Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ο όρος «φυσικό κρασί» ως εθελοντική ένδειξη, δεν αναμένεται ευρωπαϊκός ορισμός

Οι ενδείξεις της Επιτρόπου Υγείας της ΕΕ Στέλλας Κυριακίδη, που αποδίδει ο όμιλος Federvini όσον αφορά τα αποκαλούμενα φυσικά κρασιά. Eίναι τελικά απαραίτητη η ένδειξη του συγκεκριμένου όρου στην ετικέτα;

Φωτογραφία από Brett Jones - flickr https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/

Σχετικά με τη χρήση του όρου «φυσικό» όσον αφορά το κρασί (και γενικότερα τα τρόφιμα), κάθε χώρα της ΕΕ δημιουργεί και θα δημιουργήσει τη δική της ιστορία.

Τους τελευταίους μήνες, η Διεύθυνση Γεωργίας της Επιτροπής της ΕΕ, η οποία επίσης επηρεάζεται από την Unione Italiana Vini (UIV), είχε δώσει μια μάλλον σκληρή γνώμη για το θέμα αυτό, τονίζοντας ότι η ένδειξη «φυσικό κρασί» μπορεί να προϊδεάσει για ένα κρασί υψηλότερης ποιότητας. Υπάρχει, επομένως, ο κίνδυνος η χρήση του όρου «φυσικό» να παραπλανήσει τον καταναλωτή, σύμφωνα με την Διεύθυνση Γεωργίας.

Φωτογραφία από Philippe49730 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Τώρα, αναφέρει ο όμιλος Federvini, μια νέα θέση έχει ληφθεί από την Ευρωπαία Επίτροπο για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδη, σε απάντηση σε επιστολή υπογεγραμμένη από πολλούς ευρωβουλευτές, οι οποίοι κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση προκειμένου να διασφαλίσει τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών στο πλαίσιο των επόμενων πρωτοβουλιών που θα αναληφθούν μετά την υιοθέτηση της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιρούνι».

Η Κυριακίδη δήλωσε, καταρχάς, ότι η Επιτροπή δεν θεωρεί τον όρο «φυσικό» ούτε ως ισχυρισμό αναφερόμενο στην διατροφή ούτε στην υγεία, σύμφωνα με τον Κανονισμό αριθ. 1924/2006.

Ο όρος «φυσικό», σύμφωνα με την Επιτροπή, εμπίπτει στον τομέα των εθελοντικών πληροφοριών για τους καταναλωτές που διέπονται από το άρθρο 36 του κανονισμού της ΕΕ αριθ. 1169/2011: ως εκ τούτου, πρέπει να είναι αληθινές, τεκμηριωμένες και να μην παραπλανούν τον καταναλωτή, να πληρούν τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 7 του ίδιου κανονισμού. Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή δεν θεωρεί απαραίτητο αυτή τη στιγμή να υιοθετήσει έναν ευρωπαϊκό ορισμό του όρου «φυσικό», καθιστώντας περισσότερο από επαρκές το κανονιστικό πλαίσιο που προσφέρει ο κανονισμός για την ενημέρωση των καταναλωτών. Για κάθε άλλη ενημέρωση των καταναλωτών, η νομιμότητα της χρήσης του όρου «φυσικό» στην επισήμανση και την παρουσίαση ενός τροφίμου, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού, πρέπει να επαληθεύεται κατά περίπτωση από τις εθνικές αρχές.

«Επειδή – υποστηρίζεται από τον Federvini – κάθε ετικέτα δημιουργεί ιστορία και θα έπρεπε να αξιολογηθεί ως τέτοια».

Πηγή winenews.it

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Wine Paris 2025 πρόκειται να μετατρέψει το Παρίσι σε παγκόσμιο κόμβο για το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά από τις 10 έως τις...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

REPORTS

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) συνεχίζουν να επηρεάζουν το εμπόριο κρασιού με νέους και συναρπαστικούς τρόπους. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διαδραματίσει βασικό...

REPORTS

Ο François Bouteille ανέλαβε τη θέση του διευθυντή και ο Bertrand Minchin τη θέση του συμπροέδρου του Bureau Interprofessionnel des Vins du Centre-Loire (BIVC).

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...