Το τελευταίο χρονικό διάστημα είδαμε την ”απελευθέρωση” στην αγορά πιο φυσικών/βιολογικών οίνων, καθώς και καινοτομίες χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλη. Επίσης η κατηγορία των βιολογικών αφρωδών οίνων σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη. Πέρυσι, η Biagio Cru παρουσίασε το Organic Rosé All Day Spritz, διαθέσιμο τόσο σε εμφιαλωμένη γυάλινη φιάλη όσο και σε μορφή κονσερβοποίησης. Η IWSR μάλιστα προβλέπει ότι μέχρι το 2022, το 10% του κρασιού που πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα παράγεται με βιολογικές μεθόδους.
Οι εταιρείες ποτών ‘’εκμεταλλεύονται’’ επίσης την επιθυμία των καταναλωτών να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Σύμφωνα με την ISWR, τα κρασιά χαμηλής και μηδενικής αλκοόλης αναμένεται να αυξηθούν κατά 34% μέχρι το 2024, καθώς πολλοί ακολουθούν την προσέγγιση “λιγότερο και καλύτερο”. Πέρυσι, ο Molson Coors διέθεσε το Movo, μια νέα σειρά κονσερβοποιημένου κρασιού, φτιαγμένου από κρασί, αφρώδες νερό, χυμό φρούτων και φυσικές γεύσεις, με μόλις 100 θερμίδες και χωρίς πρόσθετα σάκχαρα.
Παρόλη τη συγκεκριμένη τάση, αυτή δεν έχει καταφέρει ακόμα να επικρατήσει, διότι το προϊόν είναι στενά συνδεδεμένο με το γυάλινο μπουκάλι. Σύμφωνα με έρευνα του Wine Intelligence το κρασί σε bag in box αρέσει στους παλαιότερους καταναλωτές, που το βρίσκουν ως ευκαιρία για κοινωνική ‘’συνεύρεση’’, ενώ οι ηλικίες ανάμεσα από 25 και 44 είναι οι πιο ανοιχτές στην ιδέα του κονσερβοποιημένου κρασιού, διότι ταιριάζει πιο πολύ στο lifestyle τους.
Οι οινοπαραγωγοί θα έπρεπε να λάβουν υπόψιν κάποιους παράγοντες στη σκέψη της επένδυσης στη παραγωγή κρασιού σε κουτάκι. Πρώτος βασικός παράγοντας, ποιου τύπου κρασιά να συμπεριληφθούν. Αν γυρίσουμε την οπτική μας στον καταναλωτή και σύμφωνα με το Wine Intelligence, τα αναψυκτικά με διοξείδιο του άνθρακα είναι αυτά που καταναλώνονται πιο πολύ και μάλιστα σερβίρονται κρύα, κάτι ευχάριστο για τον καταναλωτή, που σημαίνει ότι το αφρώδες κρασί θα μπορούσε να αποτελέσει ένα καλό παράδειγμα για το συγκεκριμένο design.
Το Wine Intelligence δηλώνει ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προτίμησαν μάρκες που ήξεραν κι εμπιστευόντουσαν και υπάρχει η πεποίθηση ότι η ασφάλεια των ήδη γνωστών μαρκών θα αντικατοπτριστεί και στην κονσερβοποιημένη εκδοχή.
Το κονσερβοποιημένο κρασί αποτελεί ένα τρόπο πρόσβασης στη τάση με τα κρασιά χωρίς αλκοόλ. Η δημιουργία ενός προϊόντος κρασιού σε κουτάκι προσφέρει στους παραγωγούς την ευκαιρία να βαδίσουν έξω από την κατηγορία του 11-13% vol. αλκοόλ, με την έκδοση αυτή να δρα ως μια ‘’συσκευή διαφοροποίησης’’ για την αποφυγή αρνητικών συγκρίσεων με το κρασί.