Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Millenials και Βoomers, οι νέες γενιές ψάχνονται πολύ με το κρασί

Η κατανάλωση κρασιού στις ΗΠΑ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους Millennial (25-39) και Gen X (40-54) καταναλωτές, με τους Gen Z (21-24) να ακολουθούν με μικρή διαφορά. Ωστόσο, οι Boomers + (55 και πάνω), οι οποίοι αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/3 των τακτικών καταναλωτών οινοπνευματωδών ποτών των ΗΠΑ, δεν έχουν αυξήσει τη συχνότητα κατανάλωσης κρασιού στον ίδιο βαθμό.

Ο διαχωρισμός των καταναλωτών οίνου ανά γενιά είναι μια δημοφιλής και συνηθισμένη στρατηγική μάρκετινγκ. Οι γεύσεις του κρασιού είναι εύπλαστες και, καθώς οι καταναλωτές μεγαλώνουν οι προτιμήσεις τους για το κρασί και τις συνήθειες αγοράς αλλάζουν. Μέσα από στοιχεία της έρευνας του Wine Intelligence Vinitrac με δεδομένα από τον Απρίλιο έως και τον Αύγουστο του 2020 δόθηκε έμφαση στις διαφορές μεταξύ των γενεών όσον αφορά τις προτιμήσεις του κρασιού και την αγοραστική συμπεριφορά. 

Πιο συγκεκριμένα οι λάτρεις του κρασιού της Gen X έχουν μεγαλύτερο δυναμικό άμεσης αγοράς από τους Millennials, με σταθερή κατανάλωση 29% η οποία πήρε μια ελαφρώς ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου . Ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της εικόνας του κρασιού. Αντιπροσωπεύουν ένα μεγαλύτερο ποσοστό στην αγορά και κατανάλωση κόκκινου κρασιού, ενώ αποτελούν ένα μικρότερο ποσοστό στην αγορά οικονομικών κρασιών προτιμώντας να αγοράζουν λιγότερές φιάλες προκειμένου με τα ίδια χρήματα να καταναλώνουν κρασιά κατηγορίας premium . 

Η ηλικιακή ομάδα των Millennials παρουσιάζει μικρή μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ μετά την καραντίνα, με το ποσοστό που καταναλώνει να ανέρχεται στο 28% . Η μεταβολή αυτή οφείλεται στο πιο υγιεινό τρόπο ζωής που ακολουθούν και στο γεγονός ότι προτιμούν να καταναλώνουν διαφορετικού είδους αλκοολούχα ποτά και όχι αποκλειστικά κρασί.  

Πολύ ενθαρρυντικά ήταν και τα δεδομένα κατανάλωσης για τους Gen Z με ποσοστό 25% , κάτι που αποδεικνύει ότι η καραντίνα οδήγησε τους ηλικιακά νεότερους (21-24) στην πιο συστηματική κατανάλωση κρασιού. Ειδικότερα, αυτό το ηλικιακό γκρουπ είναι πιο εκλεκτικό δίνοντας μεγάλη έμφαση στις ετικέτες και στις φιάλες των κρασιών , ενώ καθοριστικό ρόλο για τις αγορές τους διαδραματίζουν οι ποικιλίες και η περιεκτικότητα σε αλκοόλ.  

Αντίθετα οι Bommers  που αποτελούνται από άτομα 55 ετών και πάνω φαίνεται να μην έχουν αυξήσει τη συχνότητα κατανάλωσης κρασιού στον ίδιο βαθμό με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, με ποσοστό κατανάλωσης 4% . Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι στο διάστημα της πανδημίας οι συνήθειες τους μεταβλήθηκαν ,αφού περιορίστηκε σημαντικά η κατανάλωσή τους σε μπαρ και εστιατόρια. 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπήκε απλώς στον κόσμο του κρασιού· τον αναδιαμόρφωσε αθόρυβα, όπως η ζύμωση που δουλεύει στο σκοτάδι και αλλάζει τον χαρακτήρα...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

REPORTS

Τα μη αλκοολούχα κρασιά τα γνωστά «00» κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, όμως η απουσία αλκοόλ στερεί αναπόφευκτα ένα κομμάτι της πολυπλοκότητας...

REPORTS

Το γαλλικό Υπουργείο Γεωργίας ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ότι θα παράσχει στην οινοβιομηχανία πρόσθετη στήριξη ύψους 130 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω εκρίζωση...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

VIDEOS

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

REPORTS

Κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2025, η νέα γιορταστική έκδοση The Top 50 του Wine Trails, με πλούσια θεματολογία και βάθος αναζήτησης για...

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...