Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο Διεθνές Περιοδικό Διαχείρισης Φιλοξενίας (International Journal of Hospitality Management), διαπίστωσαν ότι όσο πιο ισχυρή ήταν η ταύτιση των συμμετεχουσών με άλλες γυναίκες μια έννοια που ονομάζεται «ταυτοποίηση με την ομάδα», τόσο μεγαλύτερη ήταν η επίδραση.
Μια «θηλυκή» ετικέτα τείνει να επηρεάσει την προσδοκία των γυναικών. Σύμφωνα με τη συγγραφέα της έκθεσης, Ruiying Cai, ο ανδροκρατούμενος τομέας της οινοποιίας θα πρέπει να δώσει προσοχή στην ελάχιστα μελετημένη ομάδα γυναικών καταναλωτριών κρασιού, οι οποίες αποτελούν σχεδόν το 60% των καταναλωτών στις ΗΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό έρχεται σε μια εποχή που οι ερευνητές έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο ότι οι αντιδράσεις των γυναικών στη διαφήμιση και την επικοινωνία των κρασιών δεν έχουν μελετηθεί σε βάθος παρά τη σημαντική αγοραστική δύναμη της ομάδας αυτής.
Σύμφωνα με μελέτες, για να ανακαλύψουν τις επιπτώσεις των ενδείξεων φύλου στις ετικέτες κρασιού, πραγματοποιήθηκαν δύο διαδικτυακά πειράματα και ένα πείραμα πεδίου, για να διαπιστωθεί πώς οι γυναίκες αντιδρούν σε θηλυκές έναντι ανδρικών ετικετών κρασιών. Η μελέτη αποδέχτηκε τα αμφισβητούμενα στερεότυπα του φύλου, τα ιστορικά ζητήματα σχετικά με το φύλο, καθώς και κοινωνικά και δομικά ζητήματα, γύρω από το τι θεωρείται «θηλυκό» και «ανδρικό».
Στην αρχική δοκιμή, μια ομάδα 90 γυναικών αξιολόγησε τις ετικέτες κρασιών ως «πιο ανδρικές» όταν περιείχαν ζώα όπως λύκους και ελάφια, καθώς και πορτρέτα ανδρών. Από την άλλη πλευρά, όταν οι ετικέτες των κρασιών περιείχαν «χαριτωμένα» ζώα, λουλούδια και πορτρέτα γυναικών, αυτές χαρακτηρίστηκαν ως πιο «θηλυκές». Οι ετικέτες που περιείχαν κάστρα ή τσαμπιά σταφυλιών θεωρήθηκαν ουδέτερες.
Παράλληλα, στα δύο επόμενα διαδικτυακά πειράματα, οι γυναίκες έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση σε φανταστικά κρασιά με ετικέτες που είχαν σχεδιαστεί σύμφωνα με τα προσδιορισμένα έμφυλα σημάδια. Οι συμμετέχουσες ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν κρασιά με τις «θηλυκές» ετικέτες, όπως μια γυναίκα που κρατά λουλούδια, αντί της «ανδρικής» ετικέτας, η οποία σε αυτή την περίπτωση απεικόνιζε ένα μπουλντόγκ με κολάρο με καρφιά.
Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν την αναμενόμενη αισθητηριακή τους εμπειρία, και σε σχέση με τις πιο «θηλυκές» ετικέτες, οι συμμετέχουσες τις αξιολόγησαν υψηλότερα όσον αφορά το χρώμα, τη γεύση, το άρωμα και την επίγευση.
Περεταίρω Έρευνα
Ως αποτέλεσμα της μελέτης, οι ερευνητές ζήτησαν να γίνει περισσότερη δουλειά για την κατανόηση των γυναικών καταναλωτριών στον τομέα της φιλοξενίας και το πώς μπορεί να εφαρμοστεί το φύλο.
Τα ευρήματα προσφέρουν επίσης σημαντικές πληροφορίες για το μάρκετινγκ κρασιού και παρέχουν «σημαντικές πρακτικές επιπτώσεις» για τη βιομηχανία κρασιού, ανέφεραν οι ερευνητές. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό καθώς η βιομηχανία κρασιού κυριαρχείται από άνδρες, με το 82% των οινοποιών στις ΗΠΑ το 2021 να είναι άνδρες.
Η μελέτη υποστήριξε ότι «για δεκαετίες» οι ετικέτες κρασιών ήταν «μάλλον απλές» με μεγάλα γράμματα και «μερικές φορές ένα σχέδιο κάστρου ή αμπελώνα». Αυτή η «καθυστέρηση στο να ελκύουν» τις γυναίκες καταναλώτριες μπορεί να «βλάψει τις πωλήσεις κρασιού», ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ότι οι γυναίκες βασίζονται περισσότερο στις ετικέτες κρασιού από τους άνδρες για να κάνουν μια επιλογή.
Επισημάνθηκε επίσης ότι σχεδόν το 80% των καταναλωτών δήλωσαν ότι οι αγορά μιας φιάλης κρασιού βασίζεται κυρίως στην εξωτερική εμφάνιση των ετικετών, όπως το χρώμα και το σχέδιο.
Η Cai μάλιστα ανέφερε ότι: «Όταν κοιτάζετε τα τμήματα της αγοράς, οι γυναίκες αγοράζουν στην πραγματικότητα πολύ κρασί και αποτελούν μια μεγάλη αγοραστική ομάδα.
«Διαπιστώσαμε ότι τα θηλυκά σημάδια μιλούν στις γυναίκες καταναλώτριες. Είχαν πιο θετικές στάσεις προς την ετικέτα και το ίδιο το κρασί. Επίσης, ανέμεναν ότι η συνολική αισθητηριακή τους εμπειρία θα ήταν καλύτερη και ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν το κρασί.»
Η συν-συγγραφέας Christina Chi, καθηγήτρια στο Κολέγιο Επιχειρήσεων Carson του WSU, δήλωσε ότι ανεξάρτητα από το αν ήταν «γνώστριες ή όχι πάνω στο κρασί», όταν τους παρουσιάστηκαν θηλυκά σημάδια, «είχαν μεγαλύτερη πρόθεση να αγοράσουν μία φιάλη κρασιού».
Τέλος, η Chi ανέφερε ότι: «Η επιρροή των ενδείξεων φύλου ήταν τόσο ισχυρή, που ξεπέρασε την επίδραση της γνώσης. Όταν σχεδιάζουν τις ετικέτες, οι οινοποιοί θα πρέπει να εμπλέκουν περισσότερες γυναίκες στη διαδικασία, και συνιστάται έντονα να δοκιμάζουν τις ετικέτες σε πιλοτική φάση μεταξύ των καταναλωτών για τα έμφυλα σημάδια…»
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com