Οι πωλήσεις κρασιών premium παρουσίασαν άνοδο στις ΗΠΑ πέρυσι, συνεχίζοντας μια γενική τάση προς φιάλες υψηλότερες τιμές, υποδηλώνουν στοιχεία στην τελευταία έκθεση κατάστασης του κλάδου από το τμήμα κρασιού της Silicon Valley Bank (SVB).
Ανέφερε ρυθμό αύξησης πωλήσεων 21% το 2021, με βάση τα στοιχεία από τα premium οινοποιεία στη βάση δεδομένων της. Αυτή είναι η μεγαλύτερη άνοδος από το 2007, είπε, προσθέτοντας ότι η μέση τιμή περιπτώσεων μεταξύ αυτής της ομάδας ήταν 271 $ το 2021, από 241 $ το 2020 και 262 $ το 2019.
Η αύξηση προήλθε από την επαναλειτουργία των εστιατορίων και των αιθουσών γευσιγνωσίας, κλειστά λόγω του Covid-19, και τις συνεχιζόμενες ισχυρές διαδικτυακές πωλήσεις, ανέφερε η SVB στην έκθεσή της.
Σε έρευνα της τράπεζας, σχεδόν το 30% των premium οινοποιείων περιέγραψε το 2021 ως την καλύτερη χρονιά που έχει καταγράψει. Η SVB είπε ότι περίμενε άλλη μια καλή χρονιά για το premium κρασί το 2022, αν και με πιο αργή ανάπτυξη.
Ωστόσο, η ευρύτερη αγορά κρασιού δεν ήταν τόσο ρόδινη. Το 2021, «το σύνολο του κρασιού που πωλήθηκε μέσω χονδρικής μειώθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, παρά τις αίθουσες γευσιγνωσίας, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία και την επανέναρξη των ταξιδιών», δήλωσε η SVB.
Μακροπρόθεσμα, επέστρεψε σε ένα βασικό θέμα των εκθέσεων της τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας τις ανησυχίες ότι οι νεότεροι καταναλωτές δεν δείχνουν την ίδια προτίμηση για το κρασί με τις παλαιότερες γενιές.
Οι «baby boomers» οδήγησαν σε σημαντική ανάπτυξη για το κρασί στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά περισσότεροι από αυτήν την ομάδα φτάνουν σε ηλικία συνταξιοδότησης και το κρασί συνολικά χάνει μερίδιο αγοράς έναντι των οινοπνευματωδών ποτών, είπε η SVB.
Τόνισε επίσης τις προκλήσεις που θέτει η κλιματική αλλαγή.
«Η βιομηχανία κρασιού ξεπέρασε πολλά εμπόδια για να πετύχει μια σκληρά κερδισμένη, σταθερή χρονιά πωλήσεων», δήλωσε ο Rob McMillan, ιδρυτής του τμήματος κρασιού της Silicon Valley Bank και συγγραφέας της έκθεσης.
«Τούτου λεχθέντος, εξετάζοντας τις μακροπρόθεσμες τάσεις, φέτος αποκαλύπτονται ζητήματα τόσο με τη ζήτηση των καταναλωτών όσο και με τη συνεχιζόμενη κλιματική κρίση που μπορεί να επηρεάσουν τις επιχειρηματικές συνθήκες για τη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια», είπε.
«Το μικρότερο ενδιαφέρον για το κρασί μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, σε συνδυασμό με την καταπάτηση της συνταξιοδότησης και τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού των οινόφιλων baby boomers, αποτελεί πρωταρχική απειλή για την επιχείρηση».
Σχετικά με το κλίμα, ο McMilland πρόσθεσε: «Οι συχνότερες ξηρασίες, πυρκαγιές και τυφώνες, που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, επηρεάζοντας τα πάντα, από τη συγκομιδή μέχρι την ασφάλιση.
«Η βιομηχανία κρασιού πρέπει να εξετάσει σοβαρά αυτά τα ζητήματα, καθώς οι αρνητικές συνέπειες είναι όλο και πιο εμφανείς».
Πηγή: decanter.com