απόδοση του Ζήση Πανάγου
Προσφάτως ανανεωμένη για τον κόσμο του κρασιού μετά την πανδημία, η Premiere Napa Valley παρουσίασε έναν νέο συνεργάτη και μια νέα προσέγγιση της καθιερωμένης δημοπρασίας για το 2022, συγκεντρώνοντας 2,7 εκατομμύρια δολάρια για τη Napa Valley Vintners (NVV), τον τοπικό εμπορικό όμιλο που προωθεί τα κρασιά, τους παραγωγούς και τις ονομασίες της περιοχής Νάπα. Η ζωντανή δημοπρασία στις 27 Φεβρουαρίου απέφερε 2,1 εκατομμύρια δολάρια από το σύνολο. Ενώ, μια άλλη δημοπρασία κρασιού στη βιβλιοθήκη στις αρχές Φεβρουαρίου απέφερε επιπλέον 600.000 δολάρια.
Το φετινό σύνολο είναι σύμφωνο με αυτό του 2021, αν και είναι πολύ χαμηλότερο από το υψηλότερο, που είχε κατορθώσει η Premiere, με ποσό που άγγιζε τα 6 εκατομμύρια δολάρια το 2015. Βέβαια, η μέση τιμή ανά φιάλη ήταν παρόμοια με αυτή των προηγούμενων ετών, υποδηλώνοντας ότι η ζήτηση για σπάνια είδη της Νάπα δεν έχει μειωθεί.
Η πώληση του περασμένου μήνα επρόκειτο να επικεντρωθεί στο vintage του 2020, αλλά εκείνη η χρονιά επηρεάστηκε από καταστροφικές πυρκαγιές και καπνό, μειώνοντας δραστικά την παραγωγή. Τελικά, οι αμπελουργοί πρόσφεραν μόλις 34 παρτίδες από το 2020. Το υπόλοιπο από το σύνολο των 109 ήταν από το 2021 και το 2019. Αυτό το σύνολο μειώθηκε από 149 παρτίδες που προσφέρθηκαν πέρυσι.
Η NVV ανανεώνει τις εκδηλώσεις της τα τελευταία δύο χρόνια, δεν φιλοξενεί πλέον τη φιλανθρωπική εκδήλωση Auction Napa Valley και διοργανώνει μικρότερες δημοπρασίες κρασιών της βιβλιοθήκης, ως μέρος μιας αναγνώρισης των μεταβαλλόμενων συνθηκών δημοπρασίας. Φέτος, η NVV συνεργάστηκε με τον Sotheby’s για να πραγματοποιήσει για πρώτη φορά τόσο αυτοπροσώπως όσο και διαδικτυακή υποβολή προσφορών. «Μέσω αυτών μπορέσαμε να προσεγγίσουμε ένα ευρύτερο κοινό και να παρουσιάσουμε τα κρασιά Premiere Napa Valley σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η Stacey Dolan Capitani, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της NVV, σε μια δήλωση.
Όπως το Burgundy’s Hospices de Beaune, το Premiere είναι για μέλη του εμπορίου κρασιού. Όλα τα κρασιά προς πώληση είναι μεμονωμένες ειδικές εκδόσεις, πολλά από αυτά είναι ακόμα σε βαρέλι, συχνά από μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της Napa Valley. Είναι η σπάνια φύση αυτών των κρασιών που έχει υψηλές τιμές, με πολλές εκδόσεις να μεταπωλούνται αργότερα έναντι τιμήματος από τους αγοραστές, οι οποίοι τείνουν να είναι κορυφαία καταστήματα κρασιών και ομάδες εστιατορίων.
Η Shafer Vineyards, η οποία ανακοίνωσε μάλιστα, ότι είχε πουληθεί σε κορεατική εταιρεία, ήταν η κορυφαία στην κλήρωση με 5 θήκες Sunspot Vineyard Cabernet Sauvignon 2021, που πωλήθηκαν για 75.600 $ ή 1.260 $ ανά φιάλη.
Το Duckhorn’s Three Palms Merlot το 2020 διέταξε σχεδόν 50.000 $ για 20 περιπτώσεις. Δέκα περιπτώσεις του 2020 En Fuego (ένα μείγμα Favia Cabernet και Hourglass Merlot) πραγματοποίησε 54.000 δολάρια και τα Cabernet από το Spottswoode, το Mayacamas και το Heitz πουλήθηκαν το καθένα σε υψηλές τιμές.
ΠΗΓΗ: winespectator.com