Σύμφωνα με την Diageo, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια που ορθώνονται, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τις διαφορετικές επιλογές που είναι διαθέσιμες στο κατάστημα, εξ ου και η δημιουργία αυτών των ειδικών χώρων.
Τους τελευταίους δώδεκα μήνες, οι πωλήσεις αλκοολούχων με χαμηλή αλκοόλη και μη αλκοολούχων ποτών στα καταστήματα Waitrose έχουν αυξηθεί κατά 20%, με την μπύρα να πρωτοστατεί. Αυτή η αύξηση θεωρείται τόσο σημαντική που η Waitrose αποφάσισε να αυξήσει την επιφάνεια που αφιερώνεται σε αυτήν την κατηγορία κατά 60%. Ο στόχος είναι να επιτρέψει στους πελάτες της να αναγνωρίσουν πιο εύκολα τη γκάμα της με περισσότερες από 70 μπύρες, μηλίτες, κρασιά και χαμηλής αλκοόλης ή μη αλκοολούχα ποτά. Για να γίνει αυτό, ο διανομέας συνεργάζεται με τον γίγαντα Diageo για να δημιουργήσει «ιδιαίτερα ορατούς ειδικούς χώρους».
Περισσότερα ποιοτικά προϊόντα
Μια μελέτη του 2022 από την Diageo διαπίστωσε ότι επτά στους δέκα ενήλικες Βρετανούς θέλουν να βρίσκουν πιο εύκολα ποτά με χαμηλή αλκοόλη και μη αλκοολούχα ποτά στα καταστήματα. Άλλες μελέτες, όπως αυτή που διεξήχθη από το Kantar το 2023, υποστηρίζουν ότι το 40% των ενηλίκων θέλει να μετριάσει την κατανάλωση αλκοόλ, ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς επιδιώκουν να εναλλάσσουν αλκοολούχα, χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ και μη αλκοολούχα ποτά κατά την ίδια περίσταση κατανάλωσης. «Η ζήτηση για χαμηλής αλκοόλης και μη αλκοολούχα ποτά αυξάνεται με εκπληκτικό ρυθμό», τονίζει ο Pierpaolo Petrassi MW, επικεφαλής της Beer, Wine and Spirits της Waitrose. «Τώρα οι πελάτες μας αγοράζουν και τα δύο, έχει γίνει ο κανόνας. Η πρόβλεψή μας είναι ότι οι πωλήσεις φέτος θα φτάσουν σε νέο ρεκόρ και αναμένουμε μεγάλη ζήτηση τα Χριστούγεννα». Και ο αγοραστής διευκρινίζει ότι η ανάπτυξη της κατηγορίας εξηγείται όχι μόνο από την αναζήτηση μετριοπάθειας στην κατανάλωση μεταξύ των καταναλωτών, αλλά και από τη δημιουργία νέων, πολύ υψηλής ποιότητας προϊόντων. «Φέτος προσθέσαμε δέκα νέα προϊόντα χωρίς αλκοόλ και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ στη γκάμα μας και σκοπεύουμε να λανσάρουμε περισσότερα από τώρα έως τα Χριστούγεννα».
Ισχυρό οικονομικό κίνητρο
Είναι σημαντικό ότι και οι προμηθευτές της ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για αυτή την κατηγορία, όχι μόνο λόγω αύξησης της ζήτησης αλλά και για φορολογικούς λόγους. Αρκετές μεγάλες μάρκες, ιδίως αυτές από τον Νέο Κόσμο, έχουν λανσάρει προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ για να «προσφέρουν στους λιανοπωλητές ισχυρό οικονομικό κίνητρο» δεδομένης της αύξησης των ειδικών φόρων κατανάλωσης το περασμένο καλοκαίρι σε όλη τη Μάγχη. Αυτή είναι και η περίπτωση της αυστραλιανής εταιρείας McGuigan Wines, η οποία λανσάρει το brand McGuigan Mid αυτό το φθινόπωρο, διαθέσιμο σε ροζέ, shiraz και sauvignon blanc με αλκοόλ 7%. «Με εξοικονόμηση 1 £ ανά μπουκάλι σε ένα κρασί 7%, η McGuigan Mid προσφέρει μια ενδιαφέρουσα ευκαιρία για τους λιανοπωλητές», σημειώνει η εταιρεία, η οποία δίνει επίσης έμφαση στη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες της νέας της σειράς. Αυτό το είδος προσφοράς είναι πιθανό να αναπτυχθεί τους επόμενους μήνες, διότι η μεταβατική φάση για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στη Μεγάλη Βρετανία θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025, όταν θα γίνουν πλήρως αισθητές οι επιπτώσεις της αλλαγής στο φορολογικό σύστημα.
ΠΗΓΗ:ΚΕΟΣΟΕ