του Λεωνίδα Λιάμη
Το ροζέ «χαρμάνι» του οινοποιείου από τη Σαντορίνη, που πέρυσι έγινε ανάρπαστο, σε σημείο ώστε δεν έμεινε φιάλη ούτε για δείγμα από τον Ιούλιο του 2021, μπαίνει, σιγά – σιγά, στην τελική ευθεία για τη στιγμή που θα ξεκινήσει το λανσάρισμα, της φετινής του εκδοχής, στην αγορά.
«Το περιμένουμε τον Φεβρουάριο. Η ζήτηση είναι μεγάλη και φέτος θα πάμε στις σχεδόν 15.000 φιάλες, από μόλις περίπου 3.000 φιάλες που είχαμε πέρυσι», ανέφερε στην Agrenda και στο Wine Trials, ο Βαγγέλης Μπελτζενίτης, διευθυντής του οινοποιείου «Anhydrous», που αποτελεί ουσιαστικά έκφραση της «ψυχικής» συνέχειας του «Κτήματος Αβαντίς».
Όπως μας εξήγησε ο πολύπειρος, σε θέματα οίνου και γαστρονομίας, συνομιλητής μας, στην περίπτωση του ροζέ «Grace», ο ιδιοκτήτης του κτήματος, Απόστολος Μούντριχας δημιούργησε ένα εκπληκτικό blend, με 85% μανδηλαριά και 15% αηδάνι.
«Στη Σαντορίνη είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε ροζέ μανδηλαριά σε συνδυασμό με το ασύρτικο. Άρα, βλέπαμε κάποια ροζέ, τα οποία ήταν αιχμηρά. Το ροζέ, όμως, εμείς στην Ελλάδα τα καλοκαίρια, το θέλουμε λίγο πιο ήπιο. Με το 15% του αηδανιού που μπήκε στη μανδηλαριά του έδωσε μια απίστευτη έκρηξη αρώματος και έγινε σημείο αναφοράς. Για να καταλάβετε πέρυσι από νωρίς δεν μας έμεινε φιάλη ούτε για τα wine testing που κάνουμε στο οινοποιείο», ανέφερε ο κ. Μπελτζενίτης.
Στα σχέδια του «Anhydrous», που διαθέτει σήμερα μια γκάμα με πέντε ετικέτες, είναι να προσθέσει μια ακόμη στο μέλλον. «Πρόκειται για ένα Vinsanto. Η απόφαση έχει ληφθεί και το project έχει δρομολογηθεί. Το κρασί ήδη ωριμάζει στο κελάρι του οινοποιείου μέσα σε γαλλικά δρύινα βαρέλια δεύτερης χρήσης και το περιμένουμε να το εμφιαλώσουμε σε περίπου τέσσερα χρόνια από τώρα», μας αποκάλυψε ο διευθυντής του οινοποιείου, σημειώνοντας, ταυτόχρονα, πως «υπολογίζουμε πως θα είναι γύρω στις 10.000 – 11.000 φιάλες».
Προς το παρόν, εκτός από τη ροζέ ετικέτα «Grace», το «Anhydrous» έχει επίσης το «Santorini» ένα «χαρμάνι» από ασύρτικο, αθήρι και αηδάνι, την «Afoura», ένα 100% ασύρτικο, το «Saint Nicolas» με μαυροτράγανο και μανδηλαριά και το «Icon» μια super premium ΠΟΠ Σαντορίνη, που πέρυσι κυκλοφόρησε σε 900 φιάλες και ωριμάζει μέσα σε τσιμεντένια δεξαμενή, σε σχήμα αβγού. «Η καινοτομία του είναι ότι το τσιμέντο έχει την ίδια διαπερατότητα με το ξύλο, με τη διαφορά ότι δεν δίνει κανένα αρωματικό στοιχείο, είναι εντελώς ουδέτερο. Οπότε κρασί ό,τι μπει εκεί είναι ο φυσικός εαυτός του. Άρα έχουμε μια τυπικότητα και βλέπουμε καθαρά το terroir του νησιού» εξήγησε ο κ. Μπελτζενίτης και πρόσθεσε: «Γιατί σχήμα αβγού στη δεξαμενή; Εδώ μπλέκει η φυσική. Λεπτή πάνω, λεπτή κάτω και στη μέση φαρδιά η δεξαμενή, επιτρέπει με τις διαφορές θερμοκρασιών εσωτερικά και εξωτερικά, να δημιουργείται ένα συνεχές μπατονάρισμα του κρασιού, χωρίς να επεμβαίνει ο οινοποιός, ο οποίος κλείνει τη δεξαμενή και το αφήνει επί συνολικά 9 μήνες να δουλεύει με τις οινολάσπες του και έχουμε αυτό το απίστευτο αποτέλεσμα».
Μιλώντας γενικότερα για το οινοποιείο, ο συνομιλητής μας αποκάλυψε πως προοδευτικά στόχος είναι η κάθε ετικέτα να φτάσει να κυκλοφορεί σε λίγο πάνω από περίπου 10.000 φιάλες. Το χαρακτήρισε, επίσης, ως «πολυχώρο», διότι εκτός από τα κρασιά του κτήματος, τα οποία μπορεί να τα δοκιμάσει ο επισκέπτης, διαθέτει και ένα portfolio με οίνους από την Εύβοια, ενώ παράλληλα στο χώρο λειτουργεί εστιατόριο, στο οποίο την επιμέλεια των μενού την έχει ο σεφ Γιάννης Βαξεβάνης και υπάρχει και ένας χώρος όπου μπορεί κάποιος να κάνει σταφυλοθεραπεία με τα προϊόντα ολοκληρωμένης περιποίησης προσώπου και σώματος της Λένγκας Γρηγοριάδου, συζύγου του ιδιοκτήτη του οινοποιείου.