Στη μελέτη με τίτλο “Sniffing out meaning: changes in the chemosensory and semantic neural networks in sommeliers”, εξετάστηκαν 28 ενήλικες εθελοντές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε εκπαιδευμένους σομελιέ και περιστασιακούς καταναλωτές. Και στις δύο ομάδες δόθηκαν τέσσερα διαφορετικά ισπανικά κρασιά για δοκιμή και τους ζητήθηκε να περιγράψουν την πολυπλοκότητα του κάθε κρασιού, ενώ ο εγκέφαλός τους σαρώθηκε με μαγνητική τομογραφία.
Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχουν δομικές διαφορές στους εγκεφάλους των επαγγελματιών και των ιδιωτών γευσιγνωστών κρασιού και ότι διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια της γευσιγνωσίας. Οι ερασιτέχνες χρησιμοποιούν περισσότερο τον μετωπιαίο φλοιό τους, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερη προσπάθεια. Οι επαγγελματίες κατάφεραν να ενεργοποιήσουν καλύτερα τις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη γλώσσα και τη γεύση και να δημιουργήσουν περισσότερες νευρωνικές συνδέσεις μεταξύ των δύο. Αυτό επιτρέπει στον εγκέφαλο να εκτελεί πιο σύνθετες εργασίες.
Οι συγγραφείς της μελέτης κατέληξαν επομένως στο συμπέρασμα ότι η συνεχής εκπαίδευση στη γευσιγνωσία κρασιού πιθανώς διαμορφώνει τις γευστικές και γλωσσικές περιοχές του εγκεφάλου. Αυτό οδηγεί σε καλύτερες δεξιότητες αναγνώρισης και περιγραφής γεύσεων. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως ένδειξη υψηλότερης νοημοσύνης.
(Πηγή: drinksbusiness.com)