Εκτιμώντας ότι αυτή η κατηγορία κρασιών θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες από 500 θέσεις εργασίας και να εισφέρει 64 εκατομμύρια AUD (42 εκατομμύρια €) στην οικονομία της Πολιτείας, η κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας ανακοινώνει την πρόθεσή της να επενδύσει 5 εκατομμύρια AUD (3,3 εκατομμύρια €) για την ανάπτυξη κρασιών με χαμηλό αλκοόλ και κρασιών χωρίς αλκοόλ. Η χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για τη δημιουργία μιας ερευνητικής δομής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας. “Αυτές θα είναι οι μόνες εγκαταστάσεις στην Αυστραλία που θα επιτρέψουν δοκιμές και θα παρέχουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη βιομηχανία κρασιού στη Νότια Αυστραλία”, δήλωσε ο υπουργός Πρωτογενών Βιομηχανιών και Περιφερειακής Ανάπτυξης David Basham κατά τη διάρκεια επίσκεψης στα μέσα Φεβρουαρίου στο οινοποιείο Nepenthe .
Η επένδυση θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής και την καλύτερη κατανόηση των εμπορικών δυνατοτήτων της κατηγορίας αυτής σε όλο τον κόσμο. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και των αισθητηριακών πτυχών για να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων. Το Wine Australia, το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Έρευνας Οίνου (AWRI) και το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας συμμετέχουν στο έργο.
Μια ταχέως αναπτυσσόμενη εγχώρια αγορά
Στο παρασκήνιο, η απώλεια της κερδοφόρας αγοράς στην Κίνα αναγκάζει τους επαγγελματίες να διαφοροποιήσουν όχι μόνο τα εμπορικά σημεία τους, αλλά και τη γκάμα των προϊόντων τους. «Ο κλάδος του κρασιού στη Νότια Αυστραλία αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις τα τελευταία δύο χρόνια και η διαφοροποίηση της αγοράς αποδεικνύεται απαραίτητη για να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις, αξιοποιώντας παράλληλα τη μεταβαλλόμενη ζήτηση των καταναλωτών», αναγνωρίζει ο υπουργός. Την ίδια στιγμή, η αυστραλιανή αγορά για κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και χωρίς αλκοόλ, ανθίζει.
Το πρώτο «μόνιμο» μπαρ αφιερωμένο στα μη αλκοολούχα προϊόντα άνοιξε στη Μελβούρνη το 2021 και προγραμματίζονται περαιτέρω πρωτοβουλίες. Σύμφωνα με την IRI, η αγορά μη αλκοολούχων κρασιών στην Αυστραλία θα ξεπεράσει σε κύκλο εργασιών τα 15 εκατομμύρια AUD (9,9 εκατ. ευρώ), έναντι μόλις 4,5 εκατομμυρίων (3 εκατ. ευρώ) το 2020. Ο όμιλος Endeavor (BWS, Dan Murphy’s) ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2021 ότι οι πωλήσεις κρασιών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και μη αλκοολούχα ποτά αυξήθηκαν κατά 83% τους προηγούμενους δώδεκα μήνες.
Εμπνευσμένη από τη Νέα Ζηλανδία
Ορισμένες μελέτες αγοράς δείχνουν ότι το ένα τέταρτο των Αυστραλών δεν αγοράζει αλκοόλ, ενώ ο αριθμός των νέων (18-24 ετών) που δεν καταναλώνουν αλκοόλ έχει διπλασιαστεί τα τελευταία είκοσι χρόνια. Για να καλύψουν αυτή τη νέα ζήτηση, οι αυστραλιανές εταιρείες εισβάλλουν στον κλάδο. Μεγάλες μάρκες όπως οι Wolf Blass, Jacob’s Creek, Lindemans και McGuigan προσφέρουν όλες μη αλκοολούχες εκδόσεις μαζί με μια αρκετά εκτεταμένη ξένη προσφορά (Blue Nun, Pierre Chavin, Eisberg, Mattaromera…). Οι επαγγελματίες της Νέας Ζηλανδίας δεν έμειναν πίσω: έχοντας αναπτύξει δυναμικά το τμήμα των κρασιών με ταξινόμηση 9-9,5% Vol. στο πλαίσιο του προγράμματος Lighter Wines που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια, τώρα λανσάρουν το ποσοστό του 0-6% Vol. μέσω εμπορικών σημάτων όπως το Giesen. Με ρυθμό ανάπτυξης που προβλέπεται από την IWSR στο 15% ετησίως κατά μέσο όρο μεταξύ 2021 και 2025 παγκοσμίως (9,3 εκατομμύρια κιβώτια πωλήθηκαν το 2020), σε σύγκριση με ανάπτυξη λιγότερο από ένα τοις εκατό για την αγορά κρασιού στο σύνολό της, ο ενθουσιασμός τους για αυτή την ακόμη νέα κατηγορία είναι εύκολο να κατανοηθεί.
ΠΗΓΗ:ΚΕΟΣΟΕ