Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οινοποιήσεις terroir για το οινοποιείο Κόκκινος

Το 2020 βρήκε το οινοποιείο Κόκκινος με δημιουργική τάση στην οινοποίηση ενός ξεχωριστού αμπελοτοπίου με σκοπό την ανάδειξη της μοναδικότητας του τόπου.

Ο επόμενος σταθμός του Wine Trails είναι ένα μικρό, οικογενειακό οινοποιείο με την ονομασία «Κόκκινος». Ο Σταύρος Κόκκινος, γεννημένος και μεγαλωμένος στη Νάουσα, γοητευμένος από την κουλτούρα του Ξινόμαυρου, αγόρασε τους πρώτους αμπελώνες το 1999, στο αμπελοτόπι με την ονομασία «Παλιοκαλιάς». Έπειτα ξεκίνησε τις οινοποιήσεις, επένδυσε σε αποστακτήριο και αίθουσα εκδηλώσεων και έφτασε το 2008 το οινοποιείο να έχει άδεια εμφιάλωσης.

H δεύτερη γενιά βρίσκεται στα σκαριά, αφού και οι δύο γιοι της οικογένειας αποφάσισαν να ασχοληθούν με το αντικείμενο σπουδάζοντας σήμερα οινολογία. Ο μεγαλύτερος, Κωνσταντίνος, σπουδάζει στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη στο τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, ενώ ο πιο μικρός, Γεώργιος, στο τμήμα οινολογίας και τεχνολογίας ποτών Δράμας.
Ο αμπελώνας σήμερα εκτείνεται σε 40 ιδιόκτητα στρέμματα και 60 στρέμματα από συνεργάτες αμπελουργούς με πρωταγωνιστή, φυσικά το Ξινόμαυρο. Πάνω από το 70% αποτελείται από παλιά αμπέλια, 40 ετών και πάνω και παρόλο που δεν θα βρείτε την πιστοποίηση βιολογικής καλλιέργειας στη φιάλη, οι μέθοδοι καλλιέργειας υπόκεινται στις βιολογικές. Οι οινοποιοί αποσκοπούν κατά κύριο λόγο σε χαμηλές στρεμματικές αποδόσεις, για την παραγωγή Ξινόμαυρου με έντονα αρώματα, ικανό για παλαίωση.

«Συνεργαζόμαστε με το οινολογικό εργαστήριο Αμπελοοινική Ε.Π.Ε. στη Θεσσαλονίκη για να τελειοποιήσουμε εκτός από την αμπελοκαλλιέργεια και την οινοποίηση» λέει ο Σταύρος Κόκκινος στο Wine Trails.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση και δίνει στοιχεία μοναδικότητας στον τρόπο προσέγγισης του οινοποιείου, είναι η ετικέτα κρασιού Paliokalias, από το ομώνυμο αμπελοτόπι. Αποτελεί ξεχωριστή οινοποίηση ενός μόνο αμπελοτεμαχίου, είναι δηλαδή κρασί «terroir». Ο όρος αναφέρεται στην ανάδειξη του τόπου, των περιβαλλοντολογικών παραγόντων, στις πρακτικές αμπελοκαλλιέργειας και στον βιότοπο που τις περικλείει. Το 2020 συνεχίζουν οινοποιώντας σε πειραματικό επίπεδο ένα Ξινόμαυρο 40 ετών που βρίσκεται σε 500 μέτρα υψόμετρο, από τα πιο ψηλά αμπέλια στην περιοχή.

«Νέα πνοή στην επιχειρηματική δράση του οινοποιείου έχει δώσει η κάβα Κόκκινος Kύλιξ στη Νάουσα», διηγείται ο Σταύρος Κόκκινος στο Wine Trails «που αναδεικνύει εμπορικά τα οινοποιεία της περιοχής». Το οινοποιείο εξάγει στην Ευρώπη, την Αμερική, τον Καναδά και προσεχώς την Αυστραλία, συνεργασία που έχει φρενάρει λόγω της κρίσης covid-19. Tο μαγευτικό τυπικό Ξινόμαυρο της Νάουσας γίνεται ολοένα και πιο γνωστό σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης…

 

Το παλαιωμένο κρασί Kokkinos χαρακτηρίζεται από τις αγέρωχες αλλά όχι επιθετικές τανίνες του και o πρωταγωνιστής του οινοποιείου, ο Paliokalias του 2015, ως πιο τυπικό Ξινόμαυρο με τα γνωστά αρώματα λιαστής ντομάτας και ελιάς, σε συνδυασμό με τις νότες ευκάλυπτου και γλυκόρριζας το κάνουν ξεχωριστό. Αυτό που περικλείει όλα τα κρασιά του οινοποιείου είναι τα αρώματα παλαίωσης σε παλιά βαρέλια σε συνδυασμό με φρέσκα φρουτένια αρώματα.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...