Τον περασμένο μήνα, ο συγγραφέας οινοπνευματωδών ποτών Becky Paskin τόνισε τη σεξιστική γλώσσα που χρησιμοποίησε ο Jim Murray στο βιβλίο του Whisky Bible. Μεγάλες μάρκες όπως οι Glenfiddich και Beam Suntory, των οποίων το καναδικό ουίσκι θεωρείται το καλύτερο στον κόσμο, το κατήγγειλαν δημόσια.
Και οι δύο αντιπαραθέσεις αποδεικνύουν την ανάγκη για προσεγμένες προσεγγίσεις στο μάρκετινγκ οινοπνευματωδών ποτών. Αποδεικνύουν επίσης μια περιορισμένη κατανόηση του ποιος αγοράζει και κατασκευάζει αυτά τα προϊόντα.
Οι γυναίκες έχουν σημαντική συλλογική αγοραστική δύναμη. Σύμφωνα με μια μελέτη του φθινοπώρου του 2019 από την εταιρεία έρευνας αγοράς καταναλωτών MRI-Simmons, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ (54,5%) των πωλήσεων βότκας στις ΗΠΑ και περίπου το 30% έως 40% των πωλήσεων ουίσκι. Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 39,1% των καναδικών πωλήσεων ουίσκι, 38,5% αναμεμιγμένο ουίσκι, 36,5% του Bourbon, 37,6% του ιρλανδικού ουίσκι και 29,8% του σκωτσέζικου ουίσκι.
Περισσότερες γυναίκες είναι επίσης επικεφαλής αποστακτηρίων, όπως οι CEOs Heather Greene στο Austin Milam & Greene και η Fawn Weaver στο Tennessee’s Uncle Nearest . Τον Μάιο, ο συνιδρυτής του Catoctin Creek και επικεφαλής αποσταγματοποιός Becky Harris εξελέγη για να ηγηθεί του American Craft Spirits Association.
Γιατί λοιπόν συνεχίζεται το μάρκετινγκ των στερεοτυπικών οινοπνευματωδών ποτών;
Μία συνηθισμένη πρακτική είναι να στοχεύετε καταναλωτές με βάση την ταυτότητά τους, ιδίως το φύλο, λέει η Tami Kim, επίκουρη καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Darden School of Business του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. Είναι επίσης συγγραφέας της εφημερίδας Calculators for Women: When Identity Appeals Provoke Backlash .
Η ίδια λέει “Συχνά, λειτουργεί και μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό.” Όταν αυτές οι καμπάνιες πάνε στραβά οφείλεται στους ανθρώπους που την δημιουργούν, οι οποίοι δεν κατανοούν τις εκφάνσεις του δημογραφικού στόχου τους. Αντ‘ αυτού, παίζουν με στερεότυπα ,όπως το ότι όλες οι γυναίκες επιθυμούν αλκοολούχα ποτά με χαμηλές θερμίδες, με στόχο να παραμείνουν αδύνατες, ή ότι οι floral ετικέτες σηματοδοτούν μια παγκόσμια «θηλυκή» αισθητική.
Η Κιμ επισημαίνει το “Bic For Her“, μια εκστρατεία του 2012 που έφτιαξε παστέλ στυλό για τις γυναίκες και είχε ως αποτέλεσμα σαρκαστικές κριτικές στο Amazon και το χλευασμό του κοινού, θεωρώντας το αποτυχημένο.
Συνεχίζει ρωτώντας “Θέλεις ένα ροζ στυλό; Ή ένα ροζ στυλό για μια γυναίκα; Το προϊόν δεν αλλάζει, όμως η αλλαγή του μηνύματος αλλάζει δραστικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι άνθρωποι προσπαθούν πολύ για να αποφύγουν να αγοράσουν ένα προϊόν για το οποίο δεν τους κάνει να αισθάνονται καλά. “
Εάν υπάρχει ένας «σωστός» τρόπος για την εμπορία αλκοολούχων ποτών στις γυναίκες, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν η στρατηγική καθοδηγείται από τις ίδιες τις γυναίκες, λέει η κοινωνιολόγος και σύμβουλος Nicola Nice, η οποία είναι επίσης πίσω από το εμπορικό σήμα της Pomp & Whimsy μια μάρκα gin liqueur.
«Δεν πρόκειται για την αφαίρεση φύλου, αλλά για την κατάργηση στερεοτύπων των φύλου», λέει η Nice. «Και όλα αυτά γίνονται με αυθεντικότητα και πραγματική πρόθεση.»
Χρειάζονται όμως οι γυναίκες ένα ποτό μόνο για εκείνες; Ίσως, λέει η Nice.
«Ο ισχυρισμός, ότι οι γυναίκες δεν θα έπρεπε να έχουν μάρκες που να τις βάζουν πρώτες σε προτίμηση είναι επικίνδυνος, κατά τη γνώμη μου, γιατί τις αποκλείει από οποιαδήποτε συζήτηση», λέει.
Αυτές οι συζητήσεις συχνά παραβλέπουν το πόσο ευάλωτα είναι τα φύλα. Ο Beck Ceron, επικεφαλής αποσταγματοποιός του Wood’s High Mountain Distillery , στη Salida του Κολοράντο, πιστεύει ότι η καλύτερη προσέγγιση είναι να δοθεί έμφαση στο ποιος φτιάχνει το ποτό και όχι ποιος σκοπεύει να το πιει.
«Πρέπει να είναι για όλους», λέει ο Ceron. «Αν είναι φτιαγμένο από γυναίκες, αυτό είναι υπέροχο. Ενημερώστε τους ότι το μοναδικό ποτό που δοκιμάζουν δημιουργείται από κάποιες υπέροχες γυναίκες. Αλλά η δημιουργία του πρέπει να είναι για όλους. “
Η βιομηχανία έκανε τεράστια βήματα για να διευρύνει το ποιος παρασκευάζει και ποιος απολαμβάνει το ποτό. Αυτό σκοντάφτει στα «αντρικά και γυναικεία ποτά». Δεν χρειάζεται να αναιρέσουν όλη την πρόοδο που έχει σημειωθεί. Ωστόσο, τέτοια λάθη πρέπει να αναγνωριστούν ούτως ώστε να συνεχιστεί η πρόοδος.
Πηγή: winemag