Ενώ από μια δημοσίευση του Wine Intelligence με τίτλο «Ευκαιρίες για χαμηλού ή χωρίς Αλκοόλ Κρασιά στην αγορά των ΗΠΑ» γίνεται εμφανές ότι οι δύο αυτές κατηγορίες έχουν εισέλθει μαζί στη βιομηχανία, αυτή η σύνδεση σηκώνει μια ενδιαφέρουσα ερώτηση: Θα έπρεπε κάποιος να θέσει αυτές τις δύο κατηγορίες προϊόντων ως μία ή ως δύο ξεχωριστές;
Φαίνεται ότι οι καταναλωτές στους οποίους απευθύνονται τα κρασιά χαμηλού ή χωρίς αλκοόλ είναι σχεδόν ίδιοι (LDA-35 χρονών). Οι ίδιοι οι καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν την επιθυμία να μετριάσουν την κατανάλωση αλκοόλ και την πρόσληψη θερμίδων και να έχουν τον έλεγχο.
Από την άλλη μεριά, μια πιο προσεκτική εξέταση δείχνει διαφορές στο κατά πόσο κάθε κατηγορία κρασιού είναι τελικά ελκυστική για τον καταναλωτή αλλά και στην φύση και τις ανάγκες των καταναλωτών – στόχων.
Οι πιο συχνοί καταναλωτές ανάμεσα στους νεότερους, αναφέρονται στο Wine Intelligence ως «Generation Treaters», και δείχνουν πιο συνεπαρμένοι από την ιδέα των κρασιών με χαμηλό αλκοόλ παρά από αυτά χωρίς καθόλου αλκοόλ. Το ζήτημα του τι είναι το «χαμηλότερο αλκοόλ» στο μυαλό τους είναι όμως αμφιλεγόμενο: θα μπορούσε να είναι ένα προϊόν με το κρασί ως βάση έτοιμο προς κατανάλωση, με 5% αλκοόλ ή λιγότερο, ή ένα κρασί που έχει, με φυσικό τρόπο, χαμηλότερο αλκοόλ (όπως το Vinho Verde ή κάποια γερμανικά Rieslings). Όποιος και αν είναι ο ορισμός, οι ανάγκες τους διαμορφώνονται κυρίως από εξωτερικούς παράγοντες, θέλουν δηλαδή να φαίνεται στους ομότιμούς τους ότι αυτοί αναλαμβάνουν την ευθύνη για τον περιορισμό της κατανάλωσης αλκοόλ.
Σε αντίθεση με αυτό, έρχονται οι νεότεροι καταναλωτές (LDA-30 χρονών) και μέλη του Wine Intelligence Portrait Group, γνωστοί σαν «Social Newbies». Σύμφωνα με την έρευνα του ίδιου του Wine Intelligence γύρω από το θέμα, τα κίνητρα αυτής της ομάδας είναι πιο εγγενή, με τάση στην αποφυγή του αλκοόλ τελείως σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ οι ανάγκες τους έχουν να κάνουν κατά βάση με την διατήρηση του ελέγχου και την μείωση της πρόσληψης θερμίδων.
Εκτός από τις διαφορές, δύο πράγματα παραμένουν όμοια και για τις δύο ομάδες προϊόντων: Η έλλειψη διαθεσιμότητας καθώς και ανησυχίες όσον αφορά την γεύση του προϊόντος και τη ποιότητά της, που συγκρατούν τη ζήτηση για κρασιά με χαμηλό ή καθόλου αλκοόλ στην αγορά των ΗΠΑ, κυρίως ανάμεσα στις νεότερες ομάδες των καταναλωτών.
Πηγή wineintelligence.com