Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μελέτη δείχνει ότι η χρήση μικρότερων ποτηριών κρασιού φέρνει μείωση κατανάλωσης

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ διαπίστωσε ότι η χρήση μικρότερων ποτηριών κρασιού οδήγησε σε μείωση της κατανάλωσης κατά 6,5% στους ενήλικες του Ηνωμένου Βασιλείου.

απόδοση Ζήσης Πανάγος

Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια δοκιμή crossover στην οποία συμμετείχαν 217 νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο που πίνουν κρασί σε τακτική βάση. Τους δόθηκαν τυχαία ποτήρια 290 ml ή 350 ml για να πιουν κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης τεσσάρων εβδομάδων. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η κατανάλωση κρασιού μειώθηκε κατά 6,5% όταν αυτοί που συμμετείχαν στη μελέτη έπιναν από τα μικρότερα ποτήρια.

Η δοκιμή επικεντρώθηκε επίσης στα μεγέθη φιαλών. Τα νοικοκυριά που συμμετείχαν στην έρευνα πέρασαν δύο εβδομάδες πίνοντας από φιάλες πλήρους μεγέθους 75cl και δύο εβδομάδες πίνοντας από μισά μπουκάλια (37,5cl).

Η κατανάλωση κρασιού μειώθηκε κατά 3,6% όταν χρησιμοποιήθηκαν μισές φιάλες σε αντίθεση με τις φιάλες των 75cl, με τους ερευνητές να δηλώνουν, ότι η πτώση ήταν αμελητέα.

«Η χρήση ποτηριών 290 ml έναντι 350 ml μπορεί να μειώσει την κατανάλωση», κατέληξε η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Addiction. «Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν η χρήση φιαλών 37,5cl έναντι 75cl μειώνει την κατανάλωση.» Προσέθεσε ότι «κανένα από αυτά τα αποτελέσματα δεν ήταν στατιστικά σημαντικό».

Εν συνεχεία, οι ερευνητές είπαν ότι τα ευρήματα συμβαδίζουν με τα υπάρχοντα στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο των μεγεθών γυαλιού στον τομέα της φιλοξενίας.

Μια πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύτηκε επίσης στο Addiction, διαπίστωσε ότι το κρασί που σερβίρεται σε μεγαλύτερα ποτήρια αύξησε τον όγκο που καταναλώνεται στα εστιατόρια, αλλά όχι στα μπαρ.

Ωστόσο, οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι η μελέτη τους είχε αρκετούς περιορισμούς. Δεν συνέβαλε στην κατανάλωση άλλων αλκοολούχων ποτών και τα δεδομένα συλλέχθηκαν επίσης κυρίως όταν τα μπαρ και τα εστιατόρια έκλεισαν κατά τη διάρκεια του lockdown για τον Covid-19.

Είπαν ότι θα απαιτηθεί περαιτέρω έρευνα για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. «Εάν οι επιπτώσεις του μεγέθους του ποτηριού κρασιού στην κατανάλωση αποδειχθούν αξιόπιστες με τις επιπτώσεις που διατηρούνται με την πάροδο του χρόνου, η μείωση του μεγέθους των ποτηριών κρασιού που χρησιμοποιούνται στα σπίτια θα μπορούσε να συμβάλει σε πολιτικές για τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ», είπαν οι ερευνητές.

Τέλος, πρότειναν «τιμολόγηση ποτηριών ανάλογα με τη χωρητικότητα», κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση για μικρότερα ποτήρια και ενδεχομένως να ρυθμίσει το μέγεθος του ποτηριού και το μέγεθος σερβιρίσματος σε εστιατόρια και μπαρ.

 

ΠΗΓΗ: decanter.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

REPORTS

Το Οινοποιείο Ακριώτου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον τρύγο του 2025, σε μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οδήγησε σε σταφύλια...

REPORTS

Οι Βρυξέλλες προετοιμάζουν σχέδιο για την επόμενη φάση της εμπορικής συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το καλοκαίρι με τις ΗΠΑ, με στόχο χαμηλότερους δασμούς σε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά κρασιού κλείνει το 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιών αλλαγών, όπως παρουσιάζει η Έκθεση Στρατηγικών Προβλέψεων της Vinetur στις 19 Νοεμβρίου....