Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αντίγραφα του ροζέ στυλ κρασιού της Προβηγκίας βρίσκονται σε άνοδο

Τα μπουκάλια και οι ετικέτες που μιμούνται το ξεχωριστό στυλ των ροζέ κρασιών από την Ακτή της Προβηγκίας γίνονται ολοένα και πιο κοινά, αλλά το Vins de Provence τονίζει, ότι όλα αυτά τα αντίγραφα «δεν αποτελούν ανταγωνισμό».

απόδοση Ζήσης Πανάγος

Οι επωνυμίες ταλαντεύονται όλο και περισσότερο στην επιτυχία του ροζέ της Προβηγκίας σχεδιάζοντας τα μπουκάλια τους να μοιάζουν με ροζ εκφράσεις από την περιοχή και ονομάζοντας τα κρασιά τους με λέξεις που ακούγονται σαν «Προβηγκία».

«Λόγω της επιτυχίας μας στη διεθνή αγορά μας μιμούνται όλο και περισσότερο. Κατά κάποιον τρόπο είναι κολακευτικό, αλλά αν βάλουν το όνομά μας στο μπουκάλι, τότε το ζήτημα γίνεται νομικό», είπε ο Brice Eymard, γενικός διευθυντής, Vins de Provence.

«Παρατηρήσαμε ότι υπήρξε απότομη αύξηση των περιπτώσεων, με περισσότερες κάθε χρόνο. Βλέπουμε περιπτώσεις αντιγραφής από άλλα έθνη, αλλά και από τη Γαλλία, ακόμη και από την ίδια την Προβηγκία από παραγωγούς που δεν τηρούν τους κανόνες της ονομασίας προέλευσης».

Παράλληλα, τα περίφημα ανοιχτόχρωμα ροζέ κρασιά της Προβηγκίας αντιπροσωπεύουν περίπου ένα εκατομμύριο από τα 24 εκατομμύρια εκατόλιτρα ροζέ, που παράγονται ετησίως σε όλο τον κόσμο, αλλά για να ταξινομηθεί ένα κρασί ως «επίσημο» ροζέ της Προβηγκίας πρέπει να συμμορφώνεται με μια σειρά από παραμέτρους που ορίζει η Vins de Provence (CIVP), ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για την προστασία της φήμης και της ποιότητας των κρασιών της περιοχής και την καταπολέμηση της απάτης.

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο κανόνων, ένα κρασί πρέπει να περιέχει λιγότερο από 3 γραμμάρια υπολειμματικής ζάχαρης και να χρησιμοποιεί τουλάχιστον δύο ποικιλίες σταφυλιού, χωρίς να επιτρέπονται μονοποικιλιακά ροζέ βάσει του DO. Επιτρέπονται μόνο ορισμένες ποικιλίες, όπως Grenache, Cinsault, Syrah και Tibouren.

Έπειτα, εκτός από την ενίσχυση του γευστικού προφίλ των κρασιών, αυτή η προσέγγιση ανάμειξης έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι κάνει το ροζέ της Προβηγκίας πιο δύσκολο να μιμηθεί κανείς.

«Διατηρεί αυτό το ενδιαφέρον προφίλ που δεν μπορείτε να βρείτε πουθενά αλλού», λέει η Caroline Benetti, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας για την Ευρώπη, CIVP. «Κάθε ένας από τους χυμούς έχει τα δικά του αρωματικά, επομένως κάνει τα κρασιά μας ακόμα πιο δύσκολο να αντιγραφούν, αν και πρέπει να πούμε ότι δεν βλέπουμε τα copycats ως απειλή».

Καθώς αυτό το εμπόδιο καθιστά δυσκολότερο για τις επωνυμίες να αναδημιουργήσουν τη γεύση του ροζέ της Προβηγκίας, επαναπαύονται στο να κάνουν τα μπουκάλια τους να μοιάζουν με κρασί από την περιοχή.

Σύμφωνα με τον Eymard, το DO έχει δει μια άνοδο στα κρασιά με ονόματα που ακούγονται σαν «Provence», όπως «Providence», με μια μάρκα να φτάνει στο σημείο να αποκαλεί ρητά το κρασί της «Provence», με το σχήμα του ποτηριού να αντιγράφει το αισθητική ενός μπουκαλιού Provence. «Νομίζω ότι ήταν στην πραγματικότητα από το Μπορντό», λέει ο Eymard.

«Πριν από το 2013, εξάγαμε λιγότερο από το 5% των κρασιών μας και τώρα είναι 45%. Επειδή αρχίσαμε να εξάγουμε πολύ αργότερα από κάποιες άλλες γαλλικές περιφέρειες, μπορέσαμε να μάθουμε από τα λάθη τους και να εφαρμόσουμε μέτρα προστασίας την καλύτερη στιγμή, οπότε το παλεύουμε», αναφέρει ο Eymar.

Ακόμη και ο όρος «ροζέ τύπου Προβηγκίας», που χρησιμοποιείται ευρέως στα μέσα ενημέρωσης, είναι δυνητικά προβληματικός. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά τη φράση για να δηλώσουν την ωχρότητα ενός κρασιού, αν και «το ροζέ μας είναι πολύ περισσότερο από το χρώμα. Έχει να κάνει με την ισορροπία, το μήκος και την αίσθηση στο στόμα».

Μάλιστα, ο Eymard παραδέχεται, ότι το ροζέ της Προβηγκίας δεν μπορεί να απομονωθεί στον ένατο βαθμό. «Δεν μπορούμε να είμαστε μόνοι», λέει. «Χρειαζόμαστε ανταγωνιστές, χρειαζόμαστε άλλους παραγωγούς ροζέ σε όλο τον κόσμο. Θέλουμε φυσικά να είμαστε στην κορυφή της πυραμίδας, αλλά για αυτό χρειαζόμαστε μια πυραμίδα».

Αναγνωρίζει το Pays d’Oc ως «παραγωγό ροζέ μεγάλου όγκου» αλλά λέει ότι «δεν τους βλέπουμε ως άμεσο ανταγωνιστή της Προβηγκίας».

Ομοίως, η AOC Languedoc «προσπαθούν να μας αντιγράψουν, αλλά οι αμπελώνες τους δεν ειδικεύονται στην παραγωγή ροζέ. Ακόμα και το Beaujolais κάνει πιο ροζέ κρασιά. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας όσον αφορά τις εξαγωγικές αξίες είναι πιθανώς η Ισπανία».

Το 2021 οι εξαγωγές ροζέ Προβηγκίας αυξήθηκαν κατά +64% σε όγκο και 100% σε αξία.

Τέλος, η περιοχή Ονομασίας Προέλευσης (DO) φιλοξενεί επίσης το μοναδικό ερευνητικό κέντρο ροζέ που βρίσκεται οπουδήποτε στον κόσμο, το Centre du Rosé, αφιερωμένο στην εντατική Ε&Α γύρω από το στυλ.

 

ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η αυστραλιανή οινοποιία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις σοβαρότερες δοκιμασίες της τελευταίας εικοσαετίας, καθώς η υπερπαραγωγή, η υποχώρηση της κατανάλωσης και οι χρόνιες...

REPORTS

Η Σικελία επιστρέφει δυναμικά στον οινικό χάρτη, κουβαλώντας μαζί της όχι μόνο αριθμούς, αλλά και μια ανανεωμένη αυτοπεποίθηση. Η φετινή παραγωγή κρασιού άγγιξε τα...

REPORTS

Το 2025 καταγράφεται ως μια από τις πιο αντιφατικές χρονιές στη σύγχρονη ιστορία του αργεντίνικου κρασιού. Από τη μία πλευρά, η κατανάλωση υποχωρεί αισθητά,...

REPORTS

Η γαλλική κυβέρνηση δημοσίευσε στις 16 Δεκεμβρίου το διάταγμα υπ’ αριθμ. 2025-1221 στην Επίσημη Εφημερίδα, εισάγοντας σημαντικές τροποποιήσεις στο καθεστώς των μεμονωμένων συμπληρωματικών ποσοτήτων...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Ασθένεια του ξύλου που συχνά παρερµηνεύεται ως προσβολή από ίσκα αποτελεί η ευτυπίωση, η οποία προκαλείται από τη δράση του ασκοµύκητα Eutypa lata.