Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το «Μπλε Τρακτέρ» του Κυρ-Γιάννη στην πρώτη καμπάνια βιωσιμότητας για το ελληνικό κρασί

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό οινοποιείο επιχειρεί να ωθήσει τους λάτρεις του κρασιού προς «πράσινες» πρακτικές, ενώ με τη μείωση του βάρους της φιάλης κατά 90 γραμμάρια εκτιμάται ότι το Κυρ-Γιάννη θα εξοικονομήσει φέτος 34,2 τόνους γυαλιού και 11,2 τόνους CO2.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του οινοποιείου έχει ως εξής:

Το ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ πρωταγωνιστεί στην πρώτη πράσινη καμπάνια στο ελληνικό κρασί. Με «όχημα» την αγαπημένη ετικέτα και το πιο διάσημο τρακτέρ του ελληνικού αμπελώνα, το Κτήμα Κυρ-Γιάννη προωθεί το μήνυμα στον οινόφιλο καταναλωτή ότι κάθε απόφαση, ακόμη και μια φαινομενικά μικρή αλλαγή, μπορεί να κάνει  μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον.

Η καμπάνια στρέφει τα φώτα στο γυαλί, ένα κομμάτι του κρασιού στο οποίο οι περισσότεροι δεν δίνουμε ιδιαίτερη σημασία. Και όμως, η μείωση κατά 90 γραμμάρια του βάρους της φιάλης του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ από φέτος, εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει 34.2 τόνους γυαλιού σε ένα μόλις χρόνο, μειώνοντας αντίστοιχα την εκπομπή CO2 κατά 11.2 τόνους. Όσο δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνει μια τετραμελής οικογένεια σε ένα μέσο σπίτι για 5 χρόνια ή την βενζίνη ενός μέσου αυτοκινήτου για 3.6 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι κάθε ελαφρύτερη πλέον φιάλη του λευκού, ροζέ και ερυθρού ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ περιέχει τουλάχιστον 60% ανακυκλωμένο γυαλί.

Πράγματι, η φιάλη του κρασιού είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες παραμέτρους σε επίπεδο εκπομπών CO2 στην οινοποιία. Και αυτό γιατί το βάρος του γυαλιού δεν αφορά μόνο την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της φιάλης, αλλά έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε πολλές άλλες διαδικασίες όπως όλος ο κύκλος μεταφορών. Από την άδεια φιάλη που έρχεται στο οινοποιείο έως το τελικό προϊόν που παίρνει το δρόμο για τα σημεία πώλησης, και φυσικά στην τελική ανακύκλωσή της. Και όλα αυτά δεν πρέπει να μένουν στη θεωρία, αλλά να μετριούνται, να αξιολογούνται και να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη μείωσή τους.

«Το στοίχημα της καμπάνιας «ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» ήταν πώς θα περνούσαμε το περιβαλλοντικό μήνυμα με έναν τρόπο που θα κέρδιζε την προσοχή και το ενδιαφέρον του οινόφιλου» υπογραμμίζει η Γιώτα Καρανάτσιου, Marketing Manager του Κτήματος Κυρ-Γιάννη. «Η βιωσιμότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Συχνά εστιάζουμε μόνο στον αμπελώνα, που όντως είναι η καρδιά της δουλειάς μας. Όμως όπως φαίνεται και μέσα από το παράδειγμα του γυαλιού, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη. Και καταλήγει στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας στην καθημερινότητα όλων μας και υιοθέτησης μιας φιλοσοφίας που θέλει επενδύσεις, έρευνα και μετρήσιμες πράξεις, και όχι μόνο storytelling. Για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη, το sustainability είναι μέρος του DNA μας, όχι απλά marketing».

To πράσινο ταξίδι του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ξεκίνησε από τις αρχές Μαίου, πλαισιωμένο από πολλές εκδηλώσεις στο Κτήμα Κυρ-Γιάννη στη Νάουσα, όπου βρίσκεται και το μικρό μπλε τρακτέρ που χρησιμοποίησε ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης για τις πρώτες φυτεύσεις του αμπελώνα στο Γιαννακοχώρι από τα τέλη του ’60 εμπνέοντας και δίνοντας μια νέα προοπτική στην ιστορική ζώνη. Στους ρυθμούς του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ κινείται και ο νέος επισκέψιμος χώρος του Κτήματος Κυρ-Γιάννη στον Άγιο Παντελεήμονα Αμυνταίου. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα παιδιά, μέσα από ειδικά σχεδιασμένες δράσεις που προωθούν την αξία της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από δημιουργικά παιχνίδια συνεργασίας.

«ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» έρχεται ακριβώς έναν χρόνο μετά από δύο ορόσημα για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη και το ελληνικό κρασί. Το καινοτόμο βορειοελλαδίτικο οινοποιείο έγινε το πρώτο της χώρας μας που μέτρησε και επαλήθευσε κατά ISO 14064 το ανθρακικό του αποτύπωμα σε Νάουσα και Αμύνταιο, και το πρώτο που εντάχθηκε στο INTERNATIONAL WINERIES FOR CLIMATE ACTION (IWCA). Το Κτήμα Κυρ-Γιάννη μαζί με κορυφαία και πρωτοπόρα στην έρευνα οινοποιεία διεθνώς, όπως TORRES, JACKSON FAMILY, RIDGE VINEYARDS, FAMILLE PERRIN, OPUS ONE, συνεργάζονται για το βιώσιμο μέλλον του κλάδου απέναντι στην κλιματική αλλαγή με στόχο τον μηδενισμό του ανθρακικού αποτυπώματος έως το 2050. Το IWCA είναι μέρος της καμπάνιας RACE TO ZERO των Ηνωμένων Εθνών.

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Διπλή διάκριση απέσπασαν τα κρασιά της Οινοποιίας Ψαρούλη στον 14ο διεθνή διαγωνισμό Balcan International Wine Competition, με την εταιρεία να συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις...

REPORTS

Δύο σημαντικές διακρίσεις στα Great Greek Wines 2025 απέσπασε το Οινοποιείο Ακριώτου. Οι νέες βραβεύσεις αποδεικνύουν τη δέσμευση του οινοποιείου στην παραγωγή ποιοτικών κρασιών.

REPORTS

Η βέλτιστη ψύξη των σταφυλιών κατά τη συγκοµιδή, αποκτά ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία, δεδοµένης της κλιµατικής αλλαγής. Ο χρόνος είναι κρίσιµος από τη στιγµή...

REPORTS

Νέο παγωτό με γεύση από το διεθνώς αναγνωρισμένο κρασί του ΕΟΣ Σάμου, Samos Vin Doux, κυκλοφορεί η σαμιακή εταιρεία Gelateria «Piccolo Posto» Ηλία Γιαννουλόπουλου...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο πλαίσιο υλοποίησης των Παρεμβάσεων του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023-2027, ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα των αιτημάτων για...

REPORTS

Το 46ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αμπέλου και Οίνου ξεκίνησε στο Chișinău της Δημοκρατίας της Μολδαβίας, συγκεντρώνοντας εμπειρογνώμονες, ερευνητές, παραγωγούς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής από όλο...

REPORTS

Στις 15 Ιουνίου 2025, ο εμβληματικός Φάρος του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος πλημμύρισε με αρώματα, χρώματα και νότες ροζέ κρασιού, φιλοξενώντας για ακόμη...

REPORTS

O σπόρος για την ανάδειξη του πολυποίκιλου μεσσηνιακού αμπελώνα μπήκε το 2023, μέσω του πρώτου Messinia Terroirs Wine Festival. Φέτος, το διαδραστικό οινικό φεστιβάλ...