρκας, το Sparkling de Léoube, που παρασκευάζεται με την παραδοσιακή μέθοδο της σαμπάνιας, συνέχισε επίσης να αυξάνεται σε δημοτικότητα καθώς οι καταναλωτές φέρνουν φυσαλίδες πίσω στα σπίτια τους.
Ο Romain Ott, ο οινοποιός του Château Léoube, πιστεύει ότι η ανάπτυξη καθοδηγείται από την επιθυμία για «μια εναλλακτική στα παραδοσιακά ποτά», προσφέροντας ένα νέο στυλ κρασιού σε πιο περίεργους καταναλωτές.
Όπως εξηγεί ο Holman: «Το εύκολο ποτό, οι προσιτές μορφές αφρώδους απολαμβάνονται πιο συχνά ως καθημερινά ποτά παρά μόνο για ειδικές περιστάσεις. Η πανδημία έχει αναδείξει στο ευρύ κοινό ότι πρέπει να απολαύσουμε τη στιγμή. Με τον πιο αργό ρυθμό ζωής, παρατηρήσαμε ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για την προέλευση των προϊόντων τους και ενδιαφέρονται για διαφορετικά στυλ αφρώδους κρασιού από μη παραδοσιακές περιοχές».
ΠΗΓΗ: drinks business.com