Το ενδιαφέρον των καταναλωτών στη γνώση του κρασιού βρίσκεται σε ύφεση, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το εύρος της γνώσης των καταναλωτών μειώνεται σταδιακά και τους ενδιαφέρει όλο και λιγότερο να μάθουν για ποικιλίες σταφυλιών, στυλ κρασιού και περιοχές παραγωγής κρασιού.
Αυτή η τάση μπορεί να φανεί πιο ξεκάθαρα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία, η Γερμανία και η Αυστραλία, όπου οι γνώσεις μεταξύ των καταναλωτών για το κρασί έχουν μειωθεί μεταξύ του 2019 και του 2021.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ανατρέπει την τάση
Το Ηνωμένο Βασίλειο, ωστόσο, αντισταθμίζει την τάση και είναι η μόνη σημαντική αγορά που βλέπει αύξηση στον «δείκτη γνώσης για το κρασί», ο οποίος μετρά την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις χώρες παραγωγής, και τις μάρκες κρασιού.
«Η βιομηχανία κρασιού βοήθησε αναμφίβολα τους καταναλωτές να αισθάνονται πιο σίγουροι τόσο για την επιλογή όσο και για την απόλαυση του κρασιού, χωρίς να χρειάζεται να φέρουν μαζί τους μια εγκυκλοπαιδική γνώση», δήλωσε η CEO της Wine Intelligence, Lulie Halstead.
«Οι καταναλωτές κρασιού βοηθιούνται από το γεγονός ότι πολλές από τις σημερινές ετικέτες κρασιού είναι τόσο οπτικά ελκυστικές όσο και ιδιαίτερα επιτυχημένες», προσθέτει.
Σε αντίθεση με αυτά τα ευρήματα, η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο κρασί παραμένει σταθερή, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές αντί να βασίζονται στη γνώση τους για το κρασί για να καθοδηγήσουν την αγοραστική τους απόφαση, χρησιμοποιούν άλλου είδους σημάδια για την τελική τους αγορά.
Γνωστική ελάφρυνση
«Ενώ η γνώση για το κρασί είναι προσβάσιμη, δεν διατηρείται απαραιτήτως, οδηγώντας σε συνολική μείωση της διατηρημένης γνώσης των καταναλωτών για το κρασί. Ο πλούτος των διαδικτυακών πηγών πληροφοριών για το κρασί, είναι εύκολα και γρήγορα προσβάσιμος μέσω smartphone, και δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να αγοράζουν με εμπιστοσύνη, χωρίς να χρειάζεται να διατηρούν σκληρά στοιχεία ».
Ο Halstead λέει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών θέλει να έχει γρήγορη πρόσβαση στις πληροφορίες εν κινήσει και να αποφεύγει τις βαθιές βουτιές σε ιστορίες οινοποίησης και των πολυεπίπεδων πληροφοριών. «Η εμπιστοσύνη δεν είναι συνδεδεμένη με τη γνώση τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας μια κατηγορία κρασιού πιο περιεκτική – βασική αναγκαιότητα για να διατηρηθεί το μερίδιο αγοράς ενάντια στις προκλήσεις της βιοτεχνικής μπύρας και των ΕΤΑ», λέει.
Πηγή: www.decanter.com