Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Yπερβολική περιστασιακή κατανάλωση αλκοόλ στο 23,6% στην Ελλάδα, σύμφωνα με νέα μελέτη

Ο Ο.Ο.Σ.Α. (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) δημοσίευσε στις 19 Μαΐου 2021, τα νέα στοιχεία για την κατανάλωση αλκοόλ σε πληθώρα χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών θεωρείται παγκοσμίως και στην Ελλάδα ως κοινωνική και χαλαρωτική διαδικασία, από την πλειονότητα των ενηλίκων . Η παραγωγή τους δε και το εμπόριο συνεισφέρουν σημαντικά στις οικονομίες των χωρών. Η υπερβολική κατανάλωσή τους ωστόσο, συγκαταλέγεται στις κύριες αιτίες νόσησης και ατυχημάτων παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος Έλληνας (άνω των 15 ετών) φαίνεται πως καταναλώνει περίπου 10,2 λίτρα καθαρού αλκοόλ τον χρόνο, που αντιστοιχεί σε 0,7 φιάλης αλκοολούχου ποτού, σε 2,1 φιάλες κρασιού ή 3,9 λίτρα μπίρας ανά εβδομάδα.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό υπερβολικής περιστασιακής κατανάλωσης αλκοόλ (binge drinking) ανέρχεται στο 23,6% (όταν ο μέσος όρος των χωρών Ο.Ο.Σ.Α είναι 30%). Αυτό σημαίνει ότι μια φορά το μήνα, ο Έλληνας καταναλώνει το 25% της φιάλης ενός αλκοολούχου ποτού ή το 80% της φιάλης κρασιού ή 1,5 λίτρα μπίρας. Οι άνδρες φαίνεται πως καταναλώνουν σχεδόν 4 φορές περισσότερο αλκοόλ σε σχέση με τις γυναίκες (16,2 λίτρα καθαρού αλκοόλ για τον μέσο Έλληνα έναντι 4,5 λίτρα για τη μέση Ελληνίδα ανά χρόνο), με τις γυναίκες υψηλού μορφωτικού επιπέδου , να είναι 64% πιο πιθανό να καταναλώσουν περιστασιακά μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Όσον αφορά τους εφήβους (15 ετών), το 17% των κοριτσιών και το 22% των αγοριών στην Ελλάδα έχουν μεθύσει τουλάχιστον δύο φορές στη ζωή τους.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το 2018 τα μερίδια κατανάλωσης αλκοόλ από τους Έλληνες ήταν 33% για τη μπίρα, 43% για το κρασί, 23% για τα αλκοολούχα ποτά και 1% από άλλα ποτά. Συγκριτικά, οι Ευρωπαίοι φαίνεται πως καταναλώνουν περισσότερη μπίρα και λιγότερο κρασί σε σχέση με τους Έλληνες, ενώ το μερίδιο κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών υπολείπεται ελαφρώς του Ευρωπαϊκού.

Αυτό βεβαίως δεν αποτελεί λόγο εφησυχασμού, αντιθέτως αποτελεί καθήκον ατομικό αλλά και της Χώρας να συμβάλουν, ενισχύοντας την κουλτούρα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα.

Δείτε τη μελέτη ΕΔΩ.
Δείτε το infographic ΕΔΩ.
Δείτε pdf με τα ελληνικά στοιχεία ΕΔΩ.

 

Πηγή seaop.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...