Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Γίγαντας της παγκόσμιας κατανάλωσης οίνου οι ΗΠΑ

Σταθερός ηγέτης στην κατανάλωση από το 2011, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιστρέψει στο επίπεδο κατανάλωσης πριν από την πανδημία. Η κατανάλωση παραδοσιακών ξηρών κρασιών παραμένει στάσιμη ενώ η απήχηση αυξάνεται για τα φρέσκα λευκά κρασιά, τα αφρώδη κρασιά, τα ροζέ ή τα κοκτέιλ σε εξατομικευμένες συσκευασίες.

Ακόμη μεγαλύτερη από την Καναδική αγορά, η αμερικανική αγορά κρασιού διακρίνεται επίσης από την ποικιλομορφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των 50 πολιτειών που την απαρτίζουν. Κάθε μία από αυτές πρέπει να θεωρηθεί ως αγορά από μόνη της. Η ομοσπονδία των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής είναι από το 2011 η μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά κατανάλωσης κρασιού, αλλά το ίδιο ισχύει και για τη μπύρα και τα οινοπνευματώδη ποτά. Η Νέα Υόρκη, η Καλιφόρνια, το Τέξας, το Ιλινόις, το Νιου Τζέρσεϊ και η Φλόριντα είναι οι πολιτείες που καταναλώνουν περισσότερο σε αυτόν τον γίγαντα, ο οποίος απορρόφησε το 15% της παγκόσμιας κατανάλωσης κρασιού το 2022 (δηλαδή 34 εκατομμύρια hl, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου, OIV). Η χώρα διακρίνεται επίσης για τη θέση της ως ο 4ος μεγαλύτερος παραγωγός κρασιού στον κόσμο (OIV, 2022). «Το 85% των όγκων που παράγονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχονται από την Καλιφόρνια», διευκρινίζει η Manilay Saito, επικεφαλής του τμήματος κρασιού της Βόρειας Αμερικής για το Business France. Ο οργανισμός διευκρινίζει επίσης ότι η E&J Gallo, η κορυφαία εταιρεία στη βιομηχανία κρασιού και μηλίτη, αντιπροσώπευε μόνη της το 23,7% της συνολικής παραγωγής κατ’ όγκο το 2021.

Η Γαλλία ξεχωρίζει σε μεγάλο βαθμό στο παιχνίδι αυτής της τεράστιας αγοράς καθώς είναι ο 1ος προμηθευτής σε αξία κρασιών και 2ος προμηθευτής σε αξία οινοπνευματωδών ποτών, με το κονιάκ από μόνο του να αντιπροσωπεύει το 51% των γαλλικών εξαγωγών σε όγκο και το 78% σε αξία. Η Πολιτεία της Νέας Υόρκης και η Καλιφόρνια θεωρούνται ότι οδηγούν τις τάσεις που εμφανίζονται στη συνέχεια στην υπόλοιπη χώρα. Από το 2021, το Sauvignon Blanc γνωρίζει άνθηση και η τάση για δροσιστικά λευκά κρασιά ενισχύεται. «Τα αφρώδη κρασιά αυξάνονται και τα κοκτέιλ με βάση το κρασί εκρήγνυνται, ειδικά εκείνα της μιας μερίδας. Οι Αμερικανοί αναζητούν ευκολία και θέλουν επίσης να πειραματιστούν με νέα στυλ. Υπάρχει πραγματική ευκαιρία για εναλλακτική συσκευασία», εξηγεί το Business France.

Η πανδημία Covid-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο «αναδιαμορφώνοντας τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών των Αμερικανών». Για τον φόβο των ελλείψεων, έτειναν να αποθηκεύουν αλκοόλ στο σπίτι, πριν οι διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών που αναπτύχθηκαν από πολλούς διανομείς φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες. «Ο ομοσπονδιακός κανόνας των τριών τρίτων, που ισχύει και υποχρεώνει έναν εισαγωγέα, έναν διανομέα και έναν λιανοπωλητή, παραμένει ουσιαστικός, αλλά η λειτουργία παραμένει πολύ μεταβλητή μεταξύ των φιλελεύθερων, ενδιάμεσων κρατών και των 17 πιο αυστηρών που διέπονται από μονοπώλιο», υποστηρίζει η Manilay Saito. Η σύμβουλος επιμένει σθεναρά στην ουσιαστική καλή κατανόηση των αγορών και των κανονισμών, προκειμένου να ελπίζει κανείς ότι θα εξάγει αποτελεσματικά τα κρασιά της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρέπει κανείς να ξεκινήσει από την επιλογή του εισαγωγέα, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων μπορεί να καλύψει περισσότερες από είκοσι πολιτείες, ενώ πολλοί άλλοι περιορίζονται μόνο σε μία ή λίγες πολιτείες. «Θα βρούμε τους μεγάλους εισαγωγείς συγκεντρωμένους γύρω από τις κεντρικές περιοχές των μεγάλων λιανοπωλητών. Αυτοί οι μεγάλοι εισαγωγείς είναι πρόθυμοι να χειριστούν μεγάλους όγκους, αλλά ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, ιδιαίτερα στις πιο καταναλωτικές Πολιτείες. Ίσως είναι καλό να ξεκινήσετε στοχεύοντας στις δευτερεύουσες Πολιτείες». Οι 6 κύριες Πολιτείες καταναλώνουν σχεδόν το ήμισυ των ποσοτήτων κρασιού, η σύμβουλος της Business France υποστηρίζει ότι όλες οι Πολιτείες είναι καταναλωτές, με δυνατότητες εγκατάστασης παντού.

Σκεφτείτε προσεκτικά την τιμή σας

Για να ξεχωρίσει σε αυτή την αμερικανική αγορά, ο επικεφαλής του τμήματος κρασιού Business France τονίζει τη σημασία της «προσωποποίησης, της διάκρισης, της υπογραφής ενός κρασιού, που καθιστούν δυνατή την ανάδειξη», καθώς και την υπεροχή της θέσης της τιμής. «Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να επιλέξετε ένα ανταγωνιστικό σημείο αναφοράς για να τοποθετηθείτε καλά, επειδή η τιμή καθορίζει τον τόνο. Εάν επιλέξετε να είστε πάνω από την τιμή της αγοράς, πρέπει να είστε σε θέση να παρέχετε ισχυρά επιχειρήματα αιτιολόγησης: οργανικά κρασιά, μοναδικότητα, ισχυρή αφήγηση…», τονίζει η Manilay Saito. Ομοίως, η προσοχή που δίνεται στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων και των ψηφιακών μέσων είναι ένα επιπλέον επιχείρημα για την υποστήριξη του έργου του εισαγωγέα. «Μια καλή βαθμολογία σε ένα μέσο αναφοράς όπως το Wine Spectator ή το Wine Enthusiast είναι ένας άλλος ουσιαστικός διευκολυντής υλοποίησης των στόχων.

Η οικονομική και χρονική επένδυση πρέπει σε όλες τις περιπτώσεις να ληφθεί υπόψη, γιατί συνιστάται η υποστήριξη του εισαγωγέα στην αγορά. Ειδικά αν σκοπεύετε να συνεργαστείτε σε πολλές Πολιτείες. «Το φαινόμενο σπανιότητας παίζει επίσης ρόλο. Υπάρχει επίσης μια τρέλα για πορτοκαλί κρασιά, no-lo, βιολογικό κρασί ή άλλα αφρώδη κρασιά εκτός από τη σαμπάνια», αναλύει περαιτέρω η Manilay Saito.

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι ευρωπαϊκές οινικές παραδόσεις, ιδίως εκείνες που διέπονται από τις προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης (ΠΟΠ), αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής. Για χώρες όπως...

REPORTS

Σε πρόσφατο συνέδριο για το Chardonnay στη Νέα Ζηλανδία, ο ειδικός της Βουργουνδίας και συγγραφέας στο κομμάτι του οίνου Jasper Morris MW προειδοποίησε ότι...

REPORTS

Υπέρ του μέτρου εκριζώσεων αμπελώνων τάσσεται η ισπανική βιομηχανία οίνου, υπό την προϋπόθεση να μην ανοίγουν τον δρόμο σε κάποιους για νέες φυτεύσεις, όπως...

REPORTS

Η οικονομολόγος Yvette van der Merwe με περισσότερα από 30 χρόνια παρουσίας στην βιομηχανία οίνου της Νότιας Αφρικής αποτελεί την νέα πρόεδρο του Διεθνούς...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Προς τους πολυτελείς οίνους στρέφει το ενδιαφέρον του το καταναλωτικό κοινό των ΗΠΑ, όπως δείχνουν τα στοιχεία από νέα έρευνα της εταιρείας που ειδικεύεται...

REPORTS

Σε διαρκή κρίση βρίσκεται η ξακουστή οινοπαραγωγική περιοχή Douro στην Πορτογαλία που φημίζεται για τα πολυτελή κρασιά Port, με την μειωμένη ζήτηση για τα...

REPORTS

Αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημειώνει η Οινοποιία Μαλαματίνα το 2023, επεκτείνοντας στρατηγικά τις δραστηριότητές της και...

REPORTS

Υπέρ του μέτρου εκριζώσεων αμπελώνων τάσσεται η ισπανική βιομηχανία οίνου, υπό την προϋπόθεση να μην ανοίγουν τον δρόμο σε κάποιους για νέες φυτεύσεις, όπως...